Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Dynafit TLT6 - opinie/testy/porównania Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dynafit TLT6 - opinie/testy/porównania
PostWysłany: Czw 13:10, 23 Sty 2014
MajorSki
domownik
 
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Jaworzno





Buty nie mają wątku głównego, a będzie coraz wiecej pytań lub opinii Smile

Tutaj link do CR
[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj link do CL
[link widoczny dla zalogowanych]

Conversion Chart Boots
[link widoczny dla zalogowanych]

Opinie/testy/porownania - Video
http://www.youtube.com/watch?v=JSpS_WdvYXw
http://www.youtube.com/watch?v=dX90xf0cFJA

Opinie/testy/porownania - Teksty
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mój TLT6 Mountain CR w rozmiarze 25.5 waży 1130gr + język ok 60gr = 1190gr, czyli ok 2,4kg za parę.

I od razu mam kilka pytań:
1. Język czarny (sztywny niby tylko do zjazdu) i zielony (miękki do zjazdu i podchodzenia) - czy ktoś próbował turować cały dzień w czarnym?
2. Wkładki - mamy w zestawie dwie czarną z pianką i szarą taka jakby filcową teoretycznie czarna jest do bootka a szara między botek a skorupe ale ona ma duże luzy w skorupie - ktoś doradzi lub poprawi? Smile
3. O co najlepiej zapiąc smycz w bucie? narazie zapialem o dolną klamrę (przewlekłem kółko od smyczy) ale zastanawiam się czy przy porządnej glebie nie wyrwe tej klamry.

Pozdrawiam
Tomek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MajorSki dnia Czw 13:11, 23 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:00, 23 Sty 2014
uysy
domownik
 
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Skąd: Wrocław / Polanica Zdrój





Przy porządnej glebie, smycz (narta) wybija zęby Very Happy. Niedawno było zdjęcie użytkownika Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:46, 23 Sty 2014
MajorSki
domownik
 
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Jaworzno





Widziałem Smile i jestem tego w pełni świadom w użytkowaniu Very Happy pewnie do czasu wybicia u siebie Razz
Ale dostałem już kilka razy zjazdówkami po głowie (przy glebie narty fruwaja w różnych kierunkach) a i kilka razy uciekla mi narta pomimo skistopera na twardym. Ten temat już był chyba kilkukrotnie poruszany Razz raczej jest wiecej przeciwnikow smyczy niz zwolennikow.

Pozdr Smile
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:42, 23 Sty 2014
przemo_k
domownik
 
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Czeladź Wieś





To zależy gdzie akurat idziesz/jedziesz. Jak jest płasko to paski nie potrzebne, bo narta daleko nie odjedzie. Ale jak kiedyś zjechała mi narta spod Wołowca na słowacką stronę to miałem co "dymać' pod górę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:31, 23 Sty 2014
Luboch
domownik
 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Rzeszów





smycz żeby do minimum ograniczyć urazy stosuję tak krótka jak tylko się da plus kask i przy glebie otwieram mocno gębę żeby wybić tylko górne lub dolne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:50, 23 Sty 2014
MajorSki
domownik
 
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Jaworzno





Panowie wróćmy do głównego wątku Razz
Może ktoś odpowie na pytania? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:44, 24 Sty 2014
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





MajorSki napisał:
Może ktoś odpowie na pytania? Very Happy

Na podstawie TLT5, ale
- "filcowe" wkładki są do środka botka, pod właściwą - nie wiem, czy to ma docieplać, czy wybierać objętość,
- smycze: płaska miękka taśma przewleczona pod krawędzią (lepiej zewnętrzną) tego uchwytu na język i związana tworzy uszko do zaczepienia smyczy.

P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:03, 24 Sty 2014
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Luboch napisał:
smycz żeby do minimum ograniczyć urazy stosuję tak krótka jak tylko się da plus kask i przy glebie otwieram mocno gębę żeby wybić tylko górne lub dolne Wink


Dawno temu już to opisałem publicznie teraz akurat jet taka sobie informacja,
[link widoczny dla zalogowanych]

A za źle skonfigurowany sprzęt kto ewentualnie odpowiada? W razie wypadku, ubezpieczyciel ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:14, 24 Sty 2014
Luboch
domownik
 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Rzeszów





W.G. napisał:


A za źle skonfigurowany sprzęt kto ewentualnie odpowiada? W razie wypadku, ubezpieczyciel ?


Sądzę że w razie "wypadku" odpowiada "ubezpieczyciel" jeśli oczywiście ubezpieczenie obejmuje sporty ekstremalne i sądzę że krótkie konfigurowanie smyczy jak widać na załączonych zdjęciach nie ma tu nic do znaczenia chyba że podpiszemy polisę z firmą kto na każdy kroku liczy na to żeby nas wydymać i pojęcie wypadku dla niej nie istnieje .

Diamir jak widać z możliwością skrócenia smyczy do "minimum"


Dynafit przykładowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:01, 24 Sty 2014
ATT
rozkręcam się
 
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Karkonosze





Co do podchodzenia z czarnym językiem w TLT6, to z tego co pamiętam w instrukcji od butów jest napisane żeby tego nie robić bo język szybciej straci sztywność.

Dopiszę do tematu jeszcze swoje spostrzeżenia z długiego choć niestety tylko sklepowego porównania TLT6 i LaSportiva Spitfire (ostatecznie padło na La Sportivę bo maja obszerniejszą skorupę).

Skorupa:
- TLT6 są odrobinę węższe i niższe na podbiciu od Spitfire.
- bardziej wygięta podeszwa w Spitfire może powodować problemy z zapięciem niektórych raków automatycznych, z Grivelem jest słabo, Petzl leży całkiem nieźle.
- TLT6 z czarnym językiem wydają się być trochę sztywniejsze od Spitfireów (mniej więcej tak samo jest przy języku zielonym). Plus w La Sportivach jest taki że nie trzeba niczego dokładać ani zmieniać.
- zakres ruchu w trybie podchodzenia jest podobny, osobiście nie wyczułem różnicy.
- w TLT6 mamy mały gzyms który chroni dolną klamrę przed przypadkowym zniszczeniem. Niby detal a cieszy.
- w Spitfire można dokręcić dodatkowo spojler wraz z Powerstrapem dla zwiększenia sztywności.

Klamry:
- w Dynafitach klamry chodzą lżej, łatwiej jest je mocno zaciągnąć.
- górna klamra w Spitfire ma dość rozbudowany mechanizm blokujący w pozycji SKI, działa to według mnie sprawniej niż w TLT ale z drugiej strony jest to nie potrzebne komplikowanie konstrukcji.

Botek:
- porównywalny do Spitfireów jest botek z wersji CL Dynafita.
- w La Sportivach system wiązania botków ze sznurówką z rzepem na końcu jest bardzo wygodny i szybki, zdecydowanie lepszy niż tradycyjne sznurowanie w Dynaficie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:12, 24 Sty 2014
MajorSki
domownik
 
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Jaworzno





Luboch dzięki za zdjecie takiej informacji szukałem Smile
Czyli wychodzi na to że jest dowoloność można o linkę dolnej klamry, górnej klamry, o same klamry bo i takie fotki spotkałem.

ATT zawsze można sobie zrobić zapasowy język z włókna węglowego Razz troche nasączyć żywicą epoksydową i mamy sztywny lekki język Very Happy

A ktoś ma sprawdzone info o wkładkach? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MajorSki dnia Pią 11:13, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:13, 24 Sty 2014
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





MajorSki napisał:
Luboch dzięki za zdjecie takiej informacji szukałem Smile
Czyli wychodzi na to że jest dowoloność można o linkę dolnej klamry, górnej klamry, o same klamry bo i takie fotki spotkałem.

ATT zawsze można sobie zrobić zapasowy język z włókna węglowego Razz troche nasączyć żywicą epoksydową i mamy sztywny lekki język Very Happy

A ktoś ma sprawdzone info o wkładkach? Very Happy



Ja wolę mocować za jęzor od grzebienia klamry złapanie za linkę może spowodować jej wypięcie i rozłączenie.
Co konkretnie o wkładkach potrzebujesz wiedzieć, wszystko chyba jest powyżej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:26, 24 Sty 2014
MajorSki
domownik
 
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Jaworzno





W.G. czyli co do botka wkładamy najpierw filcową a potem tą czarną z pianką? czy filcowa ma być miedzy botkiem a skorupą?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:43, 24 Sty 2014
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Buta według mnie powinieneś mieć tak zrobionego, by pierwsze kroki były możliwe bez wkładek, na średniej skarpecie, potem gruba, potem cienka i wkładka czarna, potem wkładka i średnia, potem wkładka i gruba, potem obie wkładki i cienka itd.
Zasada jest taka, uzupełniamy objętość w miarę potrzeb,
Nikt Cię nie zamorduje jeśli białą dasz gdzie chcesz to Twój wybór.
Pasuje również do środka botka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:44, 27 Sty 2014
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





ATT napisał:
Co do podchodzenia z czarnym językiem w TLT6, to z tego co pamiętam w instrukcji od butów jest napisane żeby tego nie robić bo język szybciej straci sztywność.

Dopiszę do tematu jeszcze swoje spostrzeżenia z długiego choć niestety tylko sklepowego porównania TLT6 i LaSportiva Spitfire (ostatecznie padło na La Sportivę bo maja obszerniejszą skorupę).

[ciach]


z ciekawości, gdzie mierzyłeś La Sportivy?......

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:20, 27 Sty 2014
ATT
rozkręcam się
 
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Karkonosze





La Sportivy mierzyłem w HudySport w Czechach. W sklepie w Jiczynie (90km z Jeleniej Góry) mają (mieli) pełną rozmiarówkę Spitfire i Sideral. TLT6 też były wszystkie rozmiary. [link widoczny dla zalogowanych] Mają też swoją własną stronę internetową - [link widoczny dla zalogowanych] można tam sprawdzić czy interesujący nas rozmiar jest dostępny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:39, 01 Wrz 2014
sinus
domownik
 
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 322
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 7 razy
Skąd: Kraków / Rabka





Zauważyłem mały problem z TLT6 (Women's CR):

(więcej zdjęć: [link widoczny dla zalogowanych])

Niby coś już ktoś pisał na ten temat: [link widoczny dla zalogowanych] ale "pęknięcia?" się powiększają/rozgałęziają się (obserwacje użytkowniczki Smile)

Spotkał się ktoś może z czymś takim w swoich butach?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sinus dnia Pon 20:40, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:40, 02 Wrz 2014
poloneez
domownik
 
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Krk/ Bourg-Saint-Maurice





A nia miała tego na poczatku? Ja zauważyłem takie skazy w modelach w sklepach jak mierzyłem buty. W niektórych butach występowały podobne na cholewkach przy piwotach. Trochę dziwne takie uszkodzenie bo w przeciwieństwie do TLT 5, "szóstki" nie mają w strefie palców "miękkiej strefy".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:05, 02 Wrz 2014
sinus
domownik
 
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 322
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 7 razy
Skąd: Kraków / Rabka





Było coś wcześniej, ale ponoć w mniejszej skali


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:36, 08 Paź 2014
sinus
domownik
 
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 322
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 7 razy
Skąd: Kraków / Rabka





Buty były na kontroli w Dynaficie i wyszło na to że jest ok, tj. wzorki powstają przy odlewie. Także sprawa zakończona 😊


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:47, 08 Paź 2014
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





sinus napisał:
Zauważyłem mały problem z TLT6 (Women's CR):

(więcej zdjęć: [link widoczny dla zalogowanych])

Niby coś już ktoś pisał na ten temat: [link widoczny dla zalogowanych] ale "pęknięcia?" się powiększają/rozgałęziają się (obserwacje użytkowniczki Smile)

Spotkał się ktoś może z czymś takim w swoich butach?


To jakieś chyba "dopuszczalne" niedomixy w plastiku. Takie same "zawirowania" mam w szarym plastiku od wiązań JSW Comfort z drugiej serii (srebrnoszare).

W butach Silvretta X-Mountain też takie są.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Różnica CR CL i czy nadają sie do narciarstwa zjazdowego
PostWysłany: Śro 23:15, 28 Sty 2015
lesnijan
nowy na forum
 
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów






Witam,
możecie napisać, jaka różnica występuje pomiędzy modelami CR oraz CL.
Jednocześnie, zastanawiam się, czy buty nadają się do uprawiania "zwykłego" narciarstwa zjazdowego:
- dobre trzymanie stopy
- tradycyjne narty zjazdowe (zdaje się, że trzeba by zmienić w nich wiązania?)
- dopiero "na drugim planie" zastosowanie butów do nart skitour-owych, jazda poza trasami
I tu kolejna kwestia - jazda w puchu

Z góry dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:08, 29 Sty 2015
ATT
rozkręcam się
 
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Karkonosze





Między CR a CL różnica jest tylko w botku, wersja CR ma trochę grubszy i solidniejszy botek ale za to cięższy.
Co do samego przeznaczenia to TLT6 to są dość lekkie buty uniwersalne, jeżeli nastawiasz się bardziej na zjazd to lepiej rozejrzeć się za czymś sztywniejszym z 4 klamrami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:14, 29 Sty 2015
poloneez
domownik
 
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Krk/ Bourg-Saint-Maurice





Poza tym już pomijając fakt że nie powinno się używać butów skiturowych z wiązaniami zjazdowymi, to TLT 6 nie podejdą nawet pod kowadła skiturowe typu Diamir Eagle czy Markery F etc. , są to buty wyłącznie pod wiązania kłowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:40, 29 Sty 2015
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





poloneez napisał:
TLT 6 [...] to buty wyłącznie pod wiązania kłowe.
Powinny (bo właściwie czemu nie) też pasować do Silvrett 400/500 (to taka ogólna uwaga/ciekawostka, niezwiązana z pytaniem lesnijana).

P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:39, 29 Sty 2015
poloneez
domownik
 
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 531
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Krk/ Bourg-Saint-Maurice





pst napisał:
poloneez napisał:
TLT 6 [...] to buty wyłącznie pod wiązania kłowe.
Powinny (bo właściwie czemu nie) też pasować do Silvrett 400/500 (to taka ogólna uwaga/ciekawostka, niezwiązana z pytaniem lesnijana).

P.


Tak racja, zwracam honor, pod druciaki też spasują Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:48, 29 Sty 2015
lesnijan
nowy na forum
 
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów






Dziękuję za odp.
Czy znane są Wam firmy, które produkują buty pod skitour i zjazd (4 klamry).
Wiązania Silvrett 400/500 jak rozumiem można użyć również do zwykłych zjazdówek?
Nie wczytywałem się jeszcze w opis tych wiązań.
Generalnie, to chyba nie jest jakieś moje WIELKIE odkrycie aby łączyć skitour ze zjazem na stoku czy poza trasami.
Wydawało mi się, że to jedna z głównych idei skitouringu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:26, 29 Sty 2015
MajorSki
domownik
 
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Jaworzno





TLT6 z czarnym językiem sa o dziwo nawet twardymi butami, ale wszystko zależy od oczekiwań i wagi. Inne odczucia będzie miała osoba która wazy 60-70kg, a inne 90-100kg.
Jeżeli jestes osobą która ostro ciśnie na carvingach w twardych butach oraz ciężkich i sztywnych nartach zjazdowych to na pewno odczujesz różnicę przy nartach i butach skiturowych. Jeżeli jednak oczekujesz amatorskiego "wożenia się" to taki zestaw spokojnie starczy na zjeżdzanie od czasu do czasu po "boisku". Sam ostatnio byłem na Czantorii : w piątek na skiturach (3 zjazdy), a w niedziele na zjazdówkach z kolegą 25 zjazdów i różnica była spora. Niestety ale najlepiej żebyś samemu przymierzył TLT6 z czarnym językiem i porównał do swoich obecnych butów. Dobrze dopasowany but skiturowy może dać dużo lepszy komfort, czucie i sterowność niż źle dopasowany but zjazdowy Wink

Pozdrawiam
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:44, 03 Maj 2015
Lukaso
rozkręcam się
 
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów






Mógłby ktoś napisać coś więcej o botkach CL i CR ?
Ponieważ w CL sie czuje bardzo dobrze, "zakumplowałem sie" wręcz z TLT z botkiem CL ale mam pewne obiekcje odnośnie tego czy takowy botek dobrze sie wytermoformuje i czy nie będzie w nim za zimno w stopę?
Waga CL mimo, że jest mniejsza ma dla mnie drugorzędne znaczenie, powiem szczerze boję się mierzyc TLT z botkiem CR, że po rpostu będzie na mnie za małe i będzie mnie cisnac na szerokosć w najszerszym miejscu stopy, ale z drugiej strony czuje, że CR byłby lepszy. Zreszta tez jedna opinie słyszałem, że jak TLT 6 to tylko z botkiem CR.

Mógłby ktos sie wypowiedzieć i pomóc, bo stoję przed kupnem tych butów teraz na koniec sezonu i zastanawiam sie bardzo silnie co z tym botkiem własciwie zrobić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:17, 07 Maj 2015
Żuczek
domownik
 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa





jam am DYnafit Nep z botkiem CL i IMHO te botki są OK. Wbrew pozorom są dość ciepłe. Nie ma się czego bać. Po wygrzaniu fajnie się dopasowują do kształtu kulasa, tylko trzeba pamiętać o jak najcieńszej skarpecie przy wygrzewaniu - niektózy polecają nawet rajstopy (podkolanóki) i nie jest to wcale zła rada.
Musisz po prostu przymierzyć stosując zasdę "2 cm" i bęzie git! Przed wygrzaniem powinny byc ciasne, to po wygrzaniu będą w sam raz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dynafit TLT6 - opinie/testy/porównania
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin