Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> ski nowość
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
ski nowość
PostWysłany: Śro 7:46, 28 Paź 2009
Krzysiek
rozkręcam się
 
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów






AlpControl claims world’s lightest wide skis
AlpControl claims its new carbon fiber skis weigh under 2000 grams (4.3lbs) a pair in 175cm with a shovel of 120mm. That’s less than some of the skinny competition skis used the the Pierra Menta competition. However it is ultra durable, the manufacturer claims it might be the best investment in your skiing life.


Filmik reklamowy robi wrazenie :




http://www.youtube.com/watch?v=3ZKjS1g8KRw
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: ski nowość
PostWysłany: Śro 8:34, 28 Paź 2009
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





Krzysiek napisał:
AlpControl claims world’s lightest wide skis
AlpControl claims its new carbon fiber skis weigh under 2000 grams (4.3lbs) a pair in 175cm with a shovel of 120mm. That’s less than some of the skinny competition skis used the the Pierra Menta competition. However it is ultra durable, the manufacturer claims it might be the best investment in your skiing life.


Tyle marketing; pożyjemy - zobaczymy. Kompozyty na bazie włókna węglowego rzeczywiście się rozpychają w sporcie, ale...

Krzysiek napisał:
Filmik reklamowy robi wrazenie :

http://www.youtube.com/watch?v=3ZKjS1g8KRw
[link widoczny dla zalogowanych]


No, na razie pan pokazał, że nie jest w stanie narty zniszczyć ani samochodem, ani własną głupotą (przepiękny ten motyw z naciąganiem kuszy w swoim kierunku i przechodzenie nad naciągiem; może panu już nie zależało?). Narty służą jednak do jeżdżenia po śniegu, a tu na razie informacji (poza masą i jednym wymiarem) - nul. No, i czy będą cenowo kompatybilne np. z D. Dyna, czy też... No, właśnie;-)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:51, 28 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





nie no polać się można - pan tester desperat pierwszej maści Smile, - wągiel to wągiel kiedyś pęknąć musi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:57, 28 Paź 2009
domin
rozmowny
 
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: katowice





poza tym wyglada na swietny material, zeby zen wyrywac wiazania. tym bardziej ze cienkie te narty, to i srubki krotsze..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:07, 28 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





domin napisał:
poza tym wyglada na swietny material, zeby zen wyrywac wiazania. tym bardziej ze cienkie te narty, to i srubki krotsze..


poza tym jak się ten wągiel zlasuje to dopiero będą śrubki wyskakiwać - na filmiku są zainstalowane jakieś piurki czyli a może ??? - ale jsw mają krótkie wkręty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:38, 28 Paź 2009
darek st
domownik
 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: Gdynia





ja generalnie sie dziwie dlaczego carbon, kevlar tak rzadko uzywa sie w nartach. W branzy kajakowej to chleb powszedni od chyba 10 lat. Ale widocznie jest jakis problem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: ski nowość
PostWysłany: Śro 19:28, 28 Paź 2009
subleo
domownik
 
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Z pogranicza Beskidów





Konik napisał:

Tyle marketing; pożyjemy - zobaczymy. Kompozyty na bazie włókna węglowego rzeczywiście się rozpychają w sporcie, ale...

Rzeczywiście włókna węglowe będą się świetnie zachowywać w sytuacjach przedstawionych na filmie jednak są bardzo nieodporne udarowo, zwłaszcza przy wysokich siłach na niewielkim obszarze (np. ostrze noża). W dodatku im większa zawartość węgla tym włókno bardziej kruche, a producent użył właśnie włókna o wysokiej zawartości.

Włókna te od kilkudziesięciu lat są stosowane np. w wędkarstwie. Jednak i tam, w przypadkach gdy trzeba zapewnić dużą moc, wykorzystywane są raczej włókna z dodatkowymi materiałami (np. z oplotami kewlarowymi).

Ciekawią mnie ponadto inne parametry, np. przekazywanie drgań, które w włóknach węglowych jest b. wysokie w przeciwieństwie np. do włókien szklanych czy drewna. Z drugiej strony szybkość ich tłumienia jest zadowalająca.

Świetna przewodność prądu elektrycznego raczej nie będzie zaletą nart (choć burze zimą są zjawiskiem b.rzadkim).

darek st napisał:
ja generalnie sie dziwie dlaczego carbon, kevlar

Chyba jednak jakieś racjonalne przyczyny istnieją i nie jest to raczej cena Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez subleo dnia Śro 19:33, 28 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: ski nowość
PostWysłany: Czw 11:35, 29 Paź 2009
darek st
domownik
 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: Gdynia





subleo napisał:
Ciekawią mnie ponadto inne parametry, np. przekazywanie drgań, które w włóknach węglowych jest b. wysokie


skad masz takie info??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: ski nowość
PostWysłany: Nie 9:23, 01 Lis 2009
subleo
domownik
 
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Z pogranicza Beskidów





darek st napisał:
subleo napisał:
Ciekawią mnie ponadto inne parametry, np. przekazywanie drgań, które w włóknach węglowych jest b. wysokie

skad masz takie info??

Kilka lat temu o tym czytałem, m.in. przenoszenie drgań jest tym większe im wyższa jest modułowość (wyrażona siłą działającą na powierzchnię [psi]) włókna (np. IM6 < IM7 < IM8 < HM 64 itd.). Ale w takich szczegółach powinien się wypowiedzieć fachowiec.

Czy jest to parametr jakoś ważny w przypadku narty?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez subleo dnia Nie 9:24, 01 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:30, 01 Lis 2009
Psychotic.Arch
domownik
 
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice





co rozumiesz przez przenoszenie drgań? gdzie je przenosi to włókno węglowe? typu podłoże - narta - wiązanie- buty - kolana narciarza?

Wszelkie kompozyty na bazie węglowe mają te cechę, że na bank świetnie tłumią drgania. Co można wyczaić choćby w rowerach czy to mtb czy szosowych oraz sztywnych widelcach z karbonem, które sprawdzają się nawet na niewielkich nierównościach.

Pozostaje kwestia tego, jak wygląda technologia tych nart od podszewki oraza czy to faktycznie w nartach się sprawdzi.

Time will tell Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:01, 01 Lis 2009
subleo
domownik
 
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Z pogranicza Beskidów





Psychotic.Arch napisał:
co rozumiesz przez przenoszenie drgań? gdzie je przenosi to włókno węglowe? typu podłoże - narta - wiązanie- buty - kolana narciarza?

podłoże - narta - wiązanie - buty (dość wytłumione)
Kolana nie sądze.
Psychotic.Arch napisał:

Wszelkie kompozyty na bazie węglowe mają te cechę, że na bank świetnie tłumią drgania.
Time will tell Smile

Tak, wyżej napisałem o szybkości tłumienia drgań, która w wł. węg. jest b. dobra. Ale przenoszenie i szybkość tłumienia to dwa różne parametry.

Tak jak w muzyce, dobry zestaw audio odda b. szczegółowo, z wyraźnymi detalami, dynamicznie każdy dźwięk (w. węglowe - drganie) a kiepski przeciwnie, odda wszystkie dźwięki jako "zlane" w jedną całość (drewno?).

Poza tym, duże znaczenie może mieć ułożenie włókien. Ale tak jak wcześniej napisałem, powinien wypowiedzieć się fachowiec. Być może jest tak, że stosując różny układ włókien można osiągnąć zupełnie odmienne cechy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:55, 02 Lis 2009
darek st
domownik
 
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: Gdynia





Psychotic.Arch napisał:

Wszelkie kompozyty na bazie węglowe mają te cechę, że na bank świetnie tłumią drgania. Co można wyczaić choćby w rowerach czy to mtb czy szosowych oraz sztywnych widelcach z karbonem, które sprawdzają się nawet na niewielkich nierównościach.

Pozostaje kwestia tego, jak wygląda technologia tych nart od podszewki oraza czy to faktycznie w nartach się sprawdzi.



Tez mi tak sie wydawalo i kilka x o tym czytalem. Przyjrze sie moim carbonowym kijkom i wiośle z carbonu i kevlaru blizej Smile

A jedna rzecz rosyjskie wiosla carbonowe pekaly jak zapalki. Czyli jak zwykle sa włókna i włókna Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darek st dnia Pon 13:57, 02 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:44, 02 Lis 2009
Psychotic.Arch
domownik
 
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice





darek st napisał:
Czyli jak zwykle sa włókna i włókna Smile

hehe, no tak to jest ze wszystkim Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:47, 02 Lis 2009
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





darek st napisał:
A jedna rzecz rosyjskie wiosla carbonowe pekaly jak zapalki. Czyli jak zwykle sa włókna i włókna Smile


Wiesz Darku, wystarczy dać o jeden splot za mało w jedną stronę i koniec.

Np. wolnostojące, obrotowe maszty do żaglowców robione z WW, ścicslej z grafitowego, mają podział włókien 60% w osi długiej, 40% pod kątami 45 st. w stosunku do niej. Największy moment oddziałujący na maszt, wyginanie boczne, dziala na większość włókien, w ich najbardziej wytrzymałej płaszczyźnie, a reszta tłumi momenty skręcające. Laminaty WW bardzo slabo znoszą momenty ścinające i kompresję, a obydwie siły występują często w nartach, np na granicy śruba/powłoka.

Laminaty aramidowe (kevlar) mają dużą wytrzymałość na ścinanie i kompresję, ale z kolei są ciężkie i cholernie sztywne, więc nie nadają się do wszystkich zastosowań.

Laminaty też są dosyć slabo odporne na wodę (wbrew pozorom, dlatego technologia żel-coatów i farb chroniących jest tak ceniona), i podrapana narta będzie ciągnęła wodę i się delaminowała.

No i last, but not least, cena. Myślę, że póki co, narty z tych materiałów będą raczej specjalistycznym sprzętem z górnej półki. Mogę się mylić, ale tak to wygląda mym lajkonikowskkim okiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ski nowość
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin