Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Jakie narty? Ja też :). Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 6:27, 09 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





Konik napisał:


Zapewne chodzi o to, że Spitfire'y (nawet te z końca produkcji) nie miały hermetycznej kabiny ni ogrzewania i piloci używali ciepłe futrzane buty.


Tomek - coś ostatnio odezwał si w Tobie "freestyle" monty pythona Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 6:37, 09 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





karolinadh napisał:
Zainteresowały mnie na allegro dwie aukcje: na jednej z nich są narty rosignol nepal a na drugiej narty fischer tour extreme. obydwie maja po 170 cm długości.
znacie te modele nart skiturowych? które są lepsze i któe się bardziej opłaca kupić? Ja mam 170 cm wzrostu i chce chodzić głównie po Beskidach.



he - koleżanka na "zabytkach" by chciała...? - proponuję na początek zwykłego piankowego hagana alpina - lżejsza, taliowana, niedroga, więc jak się spodoba narciarstwo turystyczne zawsze na przyszły sezon można wymienić.

pozdr

k.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:04, 09 Paź 2009
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





karolinadh napisał:
Ja mam 170 cm wzrostu i chce chodzić głównie po Beskidach.


Do łażenia to ja bym wybrał klasyczne wołki robocze, w miarę lekkie, drzewiane, z wysokim diobem - ja je nazywam 70/100 (ca. 70-75 pod butem i 98-103 mm w dziobie). Przyjemnie się na nich chodzi, da się zjeżdżaćWink
Przykłady:
- Dynafit Nanga Parbat/Gasherbrum II
- Tua Helium/Hydrogen/Big Easy
- Trab Tour Rando
- Dynastar Alti Trail Vertical
Co do długości, to nad wzrost bardziej liczy się masa (brutto = narciarz+buty+ubranko+wór).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konik dnia Pią 9:09, 09 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:41, 09 Paź 2009
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





kampress napisał:
Konik napisał:


Zapewne chodzi o to, że Spitfire'y (nawet te z końca produkcji) nie miały hermetycznej kabiny ni ogrzewania i piloci używali ciepłe futrzane buty.


Tomek - coś ostatnio odezwał si w Tobie "freestyle" monty pythona Laughing


Zdaję sobie sprawę, że nie mogę liczyć na zrozumienie Kolegi wychowanego w klimatyzowanych kabinach jumbojetów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:48, 09 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





Konik napisał:


Zdaję sobie sprawę, że nie mogę liczyć na zrozumienie Kolegi wychowanego w klimatyzowanych kabinach jumbojetów.


Laughing - o fix ! - w pracy jestem i nie mogę zgasić głupkowatego uśmiechu... - chyba muszę przestać czytać forum... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:06, 09 Paź 2009
kp
moderator
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1132
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





KubaR napisał:

Kompletnie nie kumam....


Te spirity takie niespecjalnie trzymające są - to taki czteroklamrowy kapeć. Moje poprzednie Lowy Struktury (zwykłe) były przy nich pancerne.

pzdrw
K


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:07, 09 Paź 2009
kp
moderator
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1132
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





kampress napisał:
Laughing - o fix ! - w pracy jestem i nie mogę zgasić głupkowatego uśmiechu... - chyba muszę przestać czytać forum... Wink


Nie przejmuj się - wszyscy sa pewnie przyzwyczajeni Razz Wink.

pzdrw
K


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:27, 09 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





kp napisał:

Te spirity takie niespecjalnie trzymające są - to taki czteroklamrowy kapeć. Moje poprzednie Lowy Struktury (zwykłe) były przy nich pancerne.

pzdrw
K


a toś mnie zaskoczył..., flex w spiritach to jakieś kole 80... Wink , co byś Krzysiek powiedział jak byś się przesiadł na F1, F3 lub TLT 4, w takim razie titany, tornado, factory by Cię zadowoliły...?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:57, 09 Paź 2009
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





kp napisał:
KubaR napisał:

Kompletnie nie kumam....


Te spirity takie niespecjalnie trzymające są - to taki czteroklamrowy kapeć. Moje poprzednie Lowy Struktury (zwykłe) były przy nich pancerne.


Jeżeli Scarpa Ci pasuje, to spróbuj Skookuma. Kolega bardzo dobrze jeżdżący, po przesiadce z mocnych butów zjazdowych na pierwsze turowe - akurat Skookum do dużych Rossi S5 BC - powiedział, że różnica oczywiście jest, ale zadziwiająco niewielka. No, i lekkie są 3550 g to w tej klasie niezbyt dużo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:35, 09 Paź 2009
kp
moderator
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1132
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





kampress napisał:
a toś mnie zaskoczył..., flex w spiritach to jakieś kole 80... Wink , co byś Krzysiek powiedział jak byś się przesiadł na F1, F3 lub TLT 4, w takim razie titany, tornado, factory by Cię zadowoliły...?


Nie wiem co bym powiedział po przesiadce w F1, itp. Wiem co mówię po przesiadce ze Structur na Spirity. Nie wiem też co to jest ten flex - w jednych butach jeździ mi się lepiej, w drugich gorzej - i to niezależnie od warunków. Może to kwestia rozmiaru buta - Spirity mam dopasowane do nogi (czasami aż za bardzo Wink), a Lowy miałem za duże.

pzdrw
K


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:08, 10 Paź 2009
karolinadh
rozkręcam się
 
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: małopolskie





witam jeszcze raz, teraz mogę w końcu wkleić link do aukcji. poradźcie proszę, które nartki lepiej opłaca się kupić, wiecie w ogóle coś o tych modelach nart?
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 6:23, 12 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





karolinadh napisał:
witam jeszcze raz, teraz mogę w końcu wkleić link do aukcji. poradźcie proszę, które nartki lepiej opłaca się kupić, wiecie w ogóle coś o tych modelach nart?
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


no nie wiem - patrz parę postów wyżej, toż to zabytki... - raz jeszcze np. hagan alpin, lub te sprzęty które Ci Konik polecił.

pozdr
k.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:14, 12 Paź 2009
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





Apropos jeża i OT, Konrad lub Konik.

Chce przesmarować wiązania, czy moglibyście polecić jakiś smar odporny na niską temperaturę? Jakiś silikon czy co?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:28, 12 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





pytanie skieruj do kolegi WG - serwis prowadzi więc orientuje się na bieżąco co "w trawie piszczy" - chyba wyroby firmy Wintersteiger są OK..., ja smarowałem silikonowym "rowerowym" - finsh line - ale nie wiem czy on ciut nie rozpuszcza plastików...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kampress dnia Pon 8:28, 12 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:54, 12 Paź 2009
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





kampress napisał:
pytanie skieruj do kolegi WG - serwis prowadzi więc orientuje się na bieżąco co "w trawie piszczy" - chyba wyroby firmy Wintersteiger są OK..., ja smarowałem silikonowym "rowerowym" - finsh line - ale nie wiem czy on ciut nie rozpuszcza plastików...


Dzięki wielke. Sprawdzę. Niechiałbym sobie rozpuścić plastików, "obróbka przez skrawanie" wystarczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:03, 12 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





marcin-wawa napisał:
kampress napisał:
pytanie skieruj do kolegi WG - serwis prowadzi więc orientuje się na bieżąco co "w trawie piszczy" - chyba wyroby firmy Wintersteiger są OK..., ja smarowałem silikonowym "rowerowym" - finsh line - ale nie wiem czy on ciut nie rozpuszcza plastików...


Dzięki wielke. Sprawdzę. Niechiałbym sobie rozpuścić plastików, "obróbka przez skrawanie" wystarczy.


obróbka skrawaniem swoją drogą, a jak smar nieco rozpuści plastik to będą jeszcze lżejsze - no i obowiązkowo jazda po jesiennych kamolach, którą to być może będzie można uskutecznić w tym tygodniu i sprzęt przygotowany na zawody jak trza....... Twisted Evil Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:08, 12 Paź 2009
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





marcin-wawa napisał:
Chce przesmarować wiązania, czy moglibyście polecić jakiś smar odporny na niską temperaturę? Jakiś silikon czy co?


Nie znam się na smarach do wiązań - zapewne w serwisach coś znajdziesz. IMO: samodzielnie najmniej zaszkodzisz wiązaniom stosując zwykłą wazelinę techniczną. Rozwijając swoje zainteresowania trybologią, możesz spróbować z jakimś smarem samochodowym podwoziowym - taki co to smaruje elementy statyczne i jest odporny na wodę. Ważne, byś zdał po sezonie relację ze stanu wiązań... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:41, 12 Paź 2009
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





kampress napisał:
obróbka skrawaniem swoją drogą, a jak smar nieco rozpuści plastik to będą jeszcze lżejsze - no i obowiązkowo jazda po jesiennych kamolach, którą to być może będzie można uskutecznić w tym tygodniu i sprzęt przygotowany na zawody jak trza....... Twisted Evil Wink


Tak, tak. Pan Marcin i jego magiczna wiertareczka = "go-faster-holes". A wtedy wszyscy Gignouxo-Trabo-WTKowcy, uważajcie na stokach! Evil or Very Mad

Konik napisał:
Rozwijając swoje zainteresowania trybologią, możesz spróbować z jakimś smarem samochodowym podwoziowym - taki co to smaruje elementy statyczne i jest odporny na wodę. Ważne, byś zdał po sezonie relację ze stanu wiązań... Cool


Dzięki, to może3 Linomagiem? Biegunowi południowemu dziecka nie szkodziło, to i może wiązaniom pomoże? Plus ten zapach mokrej owcy... cóż bardziej podchalanskiego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:52, 12 Paź 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





raczej ATKowcy - wtkowcy to dalej jak do baru nie zajdą..., Marcin a to "podhale" przez ch to żeś podpadł...Smile,jeśli akcent regionalny to może rodzimym wyrobem - jaką "gołką" (obecna nazwa historycznego oscypka...), lub łojim z buchaja Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:27, 12 Paź 2009
karolinadh
rozkręcam się
 
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: małopolskie





dziękuje serdecznie wszystkim za rady, zachowam je na przyszły sezon. w tym sezonie pojeżdżę na zabytkach Smile nigdy nie jeździłam na nartach, więc jeśli mi się to spodoba, to na przyszły sezon wymienię narty na bardziej nowoczesne i odpowiednio dobrane do stylu jaki mi się najbardziej spodoba (freeride, all mountain a może tour itd). na razie chce kupić narty po minimalnej cenie, wole wydać więcej kasy na wiązania, które na przyszły rok przełożę do lepszych nart. mogę mieć te narty za 50 zł czyli koszt dobrego obiadu w restauracji, więc chyba nie będę żałować zakupu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:42, 12 Paź 2009
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





karolinadh napisał:
dziękuje serdecznie wszystkim za rady, zachowam je na przyszły sezon. w tym sezonie pojeżdżę na zabytkach Smile nigdy nie jeździłam na nartach, więc jeśli mi się to spodoba, to na przyszły sezon wymienię narty na bardziej nowoczesne i odpowiednio dobrane do stylu jaki mi się najbardziej spodoba (freeride, all mountain a może tour itd). na razie chce kupić narty po minimalnej cenie, wole wydać więcej kasy na wiązania, które na przyszły rok przełożę do lepszych nart. mogę mieć te narty za 50 zł czyli koszt dobrego obiadu w restauracji, więc chyba nie będę żałować zakupu Smile


Karolino, nic bardziej nie zniechęca jak stracone złudzenia. IYP zrezygnowałbym z kilku dalszych obiadów na rzecz przyzwoitszych desek. Z drugiej strony, nie powinienem marudzić: wszak na przyszły sezon mogą w dziale "sprzedam" pojawić się dobre wiązania w dobrej cenie.
A po prawdzie: zamiast kupować złom za jeden obiad, kup jakieś dechy all mountain (Head Monster, Dynastar Legend, etc.) wydając trzy-cztery obiady, z nadzieją, że nie zniechęcisz się do nart. Bo na razie tej nadziei nie widać... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jakie narty? Ja też :).
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin