Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Wszystko już było? CAST FREETOUR Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 23:08, 31 Mar 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





Przetestowałem sobie dzisiaj ten zestaw ELAN888-Beast-Speedfit.

W wiosennych warunkach w Łomnicy - fajne nartki, jadą przez wszystko jak przez masło i zakręcają na wszystkim. A były wszystkie warunki oprócz puchu i gładkiej, wyratrakowanej trasy (więc bez długich zakrętów na krawędzi) - muldy, odsypy, mokre odsypy, zmrożony przeorany mokry śnieg.
Jeśli gdzieś mówiłem, że narty bez rockera są ciężkie w obsłudze poza przygotowaną trasą to wchodzę pod stół i odszczekuję - ELAN888 ma tylko tip rocker, ale chyba poprzez zmienną twardość narty sprawili, że dzioby idealnie się sprawują pozatrasowo. Będę musiał jeszcze je sprawdzić w puchu, jak będzie (za rok?).

Wiązania - przeszły wszystkie testy na niewypinanie: skakanie na trawersie, ubijanie stromej szreni, lądowanie po skoku. Nie miałem żadnego problemu w tych dość ciężkich warunkach przy jeździe muldowej czy zaoranym, przemarzniętym sniegu.
Nie testowałem wypinania bo narta nie bardzo chciała się ruszyć przy uderzaniu przodem w bok o twardy śnieg (będę musiał sprawdzić czy nie trzymała za dobrze Smile - Beasty mogą podwyższać przybliżony DIN w Speedfitach, przody Speedfitów mają z założenia 6DIN)

Wyszedł świetny wiosenny zestaw - z tym że jest jeden problem. Przy tej wadze to zestaw wiosenny przywyciągowy, a nie na długie tury wykorzystujące 12+h światła dziennego.


Pozostał mi jeszcze drugi problem - tyły Speedfitów zdjąłem z Blizzardów Expedition TA, narta 1300g, na której nie lubię jeździć bo ma geometrię ołówka. I trochę nie wiem co z nią zrobić (i przodem Speedfitów) Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Nie 23:10, 31 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:31, 01 Kwi 2019
MarioJ
domownik
 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 299
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 19 razy
Skąd: Wrocław





Dodam tylko że robiliśmy z kolegą trochę testów wypinania na ATK Raider i się nie udało.
Nie udało się wypiąć. Szczęki przednie trzymają lepiej, niż ten Dynafit na video.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:09, 01 Kwi 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





MarioJ napisał:
Dodam tylko że robiliśmy z kolegą trochę testów wypinania na ATK Raider i się nie udało.
Nie udało się wypiąć. Szczęki przednie trzymają lepiej, niż ten Dynafit na video.

To dlaczego w ATK masz też blokadę na podchodzenie? Powinna być zbędna przy podchodzeniu zamiast wprowadzać niebezpieczeństwo braku wypięcia.

W sumie bardziej interesuje mnie czy przód Rotation Dynafita wyeliminował ten problem bo jest lżejszy niż ten z Beasta. W Beastach jest pewność bo tam nie ma możliwości ruchu w pionie. Wiązanie się albo obraca w poziomie albo wypina, też w poziomie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Pon 11:13, 01 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:37, 01 Kwi 2019
mtr
domownik
 
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 176
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: Warszawa





MarioJ napisał:
Dodam tylko że robiliśmy z kolegą trochę testów wypinania na ATK Raider i się nie udało.
Nie udało się wypiąć. Szczęki przednie trzymają lepiej, niż ten Dynafit na video.


Nie robiłem testów ale po przesiadce z Dynafita na Raidera miałem takie odczucia i obserwacje.

AndRand napisał:
To dlaczego w ATK masz też blokadę na podchodzenie? Powinna być zbędna przy podchodzeniu zamiast wprowadzać niebezpieczeństwo braku wypięcia.


Zbyt pochopny wniosek. Przy niewpiętym tyle inne siły działają na przód.

Niemniej jednak zdarzyło mi się w ATK, przy niezablokowanych przodach wyrwać podczas jazdy but z tyłu wiązania, po czym nie stając wpiąć go z powrotem. Z Dynafitów wyskakiwałem zawsze kompletnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:44, 02 Kwi 2019
caladir
rozkręcam się
 
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Kraków





Potwierdzam obserwację z ATK Raider, co do wypięcia tyłów w czasie jazdy i zaraz potem wpięcia - również mi się zdarzyło.
A blokada do podchodzenia jest potrzebna - zdarzyło mi się wypiąć nartę w trybie podchodzenia na trawersie, najwidoczniej zapomniawszy zablokować przodów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:50, 02 Kwi 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





caladir napisał:
Potwierdzam obserwację z ATK Raider, co do wypięcia tyłów w czasie jazdy i zaraz potem wpięcia - również mi się zdarzyło.
A blokada do podchodzenia jest potrzebna - zdarzyło mi się wypiąć nartę w trybie podchodzenia na trawersie, najwidoczniej zapomniawszy zablokować przodów.

To by świadczyło, że ATK dał mocniejszą sprężynę na przód i słabsze ustawienia na tył.
Ja czasem udeptuję beton/szreń na stromym i wolałbym, żeby mi się wtedy nie wypinało. Blokowałbym 🙂


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:47, 02 Kwi 2019
mtr
domownik
 
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 176
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: Warszawa





AndRand napisał:
caladir napisał:
Potwierdzam obserwację z ATK Raider, co do wypięcia tyłów w czasie jazdy i zaraz potem wpięcia - również mi się zdarzyło.
A blokada do podchodzenia jest potrzebna - zdarzyło mi się wypiąć nartę w trybie podchodzenia na trawersie, najwidoczniej zapomniawszy zablokować przodów.

To by świadczyło, że ATK dał mocniejszą sprężynę na przód i słabsze ustawienia na tył.


Co do przodów - zgoda. Co do tyłów, w moim przypadku były za słabo skręcone (1. dzień na nowym sprzęcie a tu szreń w Krowińcu...)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:33, 02 Kwi 2019
MarioJ
domownik
 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 299
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 19 razy
Skąd: Wrocław





AndRand napisał:

To by świadczyło, że ATK dał mocniejszą sprężynę na przód i słabsze ustawienia na tył.
Ja czasem udeptuję beton/szreń na stromym i wolałbym, żeby mi się wtedy nie wypinało. Blokowałbym 🙂


Wiązania ATK nie mają certyfikatu na ustawienie siły wypięcia.
Powinny być kontrolowane na maszynie pod danego narciarza. A nie wszyscy to robią, bo takich maszyn u nas jest malutko. Więc po wyleceniu warto sobie ustawienie skorygować w górę.

Ja mam w ATK ustawioną siłę wypięcia na każdej śrubce nieco inaczej (przez serwis). A i tak serwis doradza że jak by wypięło to należy jednokrotnie podnieść ustawienie o pół albo o jedna działkę w górę w danym kierunku.

Generalnie po wyjściu z serwisu od razu lateral podnoszę o 0.5 w górę w ATK. Tak mi wyszło z praktyki.

Oczywiście nikt nie mówi że to są idealne wiązania, na równi bezpieczne z alpejskimi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioJ dnia Czw 7:10, 04 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:16, 06 Kwi 2019
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





Jakby ktoś był ciekawy - test wypięcia zestawu Beast+Speedfit.
Na zwolnionym tempie widać jaki zakres elastyczności mają przody i tyły.
Ten zestaw powinien też być całkowicie odporny na lądowanie na tyłach na twardym (miałem takie wypięcie w Speedturnach), czyli z siłą na przodach bezpośrednio w górę, a nie w bok i pod kątem w górę.

https://www.youtube.com/watch?v=61cI3B7jwhU


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Sob 13:17, 06 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:10, 27 Sty 2020
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





W rozwiązanie typu CAST FREETOUR wchodzi Marker.
Nowe Duki mają zdejmowalne szczęki alpejskie dzięki czemu ważą na podejściu 300g mniej... to znaczy? 1050g Embarassed
Na zjeździe ważą 1350g Laughing







Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:46, 28 Sty 2020
mdeja
domownik
 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Stary Sącz Beskid Sądecki





chce to zobaczyć na długiej turze, mocno zalodzone Confused
Z takimi wiązaniami to powinno być jak z dużymi SUV z silnikami benzynowymi o amerykańskiej pojemności. Komisja Europejska powinna je wziąć na celownik zamiast samochodów Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:00, 28 Sty 2020
AndRand
domownik
 
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Skąd: WWA





mdeja napisał:
na długiej turze


Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wszystko już było? CAST FREETOUR
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin