Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Wyścigowe narty w zastosowaniach wycieczkowo/treningowych
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wyścigowe narty w zastosowaniach wycieczkowo/treningowych
PostWysłany: Nie 23:49, 05 Lut 2017
trzykropki
nowy na forum
 
Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów






Witam
Jestem raczej początkującym narciarzem jak i skiturowcemm, jazda wyciągami kompletnie nie jest w moim stylu. Dwa sezony temu miałem okazje spróbować zabawy na ciężkich nartach zjazdowych z dokręconymi wiązaniami silveretta 404 połączonych z butami dynafit tlt 4 evo co nie zraziło mnie a wręcz sprawiło, że taki sposób przemieszczania mi się spodobał.
Zeszły sezon jeździłem już na nartach fisher x-tralite z wiązaniami dynafita, starszy model.Różnica była ogromna, narty lżejsze pewnie z trzykrotnie.
W tym sezonie postanowiłem odchudzić nieco sprzęt i póki co zmieniłem buty na dynafity pdg których para waży tyle co stare tlt4.
Stoję teraz przed zakupem nart, przed którymi postawiłem jednak chyba zbyt duże wymagania. Nie ukrywam, że moim priorytetem jest waga (moim głównym hobby jest rower w różnej postaci: szosa mtb enduro gdzie zawsze jednym z głównych cech jest niska masa i sama zabawa z odchudzania sprzętu).
Moje umiejętności narciarskie określił bym jako potrafię jeździć ale bez wyrafinowanej techniki bez parcia na prędkość, styl , skoki. Bardziej określił bym to jako przemieszczanie się z góry w dół.
Kończąc ten przydługawy sprzęt chciałem zapytać doświadczonych kolegów czy lekka wyścigowa narta w okolicach 800 gram będzie dla mnie jakąś wielką przeszkodą i udręką i nie będę w stanie na niej jeździć , będzie to męczące.
Nie ukrywam, że w następnym roku chciałbym spróbować swoich sił w wyścigach gdzie raczej moją mocniejszą stroną są podejścia aczkolwiek dotychczas większość czasu spędzałem na skiturach w okolicach wyciągów choć czasem lubię wycieczki typu podejście na kasprowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trzykropki dnia Nie 23:51, 05 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:48, 06 Lut 2017
przemo_k
domownik
 
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Czeladź Wieś





To może ja w trzech zdaniach:
każdy materiał ma swoją wytrzymałość, czyli przy pewnym określonym przekroju przenosi pewne określone siły, jeśli zatem określimy wytrzymałość dla takiej pary to jeśli zmniejszymy przekrój (węższa narta) to wytrzymałość się zmniejszy
jeśli przy takim samym przekroju zastosujemy lżejszy materiał, to albo musi być "lepszy" albo słabszy przy stałej cenie
jeśli zostawimy materiał ale chcemy podwyższyć wytrzymałość, musimy zmienić przekrój na większy, czyli zwiększyć masę
innymi słowy, 800 g jest dobre na zawody, ale nie do turystycznej jazdy, może takie nart nie rozlecą Ci się od razu, może dasz radę je kontrolować, ale nie spodziewaj się wytrzymałości i kontroli przez 10 sezonów, po prostu ni hu, hu Sad
w życiu nie ma cudów, a już w nauce o materiałach na pewno nie ma genialnych wynalazków, sorry


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:26, 06 Lut 2017
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1453
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Skąd: Kraków





przemo_k napisał:
To może ja w trzech zdaniach:


Przemo ostatnio Pan student chciał zlecić mi spawanie sprężyny od zabytkowego siodełka, ponieważ nie dysponuję taką technologią Pan stwierdził że sobie wydrukuje, zakładam, że o ile o moich możliwościach nic nie wie to o możliwościach na uczelni już tak.

Kto bogatemu zabroni? co będą robić serwisy narciarskie i inne instytucje czerpiące korzyści ze zdarzeń losowych?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Pon 8:34, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:09, 06 Lut 2017
64gost
rozmowny
 
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Warszawa





Ja zjeżdżalam w rejsowych trabach ze żlebów 45-48 stopni. Tak się życiowo złożyło, że innych nart nie miałam, sprawiało mi to też przyjemność. Ale musiałam czasmi czekać, aż śnieg zmięknie, bo mocno podrzuca na każdej nierównośći.

Jak chcesz jeżdzić na zawodach, to na innych nartach się nie nauczysz, i już. Cięższe narty można od czasu do czasu wypożyczyć po prostu, zawodniczej nie można.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:38, 07 Lut 2017
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Skąd: Sudety





Ja też, co daje nam odpowiedź na pytanie czy da się.
Odpowiem da się , tylko po co?
Jak już wspominali przedmówcy są kwestie materiałowe.
Jak ktoś chce się ścigać musi mieć min 2 komplety nart.
Ważne jest trenowanie zwłaszcza jazdy na lekkiej narcie bo to inna bajka niż na "zwykłej" ale jak będziemy cały czas ujeżdżać ta miękką to skutki w najlepszym razie dla sprzętu a najgorszym dla nas będą fatalne.
Widziałem już różne rzeczy z nartami ale niestety największa ilość połamanego sprzętu to kredki rece-owe często nowe nie przepracowane co jeszcze dobitniej świadczy o słabości tych konstrukcji.
Rozwiązanie idealne.:
Narty startowe
Podobne narty treningowe
Narty do turystyki

To i tak tylko 3 komplety czyli praktycznie zestaw obowiązkowy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyścigowe narty w zastosowaniach wycieczkowo/treningowych
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin