Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Majesty Gryfion pod skitury Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Majesty Gryfion pod skitury
PostWysłany: Czw 17:02, 21 Paź 2010
malin666
rozkręcam się
 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów






Cześć,
kompletuję sprzęt skiturowy na nabliższy sezon i zastanawiam się nad wykorzystaniem tych nart do skiturów.

Narty to Majesty Gryfion (taliowanie 134 / 99 / 124) z wiązaniami Diamir Freeride. Pytanie, czy te narty nie za szerokie czasem pod kątem skiturów?
Czy uda się dopasować jakieś foki, np. czy w rozmiarze 130/200 będą ok?

Będę wdzięczny za wszelkie porady..

BTW narty bardzo fajne, no i polskie! Trzeba popierać polski wyrób Smile
Pozdr
Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:26, 21 Paź 2010
maateeus
domownik
 
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów






Foki powinny być ok przy tym taliowaniu, tylko będziesz je musiał dociąć odpowiednio...
Szerokość odczuć możesz przy trawersie nieco, oraz oczywiście zwróci uwagę na ciężar zestawu jeżeli chcesz tez sporo łazić...
Ale może jeszcze wypowie się ktoś bardziej ode mnie doświadczony jeżeli chodzi o skitury


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:42, 22 Paź 2010
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





Pewnie, że się nada, ale przydałyby się też solidne kapcie. I trzeba sobie zdawać sprawę po co taki zestaw. Bo na turystykę beskidzką to chyba ciut pancerny, ale jeśli lubisz poszaleć, to OK. Zważ jeszcze, ile to wszystko będzie miało kilogramów. Czy dasz radę i czy będzie Ci się chciało to targać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:54, 22 Paź 2010
malin666
rozkręcam się
 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów






Głównie pod kątem łażenie i zjazdów w Tatrach to kompletuję. Do tego mam
zamiar dołożyć Scarpy F1 lub F3.
Właśnie pytałem odnośnie wagi czy nie będą za ciężkie. Docelowo pewnie wymieniłbym Diamiry na JSW Wink Narty nie są specjalnie ciężkie.

Dzięki za odpowiedzi..
Pozdr
Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:26, 22 Paź 2010
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





malin666 napisał:
Majesty Gryfion (taliowanie 134 / 99 / 124) z wiązaniami Diamir Freeride

malin666 napisał:
Do tego mam zamiar dołożyć Scarpy F1 lub F3.

Primo, zastanów się, czy masz na tyle umiejętności, żeby w takich lekkich butach sterować całkiem pokaźnymi nartami (no, trochę jeszcze zależy od długości tych nart).
Drugie primo, buty z harmonijką mogą tak sobie działać w wiązaniach szynowych - uginanie się buta może np. powodować niespodziewane wypięcie. Niektórzy tak jeżdżą, ale to powinna być świadoma decyzja.

P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Majesty Gryfion pod skitury
PostWysłany: Pią 14:27, 22 Paź 2010
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





malin666 napisał:
Cześć,
kompletuję sprzęt skiturowy na nabliższy sezon i zastanawiam się nad wykorzystaniem tych nart do skiturów.

Narty to Majesty Gryfion (taliowanie 134 / 99 / 124) z wiązaniami Diamir Freeride. Pytanie, czy te narty nie za szerokie czasem pod kątem skiturów?
Czy uda się dopasować jakieś foki, np. czy w rozmiarze 130/200 będą ok?

Będę wdzięczny za wszelkie porady..

BTW narty bardzo fajne, no i polskie! Trzeba popierać polski wyrób Smile
Pozdr
Marcin


za szerokie to pytanie: zależy do czego???...

generalnie, IMVVHO połowa ludzi zamontowała by do nich DUKE'i (Ci bardziej na jazdę off-piste przy wyciągu nastawieni...), a 2ga połowa TLT Verticale (Ci na jazdę w górach Wink

a Diamiry FR to taki kompromis: ani lekkie, ani super pancerne - DIN tylko 12... za to bardzo popularne i sprawdzone Wink


co do fok to IMHO 120mm szerokie spokojnie, może nawet 110 szerokie by wydały... zastanowił bym się nawet nad ich SKRÓCENIEM, tj tak aby nie były aż tak długie jak narta (końcówki STS firmy BD), bo to straaaaaaszny opór potem daje taaaka foka, wiec także także sugerowana moherowa....

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:45, 22 Paź 2010
malin666
rozkręcam się
 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów






pst napisał:

malin666 napisał:
Do tego mam zamiar dołożyć Scarpy F1 lub F3.

Primo, zastanów się, czy masz na tyle umiejętności, żeby w takich lekkich butach sterować całkiem pokaźnymi nartami (no, trochę jeszcze zależy od długości tych nart).

Hm, jeździłem raz w wypożyczonych F1 co prawda na nartach Trab, krótszych i węższych. Rewelacji nie było, ale dało radę.

Cytat:

Drugie primo, buty z harmonijką mogą tak sobie działać w wiązaniach szynowych - uginanie się buta może np. powodować niespodziewane wypięcie. Niektórzy tak jeżdżą, ale to powinna być świadoma decyzja.

P.


Dałeś mi do myślenia. Docelowo zakładałem założenie wiązań Dynafit ze względu na wagę przy dłuższych wycieczkach. Na razie jednak chciałbym pozostać przy Diamirach. Scarpy f1/f3 też rozważałem ze względu na wagę.
Coś innego może wartego polecenia?

Pozdr
Marcin


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez malin666 dnia Pią 15:48, 22 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Majesty Gryfion pod skitury
PostWysłany: Pią 15:51, 22 Paź 2010
malin666
rozkręcam się
 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów






mr napisał:
malin666 napisał:
Pytanie, czy te narty nie za szerokie czasem pod kątem skiturów?


za szerokie to pytanie: zależy do czego???...


Za szerokie do dłuższych wycieczek, np. nawet po przetartym szlaku może być tak, że będę musiał przecierać swój.

Cytat:

generalnie, IMVVHO połowa ludzi zamontowała by do nich DUKE'i (Ci bardziej na jazdę off-piste przy wyciągu nastawieni...), a 2ga połowa TLT Verticale (Ci na jazdę w górach Wink


Raczej w kierunku TLT Vertical bym szedł.
Cytat:

co do fok to IMHO 120mm szerokie spokojnie, może nawet 110 szerokie by wydały... zastanowił bym się nawet nad ich SKRÓCENIEM, tj tak aby nie były aż tak długie jak narta (końcówki STS firmy BD), bo to straaaaaaszny opór potem daje taaaka foka, wiec także także sugerowana moherowa....

mr


Będą skrócone i moherowe Smile Dzięki..

Pozdr
Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Majesty Gryfion pod skitury
PostWysłany: Pią 16:31, 22 Paź 2010
Sheep
domownik
 
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Skąd: Warszawa





malin666 napisał:

Będą skrócone i moherowe Smile Dzięki..


Możesz rozważyć jeszcze Alpinisty G3 - niby nylony, a poślizg mają naprawdę super (sprawdzone na fatach z nawet większą łopatą niż te Gryfiony Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:02, 22 Paź 2010
Rostwor
domownik
 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Kraków





malin666 napisał:

Dałeś mi do myślenia. Docelowo zakładałem założenie wiązań Dynafit ze względu na wagę przy dłuższych wycieczkach. Na razie jednak chciałbym pozostać przy Diamirach. Scarpy f1/f3 też rozważałem ze względu na wagę.
Coś innego może wartego polecenia?

Pozdr
Marcin

Za tydzień przyjdą do mnie Dynafity TLT5. Jak obmacam to napiszę co i jak. Podobno są nawet twardsze niż F1, no ale zobaczymy (co prawda na sucho).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:23, 22 Paź 2010
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





Cytat:
Za tydzień przyjdą do mnie Dynafity TLT5. Jak obmacam to napiszę co i jak. Podobno są nawet twardsze niż F1, no ale zobaczymy (co prawda na sucho).

Chwalipięta. Wink A poważniej - faktycznie skrobnij coś, bo buty ponoć super. Na wiosnę spotkałem gościa w nich i mówił, że są wyraźnie twardsze od F3, więc od F1 tym bardziej.

pozdr,
Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:30, 22 Paź 2010
Rostwor
domownik
 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Kraków





pst napisał:
Cytat:
Za tydzień przyjdą do mnie Dynafity TLT5. Jak obmacam to napiszę co i jak. Podobno są nawet twardsze niż F1, no ale zobaczymy (co prawda na sucho).

Chwalipięta. Wink A poważniej - faktycznie skrobnij coś, bo buty ponoć super. Na wiosnę spotkałem gościa w nich i mówił, że są wyraźnie twardsze od F3, więc od F1 tym bardziej.

pozdr,
Piotr

Eee, nie przesadzajmy. W znanym i lubianym zagranicznym sklepie są dostępne w cenie podobnej do F1. Mowa oczywiście o wersji mountain (zielone), nie performance (żółte) - te są już sporym wydatkiem (choć daleko im do F1 Carbon). Gdzieś wyczytałem, że te carbonowe TLT5 mają twardość jak Garmonty Radiumy, ale to chyba zdecydowana przesada. W każdym razie zdam relację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:49, 25 Paź 2010
subleo
domownik
 
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Z pogranicza Beskidów





Rostwor napisał:
W znanym i lubianym zagranicznym sklepie są dostępne w cenie podobnej do F1.

Hmm, pojawiły się także w polskiej dystrybucji, ale niestety w kawiorowej cenie.

Ktoś się orientuje jaka jest różnica między wersją TF oraz TF-X ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:50, 25 Paź 2010
francisze
rozmowny
 
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów






do Gryfionów można rozważyć jeszcze Onyxy G3 jeśli biega o wiązania - a na lekko kupić mniejszą tanią nartę i obsłużyć jednym wiązaniem, a nie wymieniać w przyszłości i wiązania i buty i wciąż do tych samych nart. Myślę, że skoro masz takie szerokie zainteresowania - to lepiej dwie narty - każda na inne warunki niż jedna uniwersalna, w której zawsze Ci czegoś zabraknie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:40, 26 Paź 2010
Rostwor
domownik
 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Kraków





subleo napisał:
Rostwor napisał:
W znanym i lubianym zagranicznym sklepie są dostępne w cenie podobnej do F1.

Hmm, pojawiły się także w polskiej dystrybucji, ale niestety w kawiorowej cenie.

Ktoś się orientuje jaka jest różnica między wersją TF oraz TF-X ?

Różnice w botku (sznurowanie, kształt, komin) widać na filmiku o tych butach na stronie Dynafita. Niestety nie potrafię podać bliższych szczegółów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:17, 26 Paź 2010
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Budujesz zestaw i chcesz go już na początku upośledzić.
Napiszę co użytkuję i jakie są minusy ale jest to mix konfiguracji tego co mam w swojej stajni i było zbierane przez lata, okazje itp a nie budowane.
temat fok pomijam na starcie, bo koledzy wyczerpali temat.
Jeżdżę w F1 w Diamirach i da się ale tylko da się but przysiada w wiązaniu co dużo bardziej męczy nogę (non stop balans w pionie)
F1/F3 to kapcie raceowo/turystyczne lekkie miękkie i nie dające oparcia, na dzień dzisiejszy F1 tylko pod race do turystyki kupił bym F3 kiedyś ich nie było a kupowałem i tak do ścigania się.
Diamiry mam w Dynastar Legend 8000 165 cm a JSW w L 8000 172cm, na dziś sa to klasyczne allmountainy o mniejszej geometrii niż planowane przez ciebie Gryfy.
W w/w obuwiu są problemy na nich.
W Diamirach jak skoczysz z czegoś wyższego albo lądujesz w mokrym przepadającym śniegu but przysiada, lecisz na pysk i wypina buta.
W zestawie z JSW i podkładką ten problem nie występuje ale sam but F1 nie daje pełnej kontroli a do pewnej prędkości wręcz traci nad kontrolę nad nartą 175 a docelowo chcę dłuższe.
Jako, że narta, w którą celujesz jest większa od mojej proponuję Diamir + sztywny but lub JSW + sztywny but.
Ewentualnie JSW+harmonijka no i oczywiście świadomość, że nie poskaczesz i nie polecisz żlebów na 2 skręty.
Możesz tez popatrzyć w stronę G3 Onyx ale jako wyznawca kultu JSW jakoś ciężko mi to polecać Wink pogadaj z KubaR on je dość dobrze objeździł albo sciągnij i testuj nowe ATK o których wspominane jest na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:32, 26 Paź 2010
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





dokładnie tak jak Pokor napisał powyżej, F1 - F3 nie nadają się do fatów w połączeniu z jsw... - przemęczyłem się na F3 z mega fatami + podkładki pod harmonijkę - co nic nie dawało - niewielkie skoki mimo ustawionych na maxa wiązań wypinały buta w momencie - ale coz bylo robic... - do tego setu czekają już więc - 4 klamry - i umowny... - 130 flex...Wink

pozdr

k.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:17, 26 Paź 2010
malin666
rozkręcam się
 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów






Dzięki skutecznie wybiliście mi F1/F3 z głowy Wink
Byłem dzisiaj w horyzoncie i przy okazji przymierzałem TLT 5. Szczerze mówiąc rewelacja. Naprawdę leciutkie, do tego sztywne. Zmiana trybu z chodzenia na zjazd polega na odpięciu górnej klamry. Wyjmowany język też fajna sprawa. Jeśli jeszcze dałoby radę kupić je w cenie F1 to nie ma się nad czym zastanawiać.

Pozdr
Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:16, 26 Paź 2010
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Ale w TLT 5 ten sam problem pozostanie.
F1/F3 mają harmonijkę a TLT 5 plastik nachodzący na siebie ale i jedne i drugie sa rozcięte i uginają się w tym samym miejscu.
Nie wiem po co na siłę chcesz się pakować w giętego buta, który z założenia będzie kiepsko sprawował się w tym secie.
popatrz np w stronę zzero 4 nie są wcale mega ciężkie wręcz bardzo zbliżone do cywilnych F1 a sporo sztywniejsze
Oczywiście o ile ci przypasują bo zasada jest MKM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:48, 30 Paź 2010
Łorzełek
domownik
 
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 303
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Skąd: Zabrze





Też myślałem w zeszłym roku o Gryfonach, ale w końcu dorwałem Atomic Sugar Daddy 99mm pod butem, waga 1650g jednej narty. Zapakowałem do tego Diamir Eagle i wyszedł zestaw koło 5kg.
Gryfon to 2kg lekko każda narta.

Buty Lowa X-Alp i wszystko bangla jak należy. Nawet długie wycieczki da się w tym oblecieć. Na trawersach 35 stopniowych łaziłem, i było znośnie, ale zakupię w tym roku harszel do narty 100mm, bo miałem stracha.

Przymierz sobie te Lowy, bo mają dość sztywną cholewkę, bo 2 klamry są na cholewce i trzecia po ukosie trzymająca śródstopie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łorzełek dnia Nie 21:16, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:58, 11 Lis 2010
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





producenta fok oraz nart uwag co do zestawów "szerokich, długich, i w odwrotną stronę giętych" Wink
[link widoczny dla zalogowanych]

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:32, 11 Lis 2010
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





mr napisał:
producenta fok oraz nart uwag co do zestawów "szerokich, długich, i w odwrotną stronę giętych" Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


bardzo fajne. Mam jedną uwagę: pokazane przycięcie przodów "bikini taper style" (po lewej):


Będzie fungować tylko w miękkim (świeżym) lub na twardym. W każdym śniegu "ostrym", a już szczególnie w szreni foka będzie odklejana, a następnie nacinana mniej więcej w miejscu gdzie jest strzałka od boxa "best to nagle straight....". Ta część narty nie ma niby kontaktu ze sniegiem, ale masywnie działa jak torujemy, a taki ostry kąt docięcia powoduje że foka "naciera brzegiem" na śnieg. Podobne rozwiązanie stosował Dynafit w swoich pierwszych fokach, po chyba sezonie, poszerzył punkt mocowania z przodu i zmienił wykrój foki na bardziej zbliżony do tego po lewej. Niestety boleśnie się o tym przekonałem używając tych fok (zmieniłem wtedy mocowanie, skróciłem i foki dałem Marcie).

Moim zdaniem lepiej ciąć tak jak po prawej narysowane.

Kuba[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:38, 11 Lis 2010
AvantaR
domownik
 
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Łaziska Górne (Oberschlesien)





pst napisał:
Drugie primo, buty z harmonijką mogą tak sobie działać w wiązaniach szynowych - uginanie się buta może np. powodować niespodziewane wypięcie. Niektórzy tak jeżdżą, ale to powinna być świadoma decyzja.

P.

Ke? Ktos moglby napisac cos wiecej o tym? Bo mam zamiar kupic F3, ale poki co nie mam JSW tylko wiazania szynowe. Powaznie moga sie wypinac te Scarpy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:24, 11 Lis 2010
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





AvantaR napisał:

Ke? Ktos moglby napisac cos wiecej o tym? Bo mam zamiar kupic F3, ale poki co nie mam JSW tylko wiazania szynowe. Powaznie moga sie wypinac te Scarpy?


W każdych wiązaniach w butach w których występuje element zmiany długości podeszwy nastawy bezpiecznika można sobie "wsadzić". Po prostu w wiązaniach "szynowych" oprócz nastaw bezpieczników przedniego i tylnego jest jeszcze coś takiego jak siła docisku (sili siła z jaką jest ściskany but). Od tej siły między innymi zależy faktyczna siła z jaką wypina się wiązanie - dlatego b. ważnym jest odpowiednie odpowiednie ustawienie długości wiązania i stąd rożne dokładne przepisy (typu chowająca się śruba, markery na szynie itp.). Przy zmiennej długości podeszwy (bo się ugina) ta siła docisku bywa rożna i stąd możliwość różnej pracy wiązania. Uginania nie da się całkiem zlikwidować przez podkładki (bo mogą się "rozginać" - np. przy nacisku na tył). Z kolei przy wiązaniach "tech" wypinanie zależy prosto od nastawionej długości wiązania (i tym samym zagłębienia bolców w tyle) i to też się zmienia.

Kuba

P.S. Podobno nie dotyczy to nowych "giętych" Dynafitów - tam ugięcie jest ograniczone do 5 mm za pomocą konstrukcji. Jak to pomaga nie wiem.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:09, 11 Lis 2010
AvantaR
domownik
 
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Łaziska Górne (Oberschlesien)





Czyli rozumiem, ze nie ma co kupowac F3 jesli nie ma sie kasy od razu na JSW :/ ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:01, 12 Lis 2010
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





AvantaR napisał:
Czyli rozumiem, ze nie ma co kupowac F3 jesli nie ma sie kasy od razu na JSW :/ ?


raczej tak..., - bo jakim celem była by współpraca buta z wiązaniami które ograniczają ich główne atuty ..., w dodatku "mogą" doprowadzić do uszkodzenia szyny w wiązaniach...

pozdr

k.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:16, 12 Lis 2010
AvantaR
domownik
 
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Łaziska Górne (Oberschlesien)





Tzn. wiesz kampress to nie jest tak, ze chce kupic F3 i do konca zycia jezdzic w nich na moich Silvrettach 500. Po prostu kupno butow za ponad 1000 to jest mniej wiecej tylko na ile moge sobie w tym sezonie pozwolic. Za rok pewnie kupie jakies JSW. Takze raczej kwestia jest czy "da sie jezdzic" a nie czy bedzie to wygodne. Bo wiem, ze strace glowny atut tych butow. Ale z drugiej strony szkoda mi kasy na jakies buty, ktore po roku znow bede musial zmienic bo kupie sobie JSW ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:26, 12 Lis 2010
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





AvantaR napisał:
Tzn. wiesz kampress to nie jest tak, ze chce kupic F3 i do konca zycia jezdzic w nich na moich Silvrettach 500. Po prostu kupno butow za ponad 1000 to jest mniej wiecej tylko na ile moge sobie w tym sezonie pozwolic. Za rok pewnie kupie jakies JSW. Takze raczej kwestia jest czy "da sie jezdzic" a nie czy bedzie to wygodne. Bo wiem, ze strace glowny atut tych butow. Ale z drugiej strony szkoda mi kasy na jakies buty, ktore po roku znow bede musial zmienic bo kupie sobie JSW ...


Very Happy - rozumiem doskonale... Wink , jezdzic oczywiscie ze sie da..., tylko jeszcze jedna taka uwaga... - nie wiem jakie są Twoje umiejętności - ale wszystkie buty :gięte", nie należą do "łatwych" w sensie zjazdowym... - mimo podkładek stosowanych pod buta w połączeniu z tlt rzecz jasna, czuc wyraznie prace buta... - trzeba się do tego nieco przyzwyczaić... - na początku czlowiek troche usilnie walczy co powoduje bolesci... Wink , ale wszystko jest kwestia czasu i sie przyzwyczajamy..., jeszcze jedno but z zalozenia jest stricte turystyczny - dodatkowo ma slabiutki "flex" - co determinuje go do szybszej i agresywniejszej jazdy..., natomiast do marszu miodzio... Very Happy

k.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:58, 12 Lis 2010
AvantaR
domownik
 
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Łaziska Górne (Oberschlesien)





Tzn. na nartach jezdze od kilkunastu lat, umiejetnosci mam wydaje mi sie calkiem znosne. Oczywiscie mam swiadomosc, ze na poczatku nie bedzie latwo, ale raczej nastawiam sie na wiecej wycieczek marszowych niz ostrego zjezdzania zlebami Wink

No to moze zamiast F3 polecisz cos z insertami w cenie okolo Scarpy F3, ktore beda wygodne, ale beda tez znosnie trzymac przy zjezdzie. Nie mowie tez, ze flex ma byc jak we freeride'owych butach, ale faktycznie ten flex bodajze 50 w F3 troszke mnie przeraza ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:35, 12 Lis 2010
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





AvantaR napisał:
Tzn. na nartach jezdze od kilkunastu lat, umiejetnosci mam wydaje mi sie calkiem znosne. Oczywiscie mam swiadomosc, ze na poczatku nie bedzie latwo, ale raczej nastawiam sie na wiecej wycieczek marszowych niz ostrego zjezdzania zlebami Wink



a z jakimi deskami chcial bys uzywac owych butow...? - przy dobrej wprawie obskoczą nawet mid faty... Wink


AvantaR napisał:
No to moze zamiast F3 polecisz cos z insertami w cenie okolo Scarpy F3, ktore beda wygodne, ale beda tez znosnie trzymac przy zjezdzie. Nie mowie tez, ze flex ma byc jak we freeride'owych butach, ale faktycznie ten flex bodajze 50 w F3 troszke mnie przeraza ...


trudno mi cos doradzic... - moze byc kiepsko z czyms porownywalnym wagowo, cenowo... - musisz sie przejsc po sklepach i pomierzyc rozne modele... - i zdecydowac ktory najlepiej lezy...? F3 w/g producenta ma "niby" 60 flex..., ale ogolnie to sa kapcie..., ja uzywam owych do lzejszego setu ze speedami i ASD - i jestem zadowolony Very Happy .

pozdr

k.

PS : celowal bym wlasnie we wspomniane w innym watku tlt5 - to moze byc naprawde ciekawa propozycja - tylko kasa niestety x 2... Crying or Very sad[/quote]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kampress dnia Pią 19:37, 12 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Majesty Gryfion pod skitury
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin