Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> garmont g-ride a mega-ride
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
garmont g-ride a mega-ride
PostWysłany: Wto 0:46, 12 Gru 2006
halemb
rozkręcam się
 
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów






Witam

Przymierzam sie do zakupu sprzetu skitourowego.
Czy ktos moze wie jaka jest roznica pomiedzy butami jak w temacie??
Narazie doszukalem sie tylko, ze mega ride maja mozliwosc wpiecia do wiazan dynafit. No i w cenie jeszcze byla roznica.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:09, 12 Gru 2006
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Witaj halemb
zapraszam do tematu uczestnicy forum o sobie
http://skitury.fora.pl/viewforum.php?f=5

jesli jestes pewien ,że buty są dopasowane do ciebie to decyduj się na te z gniazdami dynafita bo z czasem możesz mieć chęć przejść na używanie JSW i wtedy tylko wpinac i jechać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:29, 12 Gru 2006
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





Pokor ma racje, wprawdzie raczej nie bedzie Cie bawic uzywanie ciezkich butow z lekkim wiazaniem i narta, ale zwasze masz mozliwosc przesiadki.
Jedyna kwestia do wyjasnienia to roznica w cenie (czy te gniazda na wszelki wypadek sa jej warte).

pozdr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej dnia Czw 6:51, 23 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:34, 22 Kwi 2009
Luke
domownik
 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Ustroń





Cześć!
Z tego co znalazłem - oba są przystosowane do dynafitów - Mega Star to damska wersja Mega Raide'ów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:19, 22 Kwi 2009
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





Maciej napisał:
Pokor ma racje, wprawdzie raczej nie bedzie Cie bawic uzywanie ciezkich butow z lekkim wiazaniem i narta, ...[ciach]
pozdr.


sorry, co masz na myśli pisząc "ciężkich butów"???.... chyab nie Mega Ridy?!?!?......
primo: jedne z NAJLŻEJSZYCH w swojej klasie
secundo: Mega ridy + JSW + nartka free to ŚWIETNY pomysł, coraz bardziej z resztąpopularny nei tylko w Alpach, ale (nawet...) w naszym kraju....

Wink

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:19, 22 Kwi 2009
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





Maciej napisał:
Pokor ma racje, wprawdzie raczej nie bedzie Cie bawic uzywanie ciezkich butow z lekkim wiazaniem i narta, ...[ciach]
pozdr.


sorry, co masz na myśli pisząc "ciężkich butów"???.... chyba nie Mega Ridy?!?!?......
primo: jedne z NAJLŻEJSZYCH w swojej klasie
secundo: Mega ridy + JSW + nartka freeride to ŚWIETNY pomysł, coraz bardziej z resztą popularny nie tylko w Alpach, ale (nawet...) w naszym kraju....

Wink

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 6:50, 23 Kwi 2009
Maciej
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Wabrzezno (Kuj.-Pom.)





Owszem mialem na mysli Mega Ride-y
Masz oczywiscie racje, ale jak sam slusznie piszesz one sa lekkie ale "w swojej klasie". Ja chcialem zasugerowac, ze sama klasa buta nie najlzejsza (4 klamry, wysoka cholewka i niezawodnicza waga buta w przeciwienstwie do wagi wiazan); ponadto zauwaz ze pisalem o ew. koncepcji z lekka narta, ktorej sztywnosci trwalosc jakos mi sie z "mocnym" buciorem nie kojarza (choc oczywiscie i tu moge miec bledne skojarzenia).
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:51, 23 Kwi 2009
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





Maciej napisał:
Owszem mialem na mysli Mega Ride-y
Masz oczywiscie racje, ale jak sam slusznie piszesz one sa lekkie ale "w swojej klasie". Ja chcialem zasugerowac, ze sama klasa buta nie najlzejsza (4 klamry, wysoka cholewka i niezawodnicza waga buta w przeciwienstwie do wagi wiazan); ponadto zauwaz ze pisalem o ew. koncepcji z lekka narta, ktorej sztywnosci trwalosc jakos mi sie z "mocnym" buciorem nie kojarza (choc oczywiscie i tu moge miec bledne skojarzenia).
pozdr.


ilość klamer niewiele ma w ich przypadku do powiedzenia, bo są lżejsze nie tylko od np wszelakich wersji Denali (prawdziwa cegła!), czy Spiryt'ów 4; 3, od Laserów, Magic'ów czy nawet niektórych wersji Dybafitów TLT4!!! - sam swego czasu porównywałem kolegi 'służbowe' size 42 z moimi MEGA size 45 i miałem ponad 100g lżejsze!... (laboratoryjne waga na Śnieżce, mam świadkówWink a praktycznie porównywalne z przebojem ostatnich lat czyli Scarpą F3....

dodając do tego ponad 5 lat w lini, kiedy to zostały wypuszczone na rynek naprawdę nie miały praktycznie konkurencji, wręcz stworzyły nową KLASĘ, i obrzucanie ich epitetem "ciężkie" jest daaaleko krzywdzące!
Wink

co do lekkich nart, można by praktycznie na pisać to samo: kup porządną (a nie taniąWink i będzie zarówno sztywna, jak i trwała....
Wink

Smile))

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:59, 23 Kwi 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





mr napisał:
a praktycznie porównywalne z przebojem ostatnich lat czyli Scarpą F3....



mr


o cholerka nie wiedziałem że na przebojowym bucie śmigam... Wink , tylko że porównanie mega-rideów z F3 to tylko wagowe... - jeżeli chodzi o sztywność to już inna bajka..., nie mniej mega-ridy to nie wątpliwie bardzo popularny - chwalony - lekki - i uniwersalny but - choć ponoć golenie lubi katować... Wink , ja bym ich porównał raczej do zzero 4c.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:36, 23 Kwi 2009
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





Kampress napisał:
mr napisał:
a praktycznie porównywalne z przebojem ostatnich lat czyli Scarpą F3....

tylko że porównanie mega-rideów z F3 to tylko wagowe... - jeżeli chodzi o sztywność to już inna bajka...

Z tą "porównywalną wagą" to bym nie przesadzał - Maga-Ride ważą 1725g, a F3 - 1470g. Ergo, Mega-Ride są gdzieś w połowie pomiędzy F3, a Zzeusem czy BD Method.

Co nie zmienia faktu, że to bardzo fajne buty, dobre na wąską stopę i osobiście jestem z nich bardzo zadowolony. Smile

P.

PS. Nieźle odgrzewany wątek - sprzed dwóch i pół roku...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:14, 23 Kwi 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





pst napisał:
Mega-Ride są gdzieś w połowie pomiędzy F3, a Zzeusem czy BD Method.



tylko że pomiędzy F3 a zzeusem - to ogromna przepaść... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:27, 23 Kwi 2009
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





pst napisał:
Kampress napisał:
mr napisał:
a praktycznie porównywalne z przebojem ostatnich lat czyli Scarpą F3....

tylko że porównanie mega-rideów z F3 to tylko wagowe... - jeżeli chodzi o sztywność to już inna bajka...

Z tą "porównywalną wagą" to bym nie przesadzał - Maga-Ride ważą 1725g, a F3 - 1470g. Ergo, Mega-Ride są gdzieś w połowie pomiędzy F3, a Zzeusem czy BD Method.

Co nie zmienia faktu, że to bardzo fajne buty, dobre na wąską stopę i osobiście jestem z nich bardzo zadowolony. Smile

P.

PS. Nieźle odgrzewany wątek - sprzed dwóch i pół roku...


kurde, poszukałem w sieci, podają wagę 1665g, wrzuciłe swoje przed chwilą na kuchenną, dokładną wagę wyszło mi 1820g dla rozmiaru 29 (czyli duża skorupa 29-30)... fajnie by było porównać wagi ale dla tych samych rozmiarów....

buty zdecydowanie tylko na wąską stopę bez wątpienia!
a wątek z przed 2 lat, buty z przed 5ciu, a waga nadal jeśli nie zachwyca, to satysfakcjonuje! Wink

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:22, 23 Kwi 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





moje F3 w rozmiarze 26 - ważą 1350 g - one but Smile - więc trochę różnicy jednak jest, ale nie o to chodzi rzecz jasna - najważniejsze aby wygodne były i spełniały oczekiwania użytkownika..., mi zdecydowanie flexa brakuje ..., ale byłem w pełni świadomy w co się zaopatruję - zresztą zawsze jeździłem na tzw. kapciach Smile, zapewne w MR byłoby to mniej odczuwalne...

k.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:36, 24 Kwi 2009
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





Kampress napisał:
pst napisał:
Mega-Ride są gdzieś w połowie pomiędzy F3, a Zzeusem czy BD Method.

tylko że pomiędzy F3 a zzeusem - to ogromna przepaść... Wink

To właśnie miałem na myśli - MegaRide'y są w połowie stawki, i jeśli chodzi o wagę, i balans chodzenie-zjazd.

P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:15, 24 Wrz 2009
kendzior83
rozkręcam się
 
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów, Kraków





Porównanie twardości niektórych modeli (pewnie to jż gdzieś było)

Flex
120 - Garmont Shamen*

110 - Garmont Astral*

100 - Black Diamond Factor, Scarpa Hurricane*

95 - Scarpa Typhoon/Skookum (stiff tongue), Garmont Endorphin, Garmont Axon

90 - Garmont Radium, Dynafit ZZeus, Dynafit Aero Freeride (4-buckle)

85 - Scarpa Tornado/Pro (black tongue), Scarpa Spirit 4 (black tongue), Garmont Adrenaline, Dynafit Zzero CF 4-buckle, Black Diamond Method, Salomon Ellipse e2

80 - Scarpa Denali XT/TT, Scarpa Spirit 4 (green tongue), Lowa Struktura Rodeo/Pro, Dynafit Zzero PX 4-buckle

75 - Scarpa Spirit 3, Garmont Megaride/G-Ride, Lowa Struktura Evo, Dynafit Aero Speed (3-buckle), Dyanfit Zzero CF 3-buckle

70 - Scarpa Matrix, Old Scarpa Denali (4-buckle red shell), Dynafit TLT 700

60 - Scarpa Laser, Garmont Dynamite, Dynafit TLT 500 (2-buckle + strap), Scarpa F3

50 - Scarpa F1, Garmont Megalite, Dynafit TLT 4 Evo (3-buckle), Dynafit TLT 4 Lite (2-buckle + strap), Dynafit Zzero 2C (?)

40 - Scarpa F1 Race (2-buckle, no strap), Dynafit TLT Race Pro (1-buckle + strap)

120-100 flex - 10% uphill / 90% downhill
95-85 flex 20% uphill / 80% downhill
80-75 flex 35% uphill / 65% downhill
70-60 flex 50% uphill / 50% downhill
50 flex 70% uphill / 30% downhill
40 flex 90% uphill / 10% downhill

Jeszcze przydała by się tabelka z wagą i ceną Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 2:17, 25 Wrz 2009
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





kendzior83 napisał:
Porównanie twardości niektórych modeli (pewnie to jż gdzieś było)

Flex
120 - Garmont Shamen*

110 - Garmont Astral*

100 - Black Diamond Factor, Scarpa Hurricane*

95 - Scarpa Typhoon/Skookum (stiff tongue), Garmont Endorphin, Garmont Axon

90 - Garmont Radium, Dynafit ZZeus, Dynafit Aero Freeride (4-buckle)

85 - Scarpa Tornado/Pro (black tongue), Scarpa Spirit 4 (black tongue), Garmont Adrenaline, Dynafit Zzero CF 4-buckle, Black Diamond Method, Salomon Ellipse e2

80 - Scarpa Denali XT/TT, Scarpa Spirit 4 (green tongue), Lowa Struktura Rodeo/Pro, Dynafit Zzero PX 4-buckle

75 - Scarpa Spirit 3, Garmont Megaride/G-Ride, Lowa Struktura Evo, Dynafit Aero Speed (3-buckle), Dyanfit Zzero CF 3-buckle

70 - Scarpa Matrix, Old Scarpa Denali (4-buckle red shell), Dynafit TLT 700

60 - Scarpa Laser, Garmont Dynamite, Dynafit TLT 500 (2-buckle + strap), Scarpa F3

50 - Scarpa F1, Garmont Megalite, Dynafit TLT 4 Evo (3-buckle), Dynafit TLT 4 Lite (2-buckle + strap), Dynafit Zzero 2C (?)

40 - Scarpa F1 Race (2-buckle, no strap), Dynafit TLT Race Pro (1-buckle + strap)

120-100 flex - 10% uphill / 90% downhill
95-85 flex 20% uphill / 80% downhill
80-75 flex 35% uphill / 65% downhill
70-60 flex 50% uphill / 50% downhill
50 flex 70% uphill / 30% downhill
40 flex 90% uphill / 10% downhill

Jeszcze przydała by się tabelka z wagą i ceną Smile



Ten zestaw oryginalnie chyba powstał na Teton Gravity Research forum. Problem w tym, że nie ma obiektywnej skali kalibracji flexu (w sensie DIN czy ISO czy UL czy CSA). I tak naprawdę bez MKM i empiryki nie da rady porównać flexu na podstawie tych cyfr, no chyba że butów jednej firmy, a jeszcze lepiej takich odlewanych na jednym kopycie (jaknp. Scarpy). Poza tym biorąc różnice osobnicze pomiędzy narciażami i fakt, że współczesny but turowy jest bardzo skomplikowaną maszyną, oznacza to, że doznania jednego buta mogą się skrajnie różnić od osoby do osoby.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:02, 25 Wrz 2009
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





marcin-wawa napisał:



I tak naprawdę bez MKM i empiryki nie da rady porównać flexu na podstawie tych cyfr, no chyba że butów jednej firmy, a jeszcze lepiej takich odlewanych na jednym kopycie (jaknp. Scarpy). Poza tym biorąc różnice osobnicze pomiędzy narciażami i fakt, że współczesny but turowy jest bardzo skomplikowaną maszyną, oznacza to, że doznania jednego buta mogą się skrajnie różnić od osoby do osoby.

Pozdrawiam.


Marcin pozwolę nie zgodzić się z Tobą, wszak flex jest po to aby narciarz zaopatrujący się w dany egzemplarz miał jakieś rozeznanie co do ewentualnej sztywności - wiadomo że odczucia poszczególnych osobników mogą się nieco różnić ale chyba nie aż tak jak piszesz - skrajnie..., poza tym konstrukcja buta też rewolucyjnie nie zmieniła się, oprócz zastosowania harmonijek w efach - ale to już było wcześniej żywcem przeniesione z tele - tutaj jedynie odgrywają rolę zastosowane nowoczesne materiały, które znaczące wpływają na ową sztywność i najważniejsze wagę..., kiedyś dyskutowaliśmy na podobny temat i myślę że przyszłość leż w zastosowaniu materiałów kompozytowych - (wąglowych)..., które dają odpowiednią sztywność i znacząco niską wagę... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:52, 25 Wrz 2009
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





kampress napisał:
Marcin pozwolę nie zgodzić się z Tobą, wszak flex jest po to aby narciarz zaopatrujący się w dany egzemplarz miał jakieś rozeznanie co do ewentualnej sztywności - wiadomo że odczucia poszczególnych osobników mogą się nieco różnić ale chyba nie aż tak jak piszesz - skrajnie..., poza tym konstrukcja buta też rewolucyjnie nie zmieniła się, oprócz zastosowania harmonijek w efach - ale to już było wcześniej żywcem przeniesione z tele - tutaj jedynie odgrywają rolę zastosowane nowoczesne materiały, które znaczące wpływają na ową sztywność i najważniejsze wagę..., kiedyś dyskutowaliśmy na podobny temat i myślę że przyszłość leż w zastosowaniu materiałów kompozytowych - (wąglowych)..., które dają odpowiednią sztywność i znacząco niską wagę... Wink


No niby tak, ale dual i triple density plastic to ostatnie parę lat, a to że coś było gdzieś indziej używane, nie czyni takie innowacji mniej innowacyjną w innym zastosowaniu (jest to nawet patentowalne). Raczej chodziło mi o to, że wprowadzenie tych wszystkich drobiazgó zrobiło but jednocześnie bardziej skomplikowany a zarazem (zazwyczaj) bardziej funkcjonalnym. Problem w tym, że każda firma w miksie innowacji kładzie nacisk na co innego, a nawet jeżeli rozwiązują analogiczny problem techniczny, to w trochę inny sposób.
Jeżeli, biorąc to pod uwagę, staramy się porównać "flex" np. Scarpy i Garmonta, możemy powiedzieć że Scarpa o flexie takim i Garmont o flexie takim, powinny być podobne jeżeli buty mają takie samo przeznaczenie. Ale próba wyciągnięcia jakiegokolwiek obiektywnego wniosku na podstawie Flex 120 i Flex 110 jest bez sensu, jeżeli te wartości nie są kalibrowane to w ten sam sposób, to tego samego standardu DIN-ISO-sriso. Ponieważ dana firma korzysta z jakiegoś systemu standardyzacji, można wyciągać wnioski wewnątrz oferty tej firmy, ale nie pomiędzy. No i tutaj pozostaje bezpośrednia empiryka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:57, 08 Paź 2009
kendzior83
rozkręcam się
 
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów, Kraków





Jeśli wiemy co chcemy na turach robić , możemy zrobić szybkie rozeznanie jakie modele powinniśmy przymierzyć przed dokonaniem wyboru Smile

ps. Holera gdzie ten śnieg w Krakowie dzisiaj było 25 stopni!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
garmont g-ride a mega-ride
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin