Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> K2 SIDESHOW jeżdzi/jeżdził ktoś? bardzo prosze o opinię Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 11:44, 04 Sty 2013
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





mdeja napisał:
semow napisał:
Wobec tego - bo w sumie jako alternatywę widzę przesiadkę na nartę w okolicach ~90 mm, w miarę lekką, taką stricte tourową - jakie przewagi nad takim rozwiązaniem narty typu Hardside, Dynastar Pro Rider (obie są sztywne, bez dużego rockera) czy Majesty Wolf (podejrzewam że mniej sztywna, bo lekka, no i chyba rocker większy)?

No przewaga cięższych nart taka że jak będziesz chciał przy okazji pokręcić się na wyciągu i jeździć "pełnym piecem" na krawędziach, to taki Hardside może być jedyną nartą zabraną ze sobą na wyjazd


....ale realnie oceniając sytuację, jak nie ważysz >80kg i nie jeździsz na prawdę szybko, to może się okazać, ze przez większość czasu walczysz z deskami miast nad nimi panować... szczególnie na ubitej trasie....

to oczywiście IMVHO i z własnego doświadczenia piszę, bo po kupowaniu sztywniejszych all-mountainów grzecznie do "miękciejszych" ski-tourowych desek wracam Wink

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:59, 04 Sty 2013
nasdak
domownik
 
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Wrocław, Lubin





Mr a do jakich wracasz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:15, 04 Sty 2013
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





nasdak napisał:
Mr a do jakich wracasz?


na ten sezon planuję jakieś zakupy... lekki rockerek i 90-100 pod butem i NIEZBYT sztywna, lekka deska.... oglądałem te nowe Dynki z serii High Mount i baaaardzo się mnie podobują! na razie sezon marny, więc niebawem będzie je można na wyprz szukać, w sam raz na marcowe (najlepsze??....) śniegi może się uda.... Wink

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:15, 04 Sty 2013
semow
domownik
 
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





Ano właśnie, podświadomie też taką alternatywę wyczuwam ;D Tylko nie bardzo wiem w jakie modele celować? Starsze modele - budżetowe - zwykle rockera nie mają. Może właśnie majesty wolf?

Chyba siłą rzeczy trzeba się odnieść do poziomu i stylu jazdy, a ja w trójki tatrzańskie raczej pchać się nie mam ochoty, za to uwielbiam średniołagodne stoki gdzie można pocisnąć długim skrętem, na równi z umiarkowanie stromymi żlebami czy inne ścianki, gdzie już potrzebny jest krótki skręt, obskoki itd. Jakby nie patrzeć, jedno bez drugiego w Tatrach ciężko rozpatrywać Wink No i bądź tu mądry...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:36, 04 Sty 2013
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





semow napisał:
Ano właśnie, podświadomie też taką alternatywę wyczuwam ;D Tylko nie bardzo wiem w jakie modele celować? Starsze modele - budżetowe - zwykle rockera nie mają. Może właśnie majesty wolf?

Chyba siłą rzeczy trzeba się odnieść do poziomu i stylu jazdy, a ja w trójki tatrzańskie raczej pchać się nie mam ochoty, za to uwielbiam średniołagodne stoki gdzie można pocisnąć długim skrętem, na równi z umiarkowanie stromymi żlebami czy inne ścianki, gdzie już potrzebny jest krótki skręt, obskoki itd. Jakby nie patrzeć, jedno bez drugiego w Tatrach ciężko rozpatrywać Wink No i bądź tu mądry...


nadal IMVHO punktem wyjścia - poza WAGĄ - bo tu nie decydujemy wiele Wink
są odpowiedzi na pytania:
primo ile par mamy mieć wszystkich nart (1 + 2) czy (1 + 3) ??....
secundo gdzie głownie: w Polskich górach czy w Alpach będą używane??...

postaram się zagadnienie rozwinąć w kilku zdaniach, ale już wieczorem Wink

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:46, 04 Sty 2013
semow
domownik
 
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





oby nie było tak, że za puchem trzeba będzie w Alpy jeździć...

docelowo chciałbym mieć dwa komplety AT,
jedne ze speedami w miarę lekkie ~80 mm
drugie szerokie, i tam bym sobie przerzucił verticale


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:52, 04 Sty 2013
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





semow napisał:
oby nie było tak, że za puchem trzeba będzie w Alpy jeździć...

...no na chwilę obecną tak to trochę wygląda.... :-/


semow napisał:
docelowo chciałbym mieć dwa komplety AT,
jedne ze speedami w miarę lekkie ~80 mm
drugie szerokie, i tam bym sobie przerzucił verticale

podstawa to wiedzieć czego człowiek samemu chce! Smile

mi wychodzi, ze 2 part nart to:
żużlówki +
- all-roundy (circa 80-85mm pod butem dł.: wzrost -10 do wzrost) + - szersze (90-100mm, dł.: wzrost do wzrost +10) na puch.... im bardziej jazda w Polsce tym bardziej te szersze to all-mountain'y.... im bardziej w Alpy tym miękciejsze i rocker'owate....

analogicznie jak 3 pary to:
żużle +
- zestaw lekki (narta circa 1000-1200g, długość wzrost -20 do wzrost - 10)
- all-roundy (80-90mm, długość wzrost)
- szerokie na puch (>100mm, dł wzrost +10 do wzrost + 20)

...na to WAGĘ jeźdźca, preferencje (szybko, wolno), i główny teren do jazdy nałożyć i można nawigować w tym "lesie co to dużo drzew"....


z ciekawych, szerszych to poza WOLF'ami (chętnie bym sprawdził jak bardzo sztywne??...) to np Dynki Cham 87/97 HM, albo bardzo chwalone Chimery 3.0 Hagana (w życiu bym się nie spodziewał tak pozytywnych opinii o tej desce!!!)

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:16, 04 Sty 2013
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





mr@
Generalnie się z Tobą zgadzam, aczkolwiek mam taką drobną sugestię:

mr napisał:

secundo gdzie głownie: w Polskich górach czy w Alpach będą używane??...


Europa zawiera jeszcze całą masę innych gór (choćby Pireneje, całą Skandynawię). Z tego co obserwowałem różnice potrafią być duże i sprzęt tubylców zwykle dość dobrze charakteryzuje dominujące warunki (np. w końcu marca w Pirenejach moje narty 89 robiły za very-big-faty, a w 2006 byłem zdziwiony, że jak się trafiał skandynaw na zjazdowych to były bardzo szerokie).

Co do samej rozmiarówki to mamy podobnie choć u mnie wersja lekka wypadła (to wzięły na siebie śladówki/backcountry) a pozostałe to:
- żużle (81 mm)
- narta "przewodnicka" (w sensie zarówno roamiarówki jak i charkateru - ma być łatwo nawet z worem i po całym dniu tupania) czyli circa 89 mm (pewnie 85 - 95 /ale to absolutny max)
- narta na głęboki (nie mylić z puchem bo to mit jest Very Happy) czyli >>100 (mam 105, miałem 116)

Długości nie podaję, zwłaszcza, że odnieść to do wzrostu ciężko, bardziej do wagi a tu przelicznik jest nieco bardziej skomplikowany niż +10/-10.

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:41, 05 Sty 2013
nasdak
domownik
 
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Wrocław, Lubin





Cytat:
...a tu przelicznik jest nieco bardziej skomplikowany niż +10/-10.


Ze względu na wykształcenie techniczne, dużą przyjemność sprawiało mi kiedyś wyznaczanie różnych współczynników. Jasne jest, że dobór nart tylko do wzrostu jest pewnym uproszczeniem, nie bez znaczenia są też umiejętności narciarskie (te trudno parametryzować). Jednak waga jest tą wartością, która już można by uwzględnić i jakąś zależność wyprowadzić. Opierając się chociażby na sile wyporu. Można by tu wziąć pod uwagę wyliczenia dla doboru latawca, mimo iż tam bierze się siłę aerodynamiczną.

Powstało by świetne opracowanie, które (podobnie jak to dotyczące butów) pozwoliło by wielu dobrać swój sprzęt prawidłowo.

nasdak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:26, 05 Sty 2013
semow
domownik
 
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





KubaR napisał:
mr@
Generalnie się z Tobą zgadzam, aczkolwiek mam taką drobną sugestię:

mr napisał:

secundo gdzie głownie: w Polskich górach czy w Alpach będą używane??...


Europa zawiera jeszcze całą masę innych gór (choćby Pireneje, całą Skandynawię). Z tego co obserwowałem różnice potrafią być duże i sprzęt tubylców zwykle dość dobrze charakteryzuje dominujące warunki (np. w końcu marca w Pirenejach moje narty 89 robiły za very-big-faty, a w 2006 byłem zdziwiony, że jak się trafiał skandynaw na zjazdowych to były bardzo szerokie).

Co do samej rozmiarówki to mamy podobnie choć u mnie wersja lekka wypadła (to wzięły na siebie śladówki/backcountry) a pozostałe to:
- żużle (81 mm)
- narta "przewodnicka" (w sensie zarówno roamiarówki jak i charkateru - ma być łatwo nawet z worem i po całym dniu tupania) czyli circa 89 mm (pewnie 85 - 95 /ale to absolutny max)
- narta na głęboki (nie mylić z puchem bo to mit jest Very Happy) czyli >>100 (mam 105, miałem 116)

Długości nie podaję, zwłaszcza, że odnieść to do wzrostu ciężko, bardziej do wagi a tu przelicznik jest nieco bardziej skomplikowany niż +10/-10.

Kuba


Wygląda na to, że jeżdżę na żużlówkach Cool

O ile te dwie pierwsze grupy są dla mnie kompletnie jasne, to zastanawia mnie jaka mogła by być ta narta z trzeciej grupy - czyli na głęboki śnieg. Rozumiem, że skoro ma być stricte na głęboki, to takie rozwiązanie jak Hardside raczej nie będzie optymalne (mały rocker, sztywna)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:53, 07 Sty 2013
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





semow napisał:


[ciach]

O ile te dwie pierwsze grupy są dla mnie kompletnie jasne, to zastanawia mnie jaka mogła by być ta narta z trzeciej grupy - czyli na głęboki śnieg. Rozumiem, że skoro ma być stricte na głęboki, to takie rozwiązanie jak Hardside raczej nie będzie optymalne (mały rocker, sztywna)?


przeca to uproszczenie bo odcieni tu znacznie więcej niźli tylko 2 skrajne...

jak deski są na tyle sztywne żeby na trasie po twardym pojeździć (szczególnie szybko!) to jest raczej all-moountain (do niedawna w ogóle bez rockera, teraz często minimalny, zwykle tylko z przodu)
(deska bardziej uniwersalna ale i bardziej wymagająca)

jak deski na głęboki śnieg to raczej jeeeeescze szersze (>100mm) i odczuwalnie miękciejsze - na twardym słabo, im szybciej tym słabiej.... za to rocker sporszy albo i całkiem duży, i już z obu końców raczej....

co do gór to oczywiście się z Tobą Kuba zgadzam, zawsze można jeszcze pory roku do tej "macierzy zmiennych" dołożyćWink

mnie się cały czas rozchodziło o to, że WAGA jest bardzo ważną, chyba często niedocenianą czynniką przy wyborze, ale tu się okazuje całkiem zgadzamy... Wink

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:53, 07 Sty 2013
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





nasdak napisał:
Cytat:
...a tu przelicznik jest nieco bardziej skomplikowany niż +10/-10.


Ze względu na wykształcenie techniczne, dużą przyjemność sprawiało mi kiedyś wyznaczanie różnych współczynników. Jasne jest, że dobór nart tylko do wzrostu jest pewnym uproszczeniem, nie bez znaczenia są też umiejętności narciarskie (te trudno parametryzować). Jednak waga jest tą wartością, która już można by uwzględnić i jakąś zależność wyprowadzić. Opierając się chociażby na sile wyporu. Można by tu wziąć pod uwagę wyliczenia dla doboru latawca, mimo iż tam bierze się siłę aerodynamiczną.

Powstało by świetne opracowanie, które (podobnie jak to dotyczące butów) pozwoliło by wielu dobrać swój sprzęt prawidłowo.

nasdak



To oblicz sobie powierzchnię spodu narty i podziel przez wagę będziesz miał nacisk na dowolna jednostkę powierzchni.
Nie będzie to idealna metoda ponieważ jest właśnie zmienna wzrostu, która powoduje różne oddziaływanie na poszczególne fragmenty narty a rozkład nacisku na pewno nie będzie liniowy
ale jak lubisz liczyć to prociem bardzo Wink

A ja tak was sobie czytam i w głowę zachodzę co dokupić jeszcze do parku maszynowego i wychodzi mi, że chyba zacznę sprzedawać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:37, 08 Sty 2013
masaaj
domownik
 
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: okolice Wrocka





nasdak napisał:
Nartę do jazdy raczej sztywną na zmienne karkonoskie warunki to 100 w talli szykam albo pro rider lub Hardside. Coś co mogło by robić za obie narty - czyli jakiś kompromis dobrym pomysłem wydaje mi się Head Peak 88 w talii i oczywiście K2 wayback

nasdak


Waybacki są akurat nieco bardziej miękkimi nartami, fajne na średnio głęboki śnieg ze względu na rocker ale na bardzo twardym jeździ się na nich ciężko i telepią nieco.
Porównywałem w tych samych warunkach z moimi boiskowymi dynastar legend 3600. Na tych ostatnich dociskałem do 100 km/h w szerokim łuku a na waybackach traciłem pewność już przy ok 70 km/h przy podobnej jeździe na bardzo zmrożonym (ale nie zalodzonym) boisku, nawet świeżo wysztruksowanym. Obie narty były świeżo serwisowane, itp...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:05, 08 Sty 2013
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





masaaj napisał:
Na tych ostatnich dociskałem do 100 km/h w szerokim łuku a na waybackach traciłem pewność już przy ok 70 km/h przy podobnej jeździe na bardzo zmrożonym (ale nie zalodzonym) boisku, nawet świeżo wysztruksowanym. Obie narty były świeżo serwisowane, itp...


Nie przesadziłeś z tymi prędkościami...? - no chyba że naprawdę niezły z Ciebie spidexpert...Wink - 60 na budziku nawet dla wytrawnego narciarza poza trasą to niezłe wyzwanie .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:23, 08 Sty 2013
masaaj
domownik
 
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: okolice Wrocka





Prędkości wg gpsa osiągnięte na pustym, szerokim i świeżo wysztruksowanym boisku w Donovaly (łaziłem tam wcześnie rano, gdy temperatura była ok. -28 ). Należy założyć, że gps trochę zawyża, ale chodziło mi bardziej o relacje pomiędzy granicznymi prędkościami, przy których znikała (ostatecznie Smile ) pewność w prowadzeniu nart na tej samej trasie...
Pozatrasowo, to ja nigdy nie osiągam połowy tej wartości Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masaaj dnia Wto 14:24, 08 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:46, 08 Sty 2013
semow
domownik
 
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





pokor napisał:

A ja tak was sobie czytam i w głowę zachodzę co dokupić jeszcze do parku maszynowego i wychodzi mi, że chyba zacznę sprzedawać Smile


to jest zasadnicze pytanie: "czy mi naprawdę jest potrzebna kolejna para nart" Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:49, 08 Sty 2013
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





a czy tu jest jakaś wątpliwość ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
K2 SIDESHOW jeżdzi/jeżdził ktoś? bardzo prosze o opinię
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin