Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Dyskusje-informacje-aktualne warunki -> Polar Sport - Raven - BD Prime, czyli jak oszukać człowieka Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob 19:14, 28 Wrz 2013
agulka83
rozkręcam się
 
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała





Może trochę jasniej to napiszę. Konsumentowi w okresie 24 – mcy od dnia zakupu rzeczy przysługuje roszczenie do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową o:
naprawę rzeczy LUB wymianę towaru na nowy. Podstawa prawna to ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie kodeksu cywilnego.

Podkreslenia wymaga, ze podając niezgodność towaru z umowa konsumenta nie interesuje, co w tej kwestii powie producent sprzętu a jego problem ma rozwiązać sprzedawca. Sprzedawca jest związany wyborem konsumenta – czyli jeśli chcecie naprawy buta, to muszą go naprawić, a jeśli zaznaczycie, że żądacie wymiany na nowe buty SPRZEDAWCA MUSI JE WYMIENIĆ. Oczywiście dotyczy to tylko takich sytuacji gdy reklamacja jest zasadna.

Nie wnikajac w prawne szczegóły (zainteresowanym podam je na priv) zwrot gotówki może nastąpić tylko wtedy gdy sprzedawca wyrazi na to chęć, albo gdy naprawa jest zbyt uciążliwa dla konsumenta (np. trwa jak zostało wskazane ok 3 mcy)

Koledze zawiedzionemu ze sposobu naprawy, polecam zawiadomienie Rzecznika Praw Konsumenta. On wystąpi do sklepu i na 80% powazniej podejdą do tematu. Ponadto jeśli uwazasz, że rzecz jest niewłaściwie naprawiona zgłoś kolejną reklamację – tym razem wskazując jako podstawę żądania niezgodność towaru z umową i zażądaj wymiany na nowe buty. Rzecz oddana w ramach reklamacji ma być nie naprawiana, ale naprawiona:)

NIGDY NIE WYBIERAJCIE GWARANCJI!!!NO CHYBA, ZE JEST UDZIELONA NA 3 LATA, TO PO UPŁYWIE 24 MCY NIE MACIE WYJŚCIA.

Jak ktoś ma jakieś pytania czy wątpliwości – nie krępujcie sięWink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:24, 28 Wrz 2013
Mościcki
rozmowny
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa





Mijasz się z prawdą - to sprzedawca decyduje czy
1)odda gotówkę bo naprawa/wymiana jest nieopłacalna,
2) naprawi
3) wymieni na nowy

PRzełożenie tej decyzji na konsumenta było by abstrakcją, gdyż ciężko oczekiwać wymiany towaru na nowy gdy jest on już niedostępny, albo gdy naprawa ogranicza się np do wymiany części.

O ile pamiętam przy trzecim zgłaszaniu tego samego problemu mamy prawo wysąpić o odstąpienie od transakcji = zwrot gotówki. Ale tego już pewien nie jestem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:35, 28 Wrz 2013
agulka83
rozkręcam się
 
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała





Drogi Mościcki... czasem warto zaufać profesjonalistom, ale skoro niczym niewierny Tomasz nie wierzysz, przytoczę tu podstawę prawną która potwierdza to, co napisałam.

2011-12-16
USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego1)


Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

W dalszym ciągu podtrzymuję, ze dwa podstawowe uprawnienia konsumenta to żądanie naprawy lub wymiana towaru na nowy. Jesli naprawa jest niemożliwa/ brakuje tego samego egzemplarza etc. wówczas sprzedawca może zadecydować, że zwróci koszty. Trzecie zgłoszenie o którym piszesz, przy obrocie profesjonalistów z konsumentami nie ma de facto znaczenia - obowiązuje tylko w reżimie prawnym kodeksu cywilnego, który nie dotyczy obrotu na linii przedsiębiorca-konsument .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez agulka83 dnia Sob 20:37, 28 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:55, 28 Wrz 2013
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Czyli mam rozumieć że nadal obowiązuje nieustanne naprawianie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:05, 28 Wrz 2013
agulka83
rozkręcam się
 
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Biała





W.G. napisał:
Czyli mam rozumieć że nadal obowiązuje nieustanne naprawianie?


Teoretycznie tak, ALE: cytowany przeze mnie przepis zawiera ust. 4 który stanowi, iż: Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Jeżeli zatem sprzet popsuje Ci się kilka razy można spróbować argumentować żądanie oddania gotówki m.in. brakiem zaufania do sprzetu, skoro ciągle się psuje jest niezgodny z opisem bo skoro kupiłeś buty to po to by w nich stale chodzić, a nie używać raz w miesiącu. Sprzedawca ma też obowiązek do orientacyjnego podania terminu naprawy. Czyli w ciagu 14 dni ma odpowiedzieć, czy reklamacja jest zasadna/bezzasadna (jak nie odpowiada - uznaje sie, że uznał reklamacje za zasadną -ale czasami może się od tego uchylić); potem winien wskazać orientacyjny czas naprawy. Jesli nie jest on odpowiedni - a zgodnie z przepisem przy określeniu odpowiedniego czasu bierzesz pod uwagę rodzaj towaru i cel nabycia - mozna w oparciu o to żądać oddania gotówki. Natomiast nie dotyczy to sytuacji gdy wada jest nieistotna, czyli np. podarły Ci się sznurówki. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:19, 28 Wrz 2013
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Czyli jeśli dobrze rozumuję reklamacja jest prawidłowa.
Termin 14 dni został dochowany, nastąpiła milcząca zgoda na zasadność reklamacji, produkt został naprawiony w czasie jaki był potrzebny na tak złożoną naprawę i OK? Oczywiście można dyskutować o czasie naprawy, ale w globalizacji dosyć często na magazyn się nie produkuje i trzeba czekać na następne wznowienie produkcji, tak np. maiłem z silvrettą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:40, 29 Wrz 2013
pjkr
domownik
 
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków





Sprawa została wyjaśniona przez agenta BD w Polsce i w tym momencie temat jest już dla mnie zamknięty. Szkoda tylko że musiało to tyle trwać ale pełny szacunek dla BD że to załatwili.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:44, 29 Wrz 2013
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





pjkr napisał:
Sprawa została wyjaśniona przez agenta BD w Polsce i w tym momencie temat jest już dla mnie zamknięty. Szkoda tylko że musiało to tyle trwać ale pełny szacunek dla BD że to załatwili.



Akurat w to nie wątpiłem, bardziej mnie interesuje prawidłowy proces reklamacyjny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:32, 29 Wrz 2013
mercedario
domownik
 
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Wisła





Pewnie sie teraz zrobi masło maslane z tematu bo każdy bedzie chciał udowadniac swe racje.. ale pozwole sobie jeszcze raz zwrócić uwage ...
NIezgodność towaru z umową.. wszystko pięknie ale nie dokońca bo należy udowodnić że towar faktycznie jest niezgodny z umową jak już było wcześniej wspominane... a to tak naprawde jest ciężkie a wręcz czasami niemożliwe...

Co nie zmienia faktu że zarówno poważne sklepy jak i dystrybutorzy dbający o markę bez problemu załatwiaja na korzyść klienta reklamacje. Owszem czasami trzeba się grzecznie upomnieć o swoję ale można.
A prawda jest że pomijając wszytko przy złej woli sprzedawcy bądx dystryutora klient często ma mało do powiedzenia a i rzecznik.. konsumenta poza prośba skierowana do sprzedawcy nie zawiele może zrobić.

Jednak mimo jak wspomniałem niesprzyjających przepisów funkcjonuje to w miare normalnie bo jednak każdemu zalezy na swojej marce:).

I można tu rzucać ustawami itp ale wystarczy przeczytać i postawić sobie pytanie jak można podważyć zasadnośc zgłoszenia niezgodności towaru z umową i dla chcącego to naprawdę żaden problem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:41, 29 Wrz 2013
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Odnoszę wrażenie że zupełnie śmiało w myśl przywołanych ustaw towar mógł być naprawiany kilka razy, chyba że się mylę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:01, 29 Wrz 2013
mercedario
domownik
 
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Wisła





W.G i słuszne odnosisz wrażenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:03, 29 Wrz 2013
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Przecież napisałem że pewne AGD poległo przy pierwszej próbie, była naprawa, nie ma wymiany, nie ma zwrotu kasy i nie ma AGD przez 10 dni. Jakie zaufanie mam mieć do sprzętu który trafił szlag przy pierwszej próbie? czy naprawa u mnie w mieszkaniu będzie równie profesjonalna co w warsztacie, czy naprawa w warsztacie będzie równie dobra jak fabrycznie nowe? Ale czy ja chcę naprawiane nie, nowego też, bo nie przetrzymało pierwszej pracy, ale kogo to obchodzi, że przez 10 dni nie miałem, też nie.
Takie prawo, dlatego warto dobrze wybierać sprzęt, bo zwrotów nie ma, mam na myśli AGD.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:39, 16 Lis 2013
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Cóż, jak widać forum i wszyscy wypowiadający się w tym wątku potrzebni byliśmy dla dymu, na jakąkolwiek informację zwrotną nie zasługujemy. Czysty real.

Polar Sport - Raven - BD Prime, czyli jak oszukać człowieka. czy aby na pewno?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Sob 14:42, 16 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:16, 17 Lis 2013
pjkr
domownik
 
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków





No przecież napisałem że sprawa została wyjaśniona już 29.09. Nie będe dywagował w sprawach prawa konsumenckiego bo nie jestem prawnikiem poza tym póki nie ma zimy to nie zglądam na forum zbyt często.

Spotkałem się z panem B. Klockiem z BD osobiście który mi to wszystko wyjaśnił, sprawy legislacyjne, strukturę firmy i jak wyglądał proces naprawczy, dostałem obietnice że jeżeli rozklei się to jeszcze raz to dostane od razu nowe buty z półki a póki co od firmy BD dostałem upominek.

Wypraszam sobie robienie dymu, bo dym to się robi na fb a tutaj tylko informuje ludzi zainteresowanych tematem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:18, 17 Lis 2013
pjkr
domownik
 
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków





a i zdania nie zmieniłem - agent BD w Polsce zachował się super, natomiast moją stopa w Polarsporcie więcej nie postanie bo uważam ich za oszustów i wyłudzaczy pieniędzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:41, 17 Lis 2013
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





pjkr napisał:
No przecież napisałem że sprawa została wyjaśniona już 29.09. Nie będe dywagował w sprawach prawa konsumenckiego bo nie jestem prawnikiem poza tym póki nie ma zimy to nie zglądam na forum zbyt często.

Spotkałem się z panem B. Klockiem z BD osobiście który mi to wszystko wyjaśnił, sprawy legislacyjne, strukturę firmy i jak wyglądał proces naprawczy, dostałem obietnice że jeżeli rozklei się to jeszcze raz to dostane od razu nowe buty z półki a póki co od firmy BD dostałem upominek.

Wypraszam sobie robienie dymu, bo dym to się robi na fb a tutaj tylko informuje ludzi zainteresowanych tematem.


Właśnie o taką informację mi chodziło, prawo konsumenckie nie jest mi obce, napisałem zresztą w wątku i nie dlatego że kogoś lubię lub nie (jak zwykle zresztą) tylko dlatego, że takie są fakty. Byłem tylko ciekawy finału i bardzo dobrze że detali nie opisujesz.

Nie mam, nie miałem i chyba mieć nie będę, żadnego dostępu do innej platformy więc nic nie wiem co tam się dzieje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Nie 15:43, 17 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:30, 17 Lis 2013
kubaad
domownik
 
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: Zakopane





pjkr, czyli o co chodzi? Rozumiem że czas był długi, że reklamacja formalnie przebiegała inaczej niż w przepisach, ale akurat to nie jest istotne. Więc o co chodzi? Że naprawili? Przecież właśnie tak powinni zrobić. Nie rozumiem czemu nie odebrałeś butów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:28, 17 Lis 2013
nasdak
domownik
 
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Wrocław, Lubin





W.G. napisał:
Przecież napisałem że pewne AGD poległo przy pierwszej próbie, była naprawa, nie ma wymiany, nie ma zwrotu kasy i nie ma AGD przez 10 dni. Jakie zaufanie mam mieć do sprzętu który trafił szlag przy pierwszej próbie? czy naprawa u mnie w mieszkaniu będzie równie profesjonalna co w warsztacie, czy naprawa w warsztacie będzie równie dobra jak fabrycznie nowe? Ale czy ja chcę naprawiane nie, nowego też, bo nie przetrzymało pierwszej pracy, ale kogo to obchodzi, że przez 10 dni nie miałem, też nie.
Takie prawo, dlatego warto dobrze wybierać sprzęt, bo zwrotów nie ma, mam na myśli AGD.


W.G. tak z ciekawości o jakim AGD tak piszesz, bo wspominasz już któryś raz, a ja jestem przed zakupem i fajnie by było wiedzieć czego unikać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:36, 19 Lis 2013
pjkr
domownik
 
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków





kubaad napisał:
pjkr, czyli o co chodzi? Rozumiem że czas był długi, że reklamacja formalnie przebiegała inaczej niż w przepisach, ale akurat to nie jest istotne. Więc o co chodzi? Że naprawili? Przecież właśnie tak powinni zrobić. Nie rozumiem czemu nie odebrałeś butów?


Właśnie chodziło mi o czas, że nikt mnie o niczym nie informował generalnie olewka totalna, no i styl w jakim Polar sport rozwmawia z klientem na Siennej czy to w górach, a o efekty tej naprawy też się można spierać ale to już bardziej akademicka dyskusja czy coś naprawiane przez człowieka jest lepsze niż to co zrobiła maszyna


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Polar Sport - Raven - BD Prime, czyli jak oszukać człowieka
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Dyskusje-informacje-aktualne warunki
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin