Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Ski Trab Piuma Sint Aero vs. Tour Rando
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ski Trab Piuma Sint Aero vs. Tour Rando
PostWysłany: Śro 22:05, 07 Sty 2015
Lukaso
rozkręcam się
 
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów






Witam,

bardzo proszę o opinie i pomoc w doborze narty bo zastanawiam się bo mam dwie okazje na kupno w/w nart.

Ważę 80 kg i 175 cm wzrostu.
Sint Aero mają 178 cm a Tour Rando 171 cm

Narty maja byc mozliwie jak najbardziej uniwersalne tzn maja radzic sobie zarówno w zjeździe jak i w podejściu. Zdecydowałem sie na Ski Traby bo jest to z tego co czytałem bardzo dobra marka, hand made in Bormio etc etc

Oczywiście zdaje sobie sprawy, że narty z 73 mm pod butem nie poradzą sobie w puchu dlatego też moim warunkiem nie jest jazda w głebokim puchu nacodzień choc nie wykluczam zjazdu w puchu po jakiejś turze.

Narty maja być głownie na tury tatrzańskie (z czasem oczywiście poziom turów będzie się zwiększał, nie wykluczam zjazdu zlebami) choc nie wykluczam chodzenia po Beskidach.

Technicznie juz znam obie narty, wiem że Sint jest lżejszy więc zapewne super bedzie sie na nim podchodzić ale za to Tour Rando jest cieższy wiec będzie sie lepiej w zjeździe zachowywać. Dylematy...

Bardzo prosze o radę co wybrać najlepiej osoby które jeździły i na tym i na tym modelu, wiem ze to moze bedzie niemozliwe ale może akurat ktos taki się znajdzie.

Aa, zarówno do Sinta jak i do Toura beda przykręcone Diamiry Eagle ML

Przepraszam za brak polskich znaków

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lukaso dnia Śro 22:06, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:00, 08 Sty 2015
lesny_83
domownik
 
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: krakow





Idziesz w lekkie narty a montujesz kowadla troche to bez sensu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:07, 08 Sty 2015
Lukaso
rozkręcam się
 
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów






Powiem tak wiązanie takowe jest w komplecie zarówno przy jednej narcie jak i przy drugiej, taki mily zbieg okoliczności.
A że będa to moje pierwsze narty porządne, nie chce się bawić w kupowanie osobno nart i osobno wiązów.
A druga sprawa to to, że Diamirom bardziej ufam aniżeli lżejszym wiązaniom i mimo może mojego małego doświadczenia zdecydowałem sie od początku że moim wiązaniem będzie Diamir i tego sie trzymać chcę

Ponawiam pytanie o model narty?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:35, 08 Sty 2015
Groszek
domownik
 
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Wrocław





3/4 forum jeździ na dynafitach czy też innych kłowych i nie narzeka Razz
Skoro się uparłeś na Diamiry to już lepszą opcją do tych nart będą Vipteki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:15, 08 Sty 2015
jaccco
rozmowny
 
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Legnica, Wrocław





Jeździłem na diamirach od początku przygody z turami. Fajne wiązania, swoboda z wpinaniem buta i wypinają się jak normalne wiązania w razie gleby. Dwa lata temu kupiłem swój nowy "porządny komplet" z Dynafit Radical ST i butami TLT5 i powiem Ci tak:

To jest bilet w jedną stronę!!!!

Wydaje mi się że większość co się przesiedli z kowadełek na kłowe przyzna mi rację.

Jeszcze na dodatek wybierasz narty lekkie i wąskie to po co chcesz montować do nich prawie tej samej wagi wiązania?

Policz sobie wagę obu kompletów i pomnóż przez 10 000 kroków na wycieczce. Zobaczysz co Ci wyjdzie.
Pewien dobry himalaista powiedział że kilogram więcej na nogach to tyle co 10 kilo więcej w plecaku.

Co do nart się nie wypowiadam bo dla mnie są za wąskie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Ski Trab Piuma Sint Aero vs. Tour Rando
PostWysłany: Czw 9:42, 08 Sty 2015
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





Lukaso napisał:


Narty maja byc mozliwie jak najbardziej uniwersalne tzn maja radzic sobie zarówno w zjeździe jak i w podejściu.


Kto ma sobie radzić ? - chyba Ty na tych nartach, a nie narty pod Tobą...

Lukaso napisał:


Aa, zarówno do Sinta jak i do Toura beda przykręcone Diamiry Eagle ML



Bardzo kiepski pomysł, chyba że nie posiadasz obuwia z insertami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:44, 08 Sty 2015
kumi
domownik
 
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Skąd: Kraków





Diamiry Eagle? Kiepski pomysł, chyba że nie masz butów z insertami pod kłowe a sejf pusty. Posłuchaj kolegów którzy wypowiadali się wyżej i odpuść to wiązanie, szkoda kasy przy lekkich nartach i gdy ważna jest dla ciebie waga. Z Diamirów możesz zerknąć na Vipec-ki.
A w kupowaniu osobno nart i wiązań nie widzę problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:12, 08 Sty 2015
lesny_83
domownik
 
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: krakow





nawet bardzo często kupowanie osobno lepiej się kalkuluję jak się trafią okazję
takie zestaw ma tylko sens jeśli możesz go dorwać w bardzo dobrych pieniądzach
w dobie aktualnej konkurencji diamir w kowadłach wypada bardzo słabo jeśli chodzi o warunki jazdy ale w tego typu nartach raczej w ogóle bym tego nie brał pod uwagę
a co do drogi w jedną stronę przy przesiadce na tlt to jestem chyba nielicznym wyjątkiem potwierdzającym regułę tego forum;)
jakoś po jeździe na tlt parę sezonów przesiadłem się na markery
ale do typowego turowania zwłaszcza na takich nartach najlepsze będą kłowe wiązania zwłaszcza, że można kupić nowe speedy poniżej 800 zł
pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:56, 08 Sty 2015
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Nie jestem pewien jak jest w Trabach ale light-owe narty Dynafita (ale tu wiadomo monopol) były przystosowane tylko pod TLT (wzmocnienie w narcie tylko na rozstaw śrub TLT) reszta śrub trafiała w "papier"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:36, 09 Sty 2015
Lukaso
rozkręcam się
 
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów






Dziękuję Panowie za wszelakie sugestie, cały czas czytam i myslę czego tak naprawdę oczekuje. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:10, 09 Sty 2015
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





Lukaso napisał:
Dziękuję Panowie za wszelakie sugestie, cały czas czytam i myslę czego tak naprawdę oczekuje. Wink


Co prawda inne czasy, inne szpeje, ale mój pierwszy zestaw funkiel nówka, nie śmigany, to były tourowe ołówki Hagana (TX-Aircell) i Naxo21 (bo takie pancerne i wytrzymałe).

Ludzie zapominają, że synergia jest zjawiskiem obojnaczym, i potęgowany efekt może być efektem ujemnym. Ja również zapomniałem.

Miałem zestaw, który nie nadawał się do chodzenia bo j..tnie ciężkie, strzelające kowadła ca. 2kg na nogę.
Ten sam zestaw nie nadawał się do jazdy, bo miękki ołówek napędzany kowadłem generalnie zachowywał się jak spaghetti na standardowym, polskim zlodzonym "puchu".

Oczywiście Traby to nie Hagany TX, a Frycek Orzeł to nie Naxo, ale mezalians podobny.

Howgh.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:36, 09 Sty 2015
Lukaso
rozkręcam się
 
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów






Inny dylemat z inną nartą i innym wiązem, wybaczcie ze w tym temacie mianowicie:

Narta Fischer X-Superlight z Diamirami Freeride pro, dobre zestawienie czy nie?

Narta sama w sobie jest fajna, bo ma 82 pod butem w dodatku ma fischerowego Tour Rockera z przodu no i jest leciutka.

I nie wiem czy dobrze rozumuję ale po wyliczeniu wychodzi narta+wiąz po 2,3 kg na nogę do tego dobre mozliwości jezdne w puchu bo rocker i 82 pod butem. Wiadomo w kowadłach FR nie robi się długich spacerów ale waga 2,3 kg na jadna narte chyba tez nie jest jakaś super duża i męcząca. Poprawcie jesli sie mylę.
Dla porownania Trab który przytoczyłem poprzednio ważyłyby z Orłami około 2,2 a własciwosci jezdne chyba gorsze niż Fischer.
Wybaczcie mi że tak skaczę pomiędzy róznymi wątkami ale obecnie wybieram i szukam sprzetu tzn nart i wiązów i po prostu jestem rozdarty już...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:26, 09 Sty 2015
lesny_83
domownik
 
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: krakow





Wszytko zalezy jeszcze od tego ile za takie narty


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:21, 09 Sty 2015
Czarny
rozmowny
 
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Moje pierwsze narty to były Ski Traby Tour Rando z wiązaniami Silvretta Pure. Narta raczej przeciętna - myślę, że jednak płaci się za markę. Jeździć się dało, ale frajdy było mało.....

Obecnie jeżdżę na Ski Trabach Freerando i wiązaniach Dynafitach verticalach, buty tlt 5. Zestaw na Tatry i Beskidy super.
Choć w głębokim śniegu nie jest już tak dobrze; brakuje szerokości.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czarny dnia Pią 9:29, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:06, 09 Sty 2015
Laskis
rozmowny
 
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy





Lukaso, najpierw dobrze oceń swój poziom i to do czego chcesz te narty używać. Widziałem już Traby połączone z wiązaniami szynowymi, montowane przez specjalistę tej marki (i dodatkowo dla żony Wink), więc nie jest tak, że Traby nie są kompatybilne z innymi wiązaniami. Jednak tak jak koledzy Ci radzą - dobrze przemyśl czy nie od razu skoczyć w kłowe. Jestem przekonany, że wcześniej czy później i tak podejmiesz taką decyzję, a zaoszczędzisz przy tym nieco nerwów, dziur na deskach i kasy.

Co do wyżej wymienionych Trabów - to co przeczytałeś/usłyszałeś o legendarnej marce z Bormio, nie do końca odnosi się do modeli Tour Rando. Ostatnie serie były produkowane bodajże przez Elana na licencji Traba. Może to już się zmieniło, jeśli nie to Tour Rando mają tyle wspólnego z Trabem, co Smart z Mercedesem.

Mam 190cm wzrostu i ważę 80kg. Obecnie, podobnie jak kolega Czarny jeżdżę m.in. na Freerando Duo o długości 171cm. Dla mnie narta idealna - jeżdżę na niej trzeci sezon w Beskidach, Tatrach, Alpach i na Spitsbergenie i w tym czasie może raz mi brakowało szerokości pod butem (i to nie było w PL). Dużo się na niej nauczyłem i mam nadzieję że jeszcze więcej się na niej nauczę. A jak kiedyś dokończą żywota, to wybiorę kolejny produkt Made in Bormio Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:48, 09 Sty 2015
jaccco
rozmowny
 
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Legnica, Wrocław





A ja mam takie pytanie do Ciebie, masz buty z insertami pod dynafita, czy nie? Wszyscy cię przekonują do dynafita a ty dalej usilnie przedstawiasz wersję z kowadłami, tym razem jeszcze cięższymi.
Mam nadzieję że wiesz ale tak dla przypomnienia wspomnę o fakcie że zjazdowych butów nie wepniesz do diamirów. Jest o tym wątek na forum.

A jeśli masz już jakiś tam komplet to jaki i czy nie lepiej zmienić buty na takie z insertami i nowe wiązania dynafita speed za 800zł. Narty możesz wymienić później.

Dla porównania ja mam zestaw o podobnej wadze ( 2245gr na nogę) z nart Baltoro 183 (119/86/106) i wiązaniami dynafit radical st (ze skistoperami). Z perspektywy dwóch lat teraz by wybrał jeszcze lżejsze Speedy i 200gr mniej. Przedtem miałem Hagany carbon 177 ( 105/68/91) i diamiry titanale II, razem wszystko ważyło 2210gr na nogę. Waga ta sama a wyporność narty i frajda z jazdy nieporównywalna.

A teraz Twój przykład ze Dynafit SPEED ( 350 gr) różnica 650gr na nogę razy 10 000 kroków na wycieczce. Wychodzi 6 500 kg ( 6,5 TONY)....................................................................................................................................................................................................................... WIĘCEJ DO PRZENIESIENIA!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaccco dnia Pią 10:54, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:49, 09 Sty 2015
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





jaccco napisał:
Mam nadzieję że wiesz ale tak dla przypomnienia wspomnę o fakcie że zjazdowych butów nie wepniesz do diamirów.
Gdyż albowiem? Wink
jaccco napisał:
Jest o tym wątek na forum.
Trzeba dać znać Fritschi, bo - widać nieświadomi istnienia tegoż wątku - chwalą się:
Cytat:
Diamir binding systems are TÜV certified and fulfill the DIN ISO norms 13992 and 9462 for touring and alpine bindings, as well as for touring ski boots according to DIN ISO 9523 alpine ski boots according to DIN ISO 5355.

A co do przewag dyna i klonów nad szynowymi - trudno się nie zgodzić, ale każdy robi, jak uważa za stosowne.

pozdr,
P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:23, 09 Sty 2015
Lukaso
rozkręcam się
 
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów






Dzięki Panowie za wszelkie uwagi.

Co do butów oczywiście, że mam buty skiturowe z insertami.

Cytat:
Wszytko zalezy jeszcze od tego ile za takie narty


Zestaw kosztuje 1100 pe el enów

Coś więcej ktos o Fischerach rzeczonych???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:16, 09 Sty 2015
lynx
domownik
 
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Pszczyna





jaccco napisał:

A teraz Twój przykład ze Dynafit SPEED ( 350 gr) różnica 650gr na nogę razy 10 000 kroków na wycieczce. Wychodzi 6 500 kg ( 6,5 TONY)....................................................................................................................................................................................................................... WIĘCEJ DO PRZENIESIENIA!!!


Chyba, że jest śnieg. Wtedy do posunięcia, nie przeniesienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:56, 09 Sty 2015
Tengu
rozmowny
 
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Śląsk





Lukaso napisał:


Co do butów oczywiście, że mam buty skiturowe z insertami.



Jeśli takie posiadasz to na prawdę nie powinieneś się wahać. Wiązania kłowe są o wiele wygodniejsze i komfort chodzenia jest nieporównywalny z Diamirami. Przy tak lekkiej narcie wkładanie tam ciężkich szyn jest troszkę bez sensu.

Tak jak ktoś wcześniej pisał, zastanów się czy nie lepiej (jesli nie masz kasy na zestaw) kupić wiązania i narty na dwa razy. Teraz wiązania a po sezonie narty.

Sam używam Trabów Duo Race Aero, oprócz zawodów jeździłem na nich w Tatrach i Alpach. 64mm pod butem nie stanowią żadnej przeszkody przy jeździe w puchu. Obecnie jest to chyba narta zawodnicza ciesząca się największym zaufaniem na świecie.

Na wiązaniach kłowych jeżdżą też ludzie w Himalajach, z tego co dało się zaobserwować na fotkach to zarówno Olek Ostrowski jak i Andrzej Bargiel używali ich powyżej 8000tyś metrów co chyba jest dobrym dowodem na ich niezawodność.

powodzenia i rozsądnych wyborów Smile

pzdr Mateusz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:41, 09 Sty 2015
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





jaccco napisał:


A teraz Twój przykład ze Dynafit SPEED ( 350 gr) różnica 650gr na nogę razy 10 000 kroków na wycieczce. Wychodzi 6 500 kg ( 6,5 TONY)....................................................................................................................................................................................................................... WIĘCEJ DO PRZENIESIENIA!!!



Normalnie Pudzian klęka przy takim liczeniu

Trab jest niestety już chyba ostatnim producentem prawdziwych nart w rozumieniu jakości czyli sama góra potem inni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Pią 18:47, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:10, 09 Sty 2015
bosik
domownik
 
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: strzyżów





Lukaso może pochwal się jakie masz te buty, żeby nie okazało się że nie będą kompatybilne z wiązaniami szynowymi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:17, 09 Sty 2015
Lukaso
rozkręcam się
 
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów






Scarpa Matrix rocznik 2011, z tego co wiem są kompatybilne i z tymi i z tymi wiązaniami...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:25, 09 Sty 2015
bosik
domownik
 
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: strzyżów





Oki Very Happy zgadza się. Może dodam jeszcze od siebie , zaczynałem na diamirach , potem miałem naxo Sad a potem tylko dynafity, comforty, verticale i obecnie speed i jeśli wymienię to tylko na ATK Rider .
Oczywiście do szerokich dech nabyłbym Barony lub Fiszery ale do tali o której wspominasz tylko kłowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:23, 10 Sty 2015
Lukaso
rozkręcam się
 
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów






Nie ukrywam, że chyba sie przekonalem do Dynafitów, kurde warto spróbować skoro buty z insertami już kupiłem, tylko i tutaj pojawiają sie pewne wątpliwości...

Z góry przepraszam, że pytam w tym temacie ale uznalem ze wystarczająco dużo mega kompetentnych osób sie wypowiedziało tu, że może jeszcze jakies inne moje watpliwości rozwiejecie Panowie...

A zatem, wszyscy mówicie o lekkości i komforcie w podchodzeniu ale teraz znów pojawia się problem zjazdu... Na pczątku powiem, że zalezy mi na Dynafitach Speed Turnach (nawet już takowe znalazłem w fajnej cenie) i usłyszalem że ponoć na tych wiązaniach czyli stricte Speed Turnach cięzko jest zjechac gdy trudność skiturowa drogi przekracza 4, nie ukrywam, że umiem i lubie jezdzić i wychodzi mi to (na zjazdówkach od 17 lat regularnie + jakieś zawody) więc komfort zjazdu tez sie dla mnie liczy.

Wiązanie na 99% zostanie zamontowane na narcie Fischer X-Superlight 82 z tour rockerem (wiem, że to temat o SkiTrabach - przepraszam) czyli wymyslilem połączenie dobrze jezdnej narty (według francuskich amerykanskich i niemieckich recenzji) a jednoczesnie lekkiej z lekkim wiązaniem. No wlaśnie tylko jak wlaściwosci jezdne suma sumarum mogą wyglądać?

Nie ukrywam, że marzy mi się np. zjazd z Rysów rysa w firnie na wisone i nie chciałbym do tego zmieniac wiązania czy calego sprzętu bo wiązanie mi nie wydoli (wg wyżej przedstawionej opinii)

Druga sprawa to sprawa Skistopa w Speed Turnach a wlasciwie jego braku, jest on aż tak niezbędny? Pasek zabezpieczający zdaje egzamin?

Z góry dziękuję za pomoc! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:52, 10 Sty 2015
Tengu
rozmowny
 
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Śląsk





W Speedach spokojnie sobie poradzisz. Ja skistopów nie używam, pasków też nie, jeśli narta wypnie Ci się przy takim zjeździe to wydaje mi się że skistopery i tak nie pomogą Smile Według mnie najlepiej jest zaciągnąć przód tak jak do podejścia, to gwarantuje niewypinanie się nart przy zjazdach. (Wiem że grozi to kontuzją)

Jeśli dalej wątpisz w skutecznośc tych wiązań polecam Ci pooglądać filmiki z zawodów międzynarodowych. Wszyscy tam ścigaja się na wiązaniach które ważą max 130g a jeśli zobaczysz jak zjeżdżają to na prawdę szczena opada :p To nie jest zjazd tylko zapier***

Jeśli kiedyś zapragniesz pojeździć na tym sprzęcie po trasie i na wyciągach to ograniczeniem jest tylko narta, wiązania trzyma i to bardzo solidnie Smile

pzdr Mateusz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tengu dnia Sob 11:52, 10 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:04, 10 Sty 2015
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Nie ma strachu co do speedów robiłem trochę trudniejsze zjazdy niż 4 w speedach i na nartach 800g więc da się.
Nie wiem jak jeździsz na trasie ale jazda w terenie i na lekkim sprzęcie skiturowym to jednak coś innego niż trasa i zawody na tyczkach i jeśli liczysz na taki komfort i oparcie na narcie/bucie jak na boisku to w tak lekkim sprzęcie tego nie doświadczysz.
Ten zestaw to typowy zestaw skiturowy z przewagą szybkiego chodzenia i zjazdu w dół nie jeżdżenia.
Po latach pędu za lekkością przeszedłem na narty 1800-2000g i wiązania ze skistoperem.
To jedzie natomiast 1200 umożliwia zjazd nie wspominając o race-ówkach 800-700g ale jak pisze powyżej Tengu wszyscy zawodnicy na tym gonią i robią to całkiem nieźle.

Co do pasków/skistopów/blokowania to już musi być twój wybór i twoje konsekwencje.
Przeszedłem przez wszystkie rozwiązania i zostałem z racji rozmiarów sprzętu na skistopie, w lekkim sprzęcie zdarza mi się wciąż blokować ale to wszystko zależy od tego gdzie i jak jadę.

Pamiętaj tylko aby na trasę mieć paski ponieważ zablokowany dynafit potrafi i tak wypiąć i szkód narobić ludziom poza tym możesz zwłaszcza w zachodnich ośrodkach dostać za to ostrzeżenie lub mandacik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ski Trab Piuma Sint Aero vs. Tour Rando
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin