Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Wiązania SkiTrab
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wiązania SkiTrab
PostWysłany: Wto 10:25, 03 Lut 2009
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





Kolejne (po G3) podejście do tematu wiązań Dyna-podobnych. Trudno powiedzieć, jak to się będzie sprawdzać, ale fajne jest to, że mają parę własnych pomysłów:
[link widoczny dla zalogowanych]

P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:21, 03 Lut 2009
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Ja tam sceptycznie patrzę, jak dla mnie znów jak w przypadku G3 za dużo ruchomych części.
To trochę tak jak by ktoś wymyślił kulę a drugi chciał zrobić jeszcze bardziej idealny kształt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:38, 03 Lut 2009
Yo
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świętochłowice/Śląsk





Na logikę fizyka wskazuje na to, że but będzie od pięty ciągle pracował (mam na myśli minimalne przesunięcia), bo są na sztywno mocowane z przodu i gdy podczas zjazdu zadziała tzw. strzałka ugięcia to może być wrażenie braku sztywności połączenia pięty buta z wiązaniem. Może mało narciarskim językiem ale chyba logicznie.
pozdrawiam
Yo
ps. oczywiście w praktyce może to być znikome, piszę jako użytkownik Diamirów, gdzie przestrzeń pod butem dodatkowo usztywnia szyna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:03, 03 Lut 2009
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





W dynaficie też tak jest
A w Diamirze szyna chodzi w stosunku blokady


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:19, 03 Lut 2009
Yo
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świętochłowice/Śląsk





Miałem na myśli usztywnienie min. środka narty i poprawę docisku. Zapewne są to dywagacje akademickie.... ale czasem diabeł tkwi w szczegółach.
Zdziwiła mnie przestrzeń między nartą i podeszwą buta.
Yo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:30, 03 Lut 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





a co to za hybryda ... ? - przód po małych modyfikacjach mógł by być..., ale po co taki tradycyjny ociężały tył to nie wiem ?.

k


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:23, 04 Lut 2009
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





to ja wsadze kij w mrowisko - din14 brzmi dla mnie milunio Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:35, 04 Lut 2009
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Kwestia sprężyny w dynaficie i tez jest 14 pewnie wnet wypuszczą


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:55, 05 Lut 2009
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





pokor napisał:
Kwestia sprężyny w dynaficie i tez jest 14 pewnie wnet wypuszczą


Tylko po kiego? Zjazdowych wiązań to nie zastąpi w obszarach gdzie jest faktycznie potrzebne (freerajd typu zawodniczo akrobatycznego). A w ekstremie (YFYD'y) blokowanie się sprawdza (np. ostatni heros z Kanczendzongi: [link widoczny dla zalogowanych]).

Chyba, że jak to pisał Dawson te DIN'y w wiązaniu to służą głównie do dyskusji typu: mój ma 12, a mój 13 a mój tylko 8 ale w wzwodzie to....


Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:22, 05 Lut 2009
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





KubaR napisał:
pokor napisał:
Kwestia sprężyny w dynaficie i tez jest 14 pewnie wnet wypuszczą


Tylko po kiego? Zjazdowych wiązań to nie zastąpi w obszarach gdzie jest faktycznie potrzebne (freerajd typu zawodniczo akrobatycznego). A w ekstremie (YFYD'y) blokowanie się sprawdza (np. ostatni heros z Kanczendzongi: [link widoczny dla zalogowanych]).

Chyba, że jak to pisał Dawson te DIN'y w wiązaniu to służą głównie do dyskusji typu: mój ma 12, a mój 13 a mój tylko 8 ale w wzwodzie to....


Kuba


Do tego aartykułu najlepsze było zdjęcie - przód buta zjazdowego przykręcony do narty trzema jebutnymi śrubami.

Apropos wiązań - 560g to chyba per wiązanie a nie parę?

Jak myślisz Kubo, czy ta klamra (cęgi?) na piętę od buta lepiej by trzymała/y od bolców?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marcin-wawa dnia Czw 9:23, 05 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:24, 05 Lut 2009
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





Kampress napisał:
a co to za hybryda ... ? - przód po małych modyfikacjach mógł by być..., ale po co taki tradycyjny ociężały tył to nie wiem ?.

k


Lou Dawson kiedyś nazwał tego typu rozwiązania "frankenbinding". Bardzo trafne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:26, 05 Lut 2009
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





pokor napisał:
W dynaficie też tak jest
A w Diamirze szyna chodzi w stosunku blokady


W Naxo również.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:10, 05 Lut 2009
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





KubaR napisał:

Tylko po kiego? Zjazdowych wiązań to nie zastąpi...


dla mnie odpowiedz na to pytanie jest prosta: dla komfortu psychicznego ciezszych uzytkownikow. Nie trzeba bawic sie w wielki FR, zeby potrzebowac czasem mocniej dokrecic, a jak sie wazy powiedzmy 90, czy wiecej kg (tacy tez sa), to nie jest to bardziej abstrakcyjny pomysl, niz jazda w trudniejszym terenie z wiazaniem wyskalowanym do 8 (szczegolnie przy silowej/slabej technicznie jezdzie).
nie zawsze i nie wszystkim chodzi o dyskusje w stylu SOaD "my cock is much bigger, than Yours".

a wracajac do malkontenctwa, ze "klony TLT" to wymyslanie kola od nowa i noszenie drwa do lasu, to konkurencja i swieze spojrzenie na produkt zawsze maja pozytywne skutki dla konsumentow.
koncze wywody i wracam do szukania sobie jakichs starych tlt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wiązania SkiTrab
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin