Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Zniszczony Sprzet Skiturowy!!! Serwisy ktore nalezy omijac!!
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zniszczony Sprzet Skiturowy!!! Serwisy ktore nalezy omijac!!
PostWysłany: Czw 15:20, 09 Gru 2010
Luboch
domownik
 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Rzeszów





Zakladam nowy temat z mysla o tym co sie psuje niszczy peka zacina sie podczas akcji skiturowych.

Wasze spostrzezenia doswiadczenia opinie oraz opisy uszkodzen zdjecia przyczyny i okolicznosci usterek.

A takrze w jakie modele nie inwestowac jesli nie chce sie Wkur**** Very Happy

Przerobki Sprzetowe Co udalo sie przerobic zmienic ulepszyc przekombinowac

Wasze niezawodne patenty na wszelkie okolicznosci techniczne .

Dopisuje kolejny akapit bo sytuacja po prostu tego wymaga a mianowicie
wasze przygody z "serwismenami" gdzie serwis spieprzyl robote gdzie nigdy nie isc z nartami aby uchowac je w calości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luboch dnia Czw 8:24, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Re: Zniszczony Sprzet Skiturowy. Co zawiodlo peklo popsulo s
PostWysłany: Czw 21:17, 09 Gru 2010
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





Luboch napisał:
Zakladam nowy temat z mysla o tym co sie psuje niszczy peka zacina sie podczas akcji skiturowych wasze spostrzezenia doswiadczenia opinie oraz opisy uszkodzen zdjecia przyczyny i okolicznosci usterek.


W oryginalnych TLT lub Speedach "śklunki" się obrabiają przez skrawanie gdy są zamontowane skistopy.

Piurki zniszczyły całkowicie reputację wiązań Silvretta pękającymi piętkami.

W Naxo luzowały się wąsy tego VRS, w pierwszej serii pękał plastik nosków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marcin-wawa dnia Czw 21:18, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:13, 09 Gru 2010
hammet
rozkręcam się
 
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów






mam speedy z ski stopami, gdzie moge dokpic te "sklunki"? i czy ciezko je wymienic,... pytam na przyszlosc bo spodziewam sie tego problemu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:10, 09 Gru 2010
lesny_83
domownik
 
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: krakow





w oszo mszana szklanki sa po 2 zlote z wymiana kazdy sobie poradzi
a co do wad wiazan to jak bylem z kolega na weekendzie w gorach to mu sie wyrobily pietki od titanali I i sie non stop otwieraly co praktycznie uniemozliwialo jazde
pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:04, 10 Gru 2010
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





hammet napisał:
mam speedy z ski stopami, gdzie moge dokpic te "sklunki"? i czy ciezko je wymienic,... pytam na przyszlosc bo spodziewam sie tego problemu


"Śklunki" szyli szklanki to plastikowe kubeczki chroniące końcówkę sprężyny wypięcia bocznego. Wymiana jest dziecinnie prosta, a instrukcję znajdziesz poniżej (w języku lengłydż nazywają to "thimble bushing"), całość instrukcji dotyczy co prawda Comfortów i ich skistopy są inne, ale to pikuś (PAN pikuś), patrz 5 i 6 zdjęcie od góry:

[link widoczny dla zalogowanych]

A wątki gdzie mówiono o obrabianiu w speedach znajdzież tu:

http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/jsw-vs-reszta-swiata-wydzielony-part-ii,1257.html
http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/jsw-vs-reszta-swiata-wydzielony-part-i,1255.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:41, 14 Gru 2010
kubaad
domownik
 
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: Zakopane





Silvretta Pure Performance: wytarło się jarzmo wiązania wokół osi obrotu platformy, dając luzy rzędu 0,5cm, co uniemożliwiało sensowne działanie. Maskara, na szczęście po naprawie się sprzedało. Jak ktoś ma ten problem to proponuję wymienić na dostępne na rynku przody od X-Mountain, w których owa blacha jest stalowa a nie aluminiowa. Wtedy już ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:06, 17 Gru 2010
Krasny
rozmowny
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Wrocław/ Lueneburg, Niemcy





A mi poleciała sprężyna w tyle wiązania silvretty 400 (ta co odpowiedzialna za bezpiecznik "do przodu") jednocześnie trzymająca zatrzask i buta w wiązaniu, po próbie jakiejś chałupniczej (nieudanej) naprawy, dorwałem inne wiązanie i przełożyłem cały wózek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:44, 17 Gru 2010
Petefijalkowski
domownik
 
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Szczecin/Poznań





W Titanalach:
-odpadl czarny plastik przytrzymujacy dziob buta w przedniej czesci wiazania, rozwiazanie - tak naprawde kupno nowego przodu(w sensie nowego lub uzywanego)
-poluznianie sie podpietek, skutkujace "opadaniem" do pozycji zero z pozycji 1, czasem wczepianiem sie wiazania "do zjazdu"
-podobno pekaja szyny

W NIC IMPECT evolution light:
- wyrobienie sie nitu w bocznej czesci wiazania, skutkujace niemoznoscia jazdy. rozwiazanie przynitowanie/rozbicie tej czesci aluminiowej, dziala.

P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:30, 19 Gru 2010
hammet
rozkręcam się
 
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów






marci- dzieki wyczerpujaca odpowiedz odnosnie "sklunek", widac przy okazji zakupie i wymienie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:28, 03 Sty 2011
masaaj
domownik
 
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: okolice Wrocka





Fritschi Diamir Titanale 1 - po długim użytkowaniu (do śmierci technicznej Wink

1. Szyny - pękają w dodatku w niewidocznym na co dzień miejscu - w części, która znajduje się w tunelu tylnej szczęki - tuż przed wycięciem regulującym położenie w/w szczęki. Jak się złamie podczas tury - to maszerujemy z buta bo jakoś nie widzę możliwości zafiksowania...

2. Zapiętki - już gdzieś chyba pisałem - wyrabiają się bo wykonane są z materiałów o różnej twardości. Objawy - wypina się piętka przy zjeździe. lub odwrotnie zapina się przy podchodzeniu oraz trudno przestawia się z jednego położenia w drugie aż w końcu przestaje się przestawiać.
Wyrabiają się wyżłobienia w częśći połączonej z plastikiem, nie bardzo widzę możliwość regeneracji.

3. Ten wypadający czarny plastik z przodu - element górnej części szczęki dociskający nosek buta - już druga osoba pisze, że go zgubiła, więc coś z tym jest. Nie trzeba koniecznie zmieniać całego przodu. Ewentualnie górą część szczęki (dużo łatwiejsza w montażu od całości), ale jeśli nie zostały wyłamane gniazda - mosiężnych na oko - trzpieni, którymi ów czarny element jest mocowany ów nieszczęsny czarny plastik. Wystarczy delikatnie podważyć go z innej części i wcisnąć w "naszą" szczękę - radzę wcześniej w gniazda zaaplikować jakiś rozprężający klej montażowy, najlepiej profesjonalny (np. [link widoczny dla zalogowanych])

Ogólnie zajeździłem titanale po 9 latach dość oszczędnego użytkowania (z przewagą łażenia po sudeckich pagórach). Ponieważ zatarły mi się zapiętki i nie udało się ich reaktywować a wkrótce po tym złamała się jedna szyna, a w drugiej znalazłem spore pęknięcie, pogodziłem się z ostateczną śmiercią techniczną wiązań.
Przy podobnych objawach radzę przesiąść się na nowsze modele. Np. titanale 2 - żona ma je 8 sezon i nic się z nimi nie dzieje. Zapiętki są w całości plastikowe, więc nie ma się co zacierać a szyny zostały zmienione i ponoć się już nie łamią. Wróżę im jeszcze długą karierę.

Obecnie używam kolejnych Diamirów - Experience - ku mojemu zadowoleniu mają jak chyba wszystkie diamiry dziury w tych samych miejscach, więc nie trzeba było przy wymianie wiercić na nowo w dechach...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:40, 10 Sty 2011
Petefijalkowski
domownik
 
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Szczecin/Poznań





Chmm... nie smiejcie Wink Czy pekniecie sprezyny powracajacej w titanalach I bedzie czyms skutkowalo na trasie? Ok, zdaje sobie sprawe z roznicy etc, ale czy pod katem bezpieczenstwa ma to jakies przelozenie? dziekuje bardzo

Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:46, 10 Sty 2011
dzieniol
rozmowny
 
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów






Chodzi o małą sprężynkę na śrubie odpowiadającą za poziomowanie narty? Pod względem bezpieczeństwa nie ma żadnej różnicy. We Freeride + nie ma jej wcale. Możesz stracić na wygodzie. Ale nie musisz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:59, 10 Sty 2011
Petefijalkowski
domownik
 
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Szczecin/Poznań





chodzi mi o te srubke z przodu wiazania, ktora wspomaga powracanie wiazanie w trybie walk do pozycji "przynartnej" WinkWink Pewnie mowimy o tym samym.

P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:51, 10 Sty 2011
maciejka
domownik
 
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Warszawa





Brak sprężyny nie przeszkadza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:40, 14 Sty 2011
orzech
rozmowny
 
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Poznań





sprężyny te kupisz w sklepie internetowym ,,Sumit" w Chorzowie
Pozdrawiam
Orzech


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:39, 16 Sty 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Sprzęt ratowniczy?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:55, 02 Mar 2011
Petefijalkowski
domownik
 
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Szczecin/Poznań





Kolejna czesc epopei o titanalach I

na ostatnim wyjezdzie kolega dokonal pewnej sztuki Wink o ktore wczesnije nie slyszalem Wink

Przy hamowaniu zapodal jakos butem w tylna czesc wiazania - ta blokujaca z podpietkami. Zapodal w ten sposob... ze toto po prostu peklo na dwie czesci - metal ktory jest wpuszczony w plastik(czy raczej oblany plastikiem) rozlecial sie. Wiekszosc wiazania powedrowala od razu w snieg. Pozostala czesc nie bylo innej rady, potraktowalem z buta by koledze nie przeszkadzala w chodzeniu.

Od tej pory zostal swego rodzaju telerankowcem Wink Dobrze ze gory mielismy nie wysokie i duzo sniegu, to nie doskwieralo az tak mocno.

Stasssiek, opowiedz Ty z kolei co sie zrobilo z Twoimi piurkami.

P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:01, 02 Mar 2011
maciejka
domownik
 
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Warszawa





Titanale I miały sporo usterek. W miare bezawaryjne dopiero II.

Pod "piurki" szkoda robić dziury w nartach. O chodzeniu z plecakiem nie ma mowy. Rozlatują się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:09, 03 Mar 2011
piomic
domownik
 
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: TSK





Rossignol B2 Bandit – rozlazła mi się pięta. Nawet nie wiem kiedy, przed Alpami robiłem smarowanie i było OK, po powrocie zabrałem je na boisko i przy pakowaniu do wozu po jeździe okazało się, że jedna pięta jest rozwarstwiona na całej szerokości a kawałek ślizgu z krawędzią wywinięty pod spód jako hamulec awaryjny.
Nie mam pojęcia kiedy to się stało, ostatnio wbijałem je w śnieg jeszcze w Alpach ale gdyby wtedy to chyba bym zauważył chociażby spinając rzepem przed włożeniem do boxa. Po obejżeniu drugiej widać ślad rozwarstwienia na środku pięty, w miejscu gdzie naciska tylna klamra od foki.
Wprawdzie przymierzam się do czegoś nowego ale te miały zostać jako szutrówki - a tak zostaje przełożyć JSW na sztuki-nówki (pewnie stanie na Stigmach BD)...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:31, 03 Mar 2011
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





piomic napisał:

Wprawdzie przymierzam się do czegoś nowego ale te miały zostać jako szutrówki - a tak zostaje przełożyć JSW na sztuki-nówki (pewnie stanie na Stigmach BD)...


Sklej to (wiadomy serwis w Krakowie Very Happy). Na szutry bedzie jak znalazł. I jeszcze mniej szkoda Very Happy

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:18, 03 Mar 2011
Luboch
domownik
 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Rzeszów





Nie polecam Serwisu nart w Rzeszowie Sklep GibSport
ul. Mickiewicza 8. mistrz montarzu mial 2 szanse 2 razu mu tlumaczylem o co chodzi i 2 razy spieprzyl robote za 1 razem jeszcze uszlo ale za 2 juz niestety 1 z nart po zdrowym ugieciu narty pietka wyskakuje cofajac sie w tyl . K**** M**


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:27, 03 Mar 2011
Luboch
domownik
 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Rzeszów





Po zmianie rozmiaru T 3 z XL na L domowym sposobem, po przejechaniu tego patentu zaswiadczam ze wsio chula jednym slowem .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:39, 03 Mar 2011
piomic
domownik
 
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: TSK





KubaR napisał:
Sklej to (wiadomy serwis w Krakowie Very Happy).
W sumie racja. Jak przeglądam galerię na picasie to moje bandity to pikuś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zniszczony Sprzet Skiturowy!!! Serwisy ktore nalezy omijac!!
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin