Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Wszystko już było? CAST FREETOUR Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wszystko już było? CAST FREETOUR
PostWysłany: Nie 23:51, 24 Lut 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





Taki koncept się pojawił u Freeriderów.
Przekładka przednich wiązań z pinów na klasyki - na razie tylko dla LOOK-ów.

Koncept fajny choć widać jeszcze parę minusów.

[link widoczny dla zalogowanych]
DEMO na YouTube



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Nie 23:58, 24 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:55, 26 Lut 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





A jakie plusy widzisz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:33, 26 Lut 2019
Gruad
domownik
 
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: Kraków, Jasło





Cytat:
A jakie plusy widzisz?
same plusy Smile)) ze 3 razy wieksza waga = lepsza kondycja, zmiana przodu na wcisk, czyli szansa na luz i wyrwanie mocowania = większy fun, brak możliwości obsługi podkładki pod buta kijem = trening dla kręgosłupa. No i okazyjna cena - 400 dolców + własne wiazania zjazdowe Smile jestem atechniczny więc pewnie cos pominałem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gruad dnia Wto 15:34, 26 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:02, 26 Lut 2019
kp
moderator
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1132
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





Ułożenie. Choć to krzyż bardziej.

K


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:18, 26 Lut 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





W.G. napisał:
A jakie plusy widzisz?

Pełne wiązanie zjazdowe z zakresem bezpieczeństwa dla wiązania zjazdowego.
Ja bym na przód wstawiał raczej coś w stylu Dynafita DNA - bo ma służyć tylko na podejścia, a na zjeździe wędruje do kieszeni/plecaka. To samo przy podejściu - więc dodatkowa waga wlicza się w ciężar plecaka, a nie na nodze.

Minusy to te wspomniane - przestawianie podstawek kijkiem (trudne z tą dolną), i możliwość wyrobienia się otworów (chyba że będzie coś sprężynującego).

Najbardziej chodzi mi o sam koncept przekładania samych przodów.
LOOK PIVOT rzeczywiście są dość ciężkie (wcześniej nie sprawdzałem) więc lepiej byłoby zastosować coś lżejszego. W odróżnieniu od Salomonów SHIFT nie trzeba za to nosić przodów podczas chodzenia na narcie.
Czyli np. wziąć Markery SQUIRE (774g) + przody DNA (30g).
Na podejściu na nodze ~350-400g, w plecaku dodatkowe 600g, które zakładamy dopiero na zjazd. Już bez obaw o wypinkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Wto 19:51, 26 Lut 2019, w całości zmieniany 8 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:08, 26 Lut 2019
Gruad
domownik
 
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: Kraków, Jasło





zakres bezpieczeństwa taki sam ma królewska seria markera, albo vipec. Teoretycznie przewaga wizań looka pewnie w wiekszej tolerancji na niechciane wypięcie, ale jeżeli ktoś jest hardkorem skręcającym wiązania na 16 i skaczącym z czego się da jak pijany zając, to wydaje mi sie nie ma ochoty na takie eksperymenty. Prostsza opcja to też śp alpine trekker. Dodatkowa waga to cięzki tył looka, który wleczesz ze soba. Pewnie twórcy tego patentu ogarnęli temat, ale trzeba pamiętać ze tył looka ma możliwość ruchu o ok. 4 cm przez wypieciem wiec przód buta w takiej sytuacji tez musi sie sporo ruszac Smile
Ale ok, każdy ma swój punkt widzenia, pewnie patent znajdzie swoich amatorów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:24, 26 Lut 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





Gruad napisał:
zakres bezpieczeństwa taki sam ma królewska seria markera, albo vipec

Marker KINGPIN?
Zbyt wiele widzę zgłoszeń reklamacyjnych (urwane piny http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/wezwanie-do-wymiany-marker-kingpin-z-lat-2017-2018,21629.html) lub opowieści o problemach z wypięciem (i potem problemy z nogami).
W poprawne działanie zwykłych pinów nie wierzę - przed jakimkolwiek zeskokiem muszę je zapinać na "walk" bo wiem, że się wypną. Więc nie skaczę podczas zjazdów. W żlebie to samo - dopiero w miękkim śniegu przepinam na "ski" na szybszy fragment.
Cytat:
Dodatkowa waga to cięzki tył looka, który wleczesz ze soba. Pewnie twórcy tego patentu ogarnęli temat, ale trzeba pamiętać ze tył looka ma możliwość ruchu o ok. 4 cm przez wypieciem wiec przód buta w takiej sytuacji tez musi sie sporo ruszac Smile

W przypadku skrzynkowych SQUIRE nie ma z tym problemu. Wystarczy by rozmieszczenie bolców pozwalało przesunąć przody o 0,5cm i przy tyłach ustawionych na zapięte nic nie powinno przeszkadzać nawet do ustawienia na płasko.

Moje obecne Dynafity ważą 350g/370g sztuka. Jakbym miał opcję mieć wiązania max. 400g na podejściu i pełne wiązania zjazdowe na zjazd to bym się chwili nie zastanawiał (ewentualnie nad zaporową ceną).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Wto 22:44, 26 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:43, 27 Lut 2019
walklim
domownik
 
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 212
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Sosnowiec





Guard-owi chodziło zapewne o Marker Duke, Baron. Ja bym dodał jeszcze Tour 12 dla mniej hardkorowych riderów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Wszystko już było? CAST FREETOUR
PostWysłany: Śro 8:05, 27 Lut 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Zamiast teoretyzować kup, zobaczysz ile Twoich problemów Ci to rozwiąże i jaki masz uzysk z tego rozwiązania w porównaniu z tym co do tej pory używałeś.
Kilka lat temu pisałem coś na temat takiej koncepcji. Z tym że tam gumką skistopy były blokowane Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:40, 27 Lut 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





walklim napisał:
Guard-owi chodziło zapewne o Marker Duke, Baron. Ja bym dodał jeszcze Tour 12 dla mniej hardkorowych riderów.

Duki, Barony, Jestery ważą powyżej 1 kg (tak jak LOOK PIVOT), więc na podejściu będzie sporo powyżej 600g na nodze.
SKITRAB TR2 - 609g
Salomony SHIFT - 885g
SQUIRE to najlżejsze wiązania określane jako freestylowe, które znalazłem, co daje na podejściu wagę porównywalną z lekkimi pinami.
W.G. napisał:
Zamiast teoretyzować kup, zobaczysz ile Twoich problemów Ci to rozwiąże i jaki masz uzysk z tego rozwiązania w porównaniu z tym co do tej pory używałeś.

W wersji obecnej nie kupię ze względu na wspomniane wady i wagę.
Ale w zestawieniu takim jak podałem już tak.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Śro 8:47, 27 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:21, 27 Lut 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Cytat:

W wersji obecnej nie kupię ze względu na wspomniane wady i wagę.
Ale w zestawieniu takim jak podałem już tak


O to właśnie chodzi, jeśli ktoś potrzebuje "elitarnego" rozwiązania gdzie więcej teorii marketingu i zajebistości jest niż realnych korzyści, to chyba to takie właśnie jest.
Oczywiście w podobnym tematycznie rozwiązaniu ekspertów chwalących ten patent było wielu ale nie dane mi było doczytać, że któryś z piewców patent zakupił i zastosował, "wysoce merytoryczna" dyskusja za to była Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:30, 28 Lut 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





W.G. napisał:
Cytat:

W wersji obecnej nie kupię ze względu na wspomniane wady i wagę.
Ale w zestawieniu takim jak podałem już tak


O to właśnie chodzi, jeśli ktoś potrzebuje "elitarnego" rozwiązania gdzie więcej teorii marketingu i zajebistości jest niż realnych korzyści, to chyba to takie właśnie jest.
Oczywiście w podobnym tematycznie rozwiązaniu ekspertów chwalących ten patent było wielu ale nie dane mi było doczytać, że któryś z piewców patent zakupił i zastosował, "wysoce merytoryczna" dyskusja za to była Confused


A w Polsce jest ktoś kto robi wiązania minimalistyczne w stylu Maruelli M2?



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:11, 28 Lut 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Może ograniczmy jednak watek do "spółdzielni daremny trud" którą prezentujesz a jakiegoś większego plusa nie wskazujesz. Natomiast wad jest pełno. Jest zrobione wiązanie przez Atoma gotowe, najprawdopodobniej z atestem i gwarancją które jest lepsze w koncepcji od prezentowanego.
Mnie nie pytaj o minimalistyczne sprzęty, na równoległych forach masz kilku pasjonatów minimalizacji, plus ścigających się zawodników. Pytaj Ich.
Dynafit DNA chyba jest OK?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:34, 28 Lut 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





W.G. napisał:
Dynafit DNA chyba jest OK?

Ale to włókno węglowe.
Chyba dość trudne do standaryzacji, bo własności każdego egzemplarza zależą od techniki wykonania, którą trzeba mieć stałą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:42, 28 Lut 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





AndRand napisał:
W.G. napisał:
Dynafit DNA chyba jest OK?

Ale to włókno węglowe.
Chyba dość trudne do standaryzacji, bo własności każdego egzemplarza zależą od techniki wykonania, którą trzeba mieć stałą.

Znów walisz wagę ciężką To jest wynik Very Happy [link widoczny dla zalogowanych]
Odnoszę wrażenie że lotniczo rowerowo (ramy i widelce) wędki na ryby i inne bardzo filigranowe konstrukcje robi się już od bardzo dawna ze znakomitą powtarzalną jakością.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Czw 21:49, 28 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:12, 01 Mar 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





W.G. napisał:
Znów walisz wagę ciężką To jest wynik Very Happy [link widoczny dla zalogowanych]
Odnoszę wrażenie że lotniczo rowerowo (ramy i widelce) wędki na ryby i inne bardzo filigranowe konstrukcje robi się już od bardzo dawna ze znakomitą powtarzalną jakością.

Jak masz opanowaną technologię to robisz seryjnie.
Ale wydaje mi się, że łatwiej jest opanować technologię w metalu. Przy włóknie węglowym są różnice w zależności od kierunku położenia tkaniny.

Jakby ktoś robił takie minimalistyczne przody to one by mi wcale nie przeszkadzały w kieszeni w czasie zjazdu Wink Nawet bym się zrzucił na kilka prototypów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Pią 19:15, 01 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:27, 01 Mar 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Miałeś w rekach noże lodowe? Z takiego materiału U i piny, mocowane to U bezpośrednio do narty i masz ultra
Może ktoś Ci zrobi.
Jak możesz zapewne doczytać na tym forum ja jestem wyznawcą elementów atestowanych a dodatkowo budzących zaufanie.


Oczywiście węgiel masz [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Pią 22:35, 01 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:50, 02 Mar 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





W.G. napisał:
Oczywiście węgiel masz [link widoczny dla zalogowanych]

W tym zestawie mogłyby zafunkcjonować takie węglowe przody bo służą wyłącznie do chodzenia więc mają ograniczone wymagania co do wypinania się.
Muszą mieć tylko możliwość zapięcia, pełne trzymanie jak w walk, ręczne wypięcie i wypięcie awaryjne przy bardzo dużej sile (np. upadek w lawinie).

BTW. co do Markerów SQUIRE - to są tak naprawdę F10 TOURING bez płyty do chodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Sob 12:52, 02 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:31, 02 Mar 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





Przejrzałem Instagrama CASTTOURING [link widoczny dla zalogowanych] i z tego co widać to pierwsza generacja wiązań do 2016 była chyba niezbyt nieudana. To miały być uniwersalne pod każde wiązanie płytki wsuwane w płytkę dolną.
Chyba im się powyginało skoro przeszli na kompletnie inny system z bolcami.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nowy system z bolcami zakończonymi grzybkami wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:29, 02 Mar 2019
MarioJ
domownik
 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 299
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 19 razy
Skąd: Wrocław





Różnica pomiędzy tym rozwiązaniem a shiftem na podejściu ma 400g, jak rozumiem. To dużo, więc wg mnie ma to sens dla zainteresowanych.
Chociaż mi do mocnego zjazdu wystarczy Vipec czy Tecton.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:00, 02 Mar 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





MarioJ napisał:
Różnica pomiędzy tym rozwiązaniem a shiftem na podejściu ma 400g, jak rozumiem. To dużo, więc wg mnie ma to sens dla zainteresowanych.
Chociaż mi do mocnego zjazdu wystarczy Vipec czy Tecton.

W ich wykonaniu to dla mnie nie ma sensu bo z 1,2kg LOOKa PIVOTa zdejmą 400g to jest 800g. Tyle co Salomon SHIFT.
Dla mnie wystarczający jest SKI TRAB TR2 z 650g choć nie do końca wierzę w poprawne działanie wiązania pinowego we wszystkich płaszczyznach (to samo z TECTON czy VIPEC) - takie wiązanie reaguje na siły pionowe z przodu, a nie powinno. No i cena.

Natomiast jakby się wzięło MARKERA SQUIRE (czyli F10 bez płyty) - 770g i doszło do 400g na podejściu (nie wiem ile ważą tyły squierów) to by było wagowo konkurujące z pinami przy pełnym alpejskim wiązaniu w czasie zjazdu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:06, 02 Mar 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





MarioJ napisał:
Różnica pomiędzy tym rozwiązaniem a shiftem na podejściu ma 400g, jak rozumiem. To dużo, więc wg mnie ma to sens dla zainteresowanych.
Chociaż mi do mocnego zjazdu wystarczy Vipec czy Tecton.


A czy zwróciłeś uwagę do jakich butów jest ten zestaw? O jakiej wadze mowa? Czyli ile wazy całe toto wraz z butami które tam muszą być
zastosowane? Jakiś plus zastosowanie akurat tego widzisz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:03, 02 Mar 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Sob 16:05, 02 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:57, 02 Mar 2019
MarioJ
domownik
 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 299
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 19 razy
Skąd: Wrocław





W.G. napisał:
MarioJ napisał:
Różnica pomiędzy tym rozwiązaniem a shiftem na podejściu ma 400g, jak rozumiem. To dużo, więc wg mnie ma to sens dla zainteresowanych.
Chociaż mi do mocnego zjazdu wystarczy Vipec czy Tecton.


A czy zwróciłeś uwagę do jakich butów jest ten zestaw? O jakiej wadze mowa? Czyli ile wazy całe toto wraz z butami które tam muszą być
zastosowane? Jakiś plus zastosowanie akurat tego widzisz?


Czyli to jest do butów Alpine + ten ich Ski Boot Conversion z pinami przednimi ? Jeśli tak to słabo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:48, 04 Mar 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





MarioJ napisał:


Czyli to jest do butów Alpine + ten ich Ski Boot Conversion z pinami przednimi ? Jeśli tak to słabo.


Może zatem ponowię pytanie jesteś wstanie wymienić jakieś plusy tego sprzętu, taka symulacja, dlaczego ewentualnie miałbym to kupić, co miało by to mi rozwiązać z problemów których nikt inny nie rozwiązał na rynku?
Oczywiście chętnie poznam wagę całej tej konstrukcji czyli cały zestaw na wagę wraz z grzybkami blaszkami tak by informacja była rzetelna co mam finalnie mieć na nogach a co w garści dodatkowo. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:44, 04 Mar 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





W.G. napisał:
MarioJ napisał:


Czyli to jest do butów Alpine + ten ich Ski Boot Conversion z pinami przednimi ? Jeśli tak to słabo.


Może zatem ponowię pytanie jesteś wstanie wymienić jakieś plusy tego sprzętu, taka symulacja, dlaczego ewentualnie miałbym to kupić, co miało by to mi rozwiązać z problemów których nikt inny nie rozwiązał na rynku?
Oczywiście chętnie poznam wagę całej tej konstrukcji czyli cały zestaw na wagę wraz z grzybkami blaszkami tak by informacja była rzetelna co mam finalnie mieć na nogach a co w garści dodatkowo. Confused


Jak ktoś podjeżdża pod stok skuterem i tam zamiast targać na plecach narty z wiązaniami 1,2kg sztuka może w nich iść mając 800g szt. na nodze to jest plus. Ale to są okoliczności Gór Skalistych i freeride'owych lajnów gdzie jest to możliwe.

Dostałem odpowiedź od CAST TOURING - obecnie jedyna wersja wiązania działa z wiązaniem LOOK PIVOT, poprzednie wersje uniwersalnej przekładki już nie są produkowane, ani nie ma ich w planach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:05, 05 Mar 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





AndRand napisał:
W.G. napisał:
MarioJ napisał:


Czyli to jest do butów Alpine + ten ich Ski Boot Conversion z pinami przednimi ? Jeśli tak to słabo.


Może zatem ponowię pytanie jesteś wstanie wymienić jakieś plusy tego sprzętu, taka symulacja, dlaczego ewentualnie miałbym to kupić, co miało by to mi rozwiązać z problemów których nikt inny nie rozwiązał na rynku?
Oczywiście chętnie poznam wagę całej tej konstrukcji czyli cały zestaw na wagę wraz z grzybkami blaszkami tak by informacja była rzetelna co mam finalnie mieć na nogach a co w garści dodatkowo. Confused


Jak ktoś podjeżdża pod stok skuterem i tam zamiast targać na plecach narty z wiązaniami 1,2kg sztuka może w nich iść mając 800g szt. na nodze to jest plus. Ale to są okoliczności Gór Skalistych i freeride'owych lajnów gdzie jest to możliwe.

Dostałem odpowiedź od CAST TOURING - obecnie jedyna wersja wiązania działa z wiązaniem LOOK PIVOT, poprzednie wersje uniwersalnej przekładki już nie są produkowane, ani nie ma ich w planach.


Ty to na poważnie? Masz porównanie z wagą już istniejących wiązań do chodzenia? Ilu spotkałeś osobiście ludzi którzy potrzebują faktycznie takiego alpejskiego wiązania, mówię o maksymalnym din, bo to jedyny zdaje się plus tego wszystkiego. Nie spotkałem nigdy nikogo kto jeździ na nastawach powyżej 15 din. Ale zdaje się ze już o samo posiadanie chodzi. O tym już pisałem gdzieś powyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:11, 05 Mar 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





W.G. napisał:
Ty to na poważnie? Masz porównanie z wagą już istniejących wiązań do chodzenia? Ilu spotkałeś osobiście ludzi którzy potrzebują faktycznie takiego alpejskiego wiązania, mówię o maksymalnym din, bo to jedyny zdaje się plus tego wszystkiego. Nie spotkałem nigdy nikogo kto jeździ na nastawach powyżej 15 din. Ale zdaje się ze już o samo posiadanie chodzi. O tym już pisałem gdzieś powyżej.

Każdy freerider, który skacze dropy woli robić to w sprawdzonych wiązaniach zjazdowych, a nie różnie i nie do końca poprawnie działających pinowych. I dla nich jest to rozwiązanie CAST TOURING.

Ja mam inną potrzebę - chcę by mi się narta nie wypinała jak podskakuję w miejscu na stromym, twardym trawersie (tego nie załatwia żadna boczna elastyczność przodów), i żeby się wypięły jak się wywalę bo zawadzę o kamień w śniegu, ale nie wtedy jak przejadę po kawałku lodu.
I żeby to nie ważyło więcej niż 400g.

Zestawienie przodów Beastów 16 (388g) z piętką Speedfitów (164g) to już by było coś w pobliżu, choć nadal jest ponad 550g.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Wto 22:15, 05 Mar 2019, w całości zmieniany 7 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:57, 06 Mar 2019
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Ponieważ cały czas się uczę, dlatego dopytuje o szczegóły. Widocznie przez 20lat zajmowania się własnoręcznie i na własny rachunek nartami nie spotkałem potrzeby użytkownika na 15 lub więcej din, również tego rozwiązania na żywo a chyba jestem jednym z najstarszych serwisów o tym profilu na rynku, zatem chyba dało się żyć bez tego rozwiązania i takich nastawów. Na poważnie według Ciebie chodzi przy tak mocnym wiązaniu o niewypięcie czy też o wypięcie? A najważniejsze o co chodzi tym wszystkim jak napisałeś

Oczywiście mówię o realnej potrzebie a nie przypuszczeniach. Zdarzały się osoby którym coś się wydawało że Oni właśnie potrzebują z tym, że kilku z nich życie zweryfikowało potrzebę i pokazało jaki nastaw jest przez narząd ruchu nieakceptowany.

Cytat:
Każdy freerider, który skacze dropy woli robić to w sprawdzonych wiązaniach zjazdowych, a nie różnie i nie do końca poprawnie działających pinowych. I dla nich jest to rozwiązanie CAST TOURING.



Ma wypiąć? czy tez absolutnie nie wypiąć?

Dlaczego mieli by robić to w pinowych skoro nie lubią? jest kilka wiązań bez pinów. Nawet jedno z pinami i bez pinów w jednym. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:01, 06 Mar 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





W.G. napisał:
Cytat:
Każdy freerider, który skacze dropy woli robić to w sprawdzonych wiązaniach zjazdowych, a nie różnie i nie do końca poprawnie działających pinowych. I dla nich jest to rozwiązanie CAST TOURING.

Ma wypiąć? czy tez absolutnie nie wypiąć?


LOOKI PIVOTY są znane z tego, że przed wypięciem są w stanie przesunąć się przed wypięciem o ok. 2,5cm, więc amortyzują dużą część uderzeń.
Ja mam zjazdowe wiązania ustawione tak żebym nawet nie poczuł narty przed wypięciem. Jak ktoś chce może ustawić tak by chroniło dopiero przed złamaniem.

Jakby wiązania na dropy miało się kompletnie wypinać to by jeździli w skiturowych na pełnych blokadach do chodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Śro 9:14, 06 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wszystko już było? CAST FREETOUR
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin