Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> idea "tuningowa" tlt low tech 3rd generation
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
idea "tuningowa" tlt low tech 3rd generation
PostWysłany: Nie 21:49, 21 Sie 2011
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





Szanowni Państwo....
mam kłopot, bo przekonano mnie w końcu do tlt Mr. Green

Aspekt 1.
podczas pierwszej po montażu wycieczki przód na podchodzeniu notorycznie mi wypinał, co doprowadzało do przyspieszenia akcji serca w stopniu większym niż wysiłek podejścia (doszedłem wówczas do wniosku że skrót jsw pochodzi od słów "jebitnie spindolone wiązania") opanowałem to prowizorycznie. Potem nauczyłem się stawić klin blokujący na sam koniuszek jego łuku jednakże wymaga to uwagi, aby nie przekręcić za mocno. W zw z powyższym planuję pod klinem zamontować jakąś podkładkę, aby łatwiej się to blokowało.
Próbował ktoś Question jakieś sugestie dot. materiału na podkładkę Question inne metody zaradzenia Question

Aspekt 2.
Po 2 dniach chodzenia w tych "cudownych" wiązaniach samo spojrzenie na piętkę wywoływało u mnie silne emocje i reakcje repulsywne. Innymi słowy szlag ognisty mnie trafiał i krew zalewała, że stopy płasko postawić nie mogę. Po rozkręceniu piętek wymyśliłem sobie, że musiałbym poprawić fabrykę szlifierką i wyciąć "wypłaszczenie tak by wiązanie dało się ustawić piętkę w pozycji umożliwiającej płaskie stawanie. Może tego ktoś próbował albo zna jakieś inne rozwiązanie, by mieć w tej piętce podpórkę zerową i 2 pozostałe ? (boję się trochę że za mocno osłabię konstrukcję)

Z góry dziękuję za sugestie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej dnia Nie 21:56, 21 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:30, 22 Sie 2011
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Maciej piszesz o pierwszych wiązaniach w dzikich kolorach lat zamierzchłych, ze wszystkimi chorobami wieku dziecięcego.
Te trzeba po prostu pokochać takimi jakie są, a na przyszłość zainwestować minimum w speed-y


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:54, 23 Sie 2011
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





pokochac, pokochać...
ta miłość trudna jest, wiec poważnie myślę wspomóc ją podkładką i szlifierką (od piewrszej próby chodzenia w tych.... "jsw" cieszyłem sie że mam drugi zestaw na silvrettach Mr. Green ).
miałem tylko nadzieje, że ktoś już przede mną to robił i nie będę musiał wyważać otwartych drzwi.

ps. Piszesz że trzeba pokochać, a potem żeby zmienić na nowszy model.... kurde, jakiś staromodny jestem, bo takiej miłości to ja nie rozumię Wink Myślę, że raczej trzeba się z obiektem uczuć (na razie negatywnych) chociaż spróbować "dotrzeć".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej dnia Wto 8:55, 23 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:43, 23 Sie 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Przygarnąłeś, czy płaciłeś (jeśli to nie jest zbyt osobiste) i ile?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:18, 23 Sie 2011
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





płaciłem, coś koło 400 jeśli to istotne
(jak już się ekspert odezwał, to mam nadzieje na jakieś rady Mr. Green )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:47, 23 Sie 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Dzięki za odpowiedź, nie istotne ale lubię wiedzieć co za ile.
Z tym ekspertem to nie przesadzaj.
Wiązanie do nart wąskich i raczej wykonanych w starej technologii
Możliwość wyrwania z nart lekkich nawet przy starannym montażu.
Nie mam patentu na twój problem.
Ja wolałbym jednak nowe i z regulowanym bezpiecznikiem.
Przody też są bardzo nieprzyjemne w użytkowaniu.
Forumowy kolega Steckiewicz sprzedawał chyba po 5oo znacznie młodsze dynafity a nówki na promocji Pokor też w fajnej cenie wyjmował (czego i ja doświadczyłem i jestem wdzięczny). Czemu akurat na to się zdecydowałeś nie bardzo mogę zrozumieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:24, 23 Sie 2011
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





nówki widziałem najmniej po 800, a to już nie moja liga budżetowa w danym momencie była (co to byla za "promoncja" ? aktualna jeszcze może ?).
Jak nie masz żadnych rad, to nie pozostaje mi nic innego jak zostać prekursorem tuningu tych archaików Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:47, 24 Sie 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Maciej napisał:
nówki widziałem najmniej po 800, a to już nie moja liga budżetowa w danym momencie była (co to byla za "promoncja" ? aktualna jeszcze może ?).
Jak nie masz żadnych rad, to nie pozostaje mi nic innego jak zostać prekursorem tuningu tych archaików Wink


Tylko jedna rada , wycofaj z użytkowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:46, 24 Sie 2011
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





ależ przecie do kitu są tylko tristepy, a wszystkie inne są jedynie słuszne Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:17, 24 Sie 2011
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





jedyne sluszne moim zdaniem to sa konkretnie te... :



w zeszlym roku udalo mi sie zalatwic "prawie nowki" od naszego forumowego kolegi za 750 pln Smile

pozdr

k.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:24, 24 Sie 2011
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Nie zupełnie.
Lepsze są te całe srebrne już opisane jako comfort a nie tristep z przodem speed-owskim, bo mają wbudowany teki metalowy pazur do przytrzymywania harszli jak w vertical-ach.
Mi się udało tej zimy w pokazanych przez ciebie wiązaniach zdemolować plastikowe gniazdo na harszle (podczas użytkowania owych)
Nie mniej jednak, polecam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:21, 25 Sie 2011
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





pokor napisał:
Nie zupełnie.
Lepsze są te całe srebrne już opisane jako comfort a nie tristep z przodem speed-owskim, bo mają wbudowany teki metalowy pazur do przytrzymywania harszli jak w vertical-ach.
Mi się udało tej zimy w pokazanych przez ciebie wiązaniach zdemolować plastikowe gniazdo na harszle (podczas użytkowania owych)
Nie mniej jednak, polecam!


Pokorze, czyżby w "tych"? Mea culpa za sprzedanie Ci bubla!! Będę we wrocku w poniedziałek. Przepraszalne piwko Very Happy jeśli chcesz.

A tak swoją drogą, to zgoda co do tego metalowego pazura. I, oprócz koloru, jest to w zasadzie jedyna różnica między nimi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marcin-wawa dnia Czw 11:23, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: idea "tuningowa" tlt low tech 3rd generation
PostWysłany: Czw 13:00, 25 Sie 2011
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





Maciej napisał:

Aspekt 1. ....


Coś masz spitolone. Jeżeli to jest ten model wiązań:
[link widoczny dla zalogowanych]

To przód się tam blokował bezproblemowo. (no chyba, że po długim użytkowaniu się narta wytarła w rowek ale to w większości przypadków blokowało tylko wajchę). Być może coś w Twoich jest nie tego - np. za krótkie lub za długie bolce. O ile dobrze pamiętam to w tych modelach potrafiły się wykręcać.


Cytat:

Aspekt 2.
/.../ Innymi słowy szlag ognisty mnie trafiał i krew zalewała, że stopy płasko postawić nie mogę.


O tym tu już pisano. Pamiętaj, że jest to wiązanie do podchodzenia, a nie do chodzenia po płaskim Very Happy. Akurat tego modelu nie miałem na własność (pożyczałem czasem narty i buty od partnera) ale dalo się chodzić nawet grzbietem po Gorcach, aczkolwiek ciut wkurwiało. Ujeżdżając w owym czasie Markery Tour (które były chyba najcieższym wiązaniem skiturowym wyprodukowanym do czasów Baronów i Naxo) i tak byłem zadowolony.

Cytat:

Z góry dziękuję za sugestie Smile


Po mojemu jest jedna rada: zmienić wiązania. Głównie ze względu na mikrą możliwość ustawienia czegokolwiek na kształt bezpiecznika.

A na przyszłość raczej zabytków muzelanych nie kupować Very Happy

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: idea "tuningowa" tlt low tech 3rd generation
PostWysłany: Czw 14:03, 25 Sie 2011
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





KubaR napisał:

Coś masz spitolone. Jeżeli to jest ten model wiązań:
[link widoczny dla zalogowanych]


właśnie o ten model chodzi, u niektórych widziałem plastikowe podkładki pod klin podwajchowy (u mnie ich nie było, ale w tą stronę będę kombinował)


KubaR napisał:
Pamiętaj, że jest to wiązanie do podchodzenia, a nie do chodzenia po płaskim Very Happy.

no fakt i "widziały gały co brały" (tylko nie wiedziały, że to aż tak irytuje)
jednakże skoro i tak ze wzgl na przód muszę je wziąć na warsztat, to postanowiłęm z tyłu też spróbować coś dłubnąć (pytając uprzednio czy już ktoś inny próbował).


KubaR napisał:
Po mojemu jest jedna rada: zmienić wiązania. Głównie ze względu na mikrą możliwość ustawienia czegokolwiek na kształt bezpiecznika.

przód mam zblokoany, a tył jak popuści, to już trudno (choć miał mi jeden z kolegów podrzucić patent na tył, ale nie będę się aż tak nachalnie dopominał, bo i tak mu piwko wiszę Wink )

KubaR napisał:
A na przyszłość raczej zabytków muzelanych nie kupować :DKuba

w retrozestawie ładnie wygląda (tyle że jak na razie "nie robi" :/ )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:40, 25 Sie 2011
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





pokor napisał:
Nie zupełnie.
Lepsze są te całe srebrne już opisane jako comfort a nie tristep z przodem speed-owskim, bo mają wbudowany teki metalowy pazur do przytrzymywania harszli jak w vertical-ach.
Mi się udało tej zimy w pokazanych przez ciebie wiązaniach zdemolować plastikowe gniazdo na harszle (podczas użytkowania owych)
Nie mniej jednak, polecam!


mowie o czerwonych z napisem comfort - te z fotki to to samo acz kolwiec chyba faktycznie widnieje napis tri step, uzytkuje speeda z tych lat nie posiadajacego tak samo metalowego pazura w rynience do montazu harszli i nic sie nie dzieje juz piaty rok z rzedu..., natomiast nie zgodze sie co do srebrnych comfortow ktore to na moich oczach pekly to tu to tam (wlasnie przednia płytka i w miejscu mocowania harszli z przodu co uniemozliwialo blokowanie, oraz nagminnie kominek podczas proby przekrecania wiazania kijem - w nich jest widoczny dziwny plastik tzn odlew taki "naciekowy"... - tak ze osobiscie wlasnie tej ze wersji nie polecam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:26, 25 Sie 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Czasem podkładki trzeba pod wajchę z przodu dać, czasem wystarczy wyregulować
bolcami w szczęce. Zależy od konstrukcji narty i stopnia zużycia bolców.
Na tył nie mam pomysłu. Cena bolesna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:39, 25 Sie 2011
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





[quote="marcin-wawa"]
pokor napisał:


Pokorze, czyżby w "tych"? Mea culpa za sprzedanie Ci bubla!! Będę we wrocku w poniedziałek. Przepraszalne piwko Very Happy jeśli chcesz.




Tak w tych, ale km mają już nawinięte sporo więc miały prawo poza tym bardzo dzielnie się spisują w zestawie podstawowym.

a tak OT to od Wrocka mieszkam ok 70km więc raczej ja zapraszam na piwko w góry
Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:39, 04 Paź 2011
AHA
domownik
 
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: Alpy





Jesli jeszcze nie szlifowales, to lepiej tego nie rob. Jest ryzyko, ze te inne pozycje nie beda dobrze trzymaly.
Ta pietke mozna z wyczuciem w taka miedzypozycje obrocic, tak ze mozesz but plasko postawic. Ona tam bardzo solidnie nie siedzi i czasami w te normalne pozycje przeskakuje, ale w sumie to jako tako funkcjonuje i mozesz plasko isc. Moze nie za mocno "tupac". U mnie to funkcjonowalo.
Przod nie robil zadnych problemow, tak ze chyba cos nie jest w porzadku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
idea "tuningowa" tlt low tech 3rd generation
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin