Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Buty Dynafit TLT6 - problem - UWAGA!!! Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Buty Dynafit TLT6 - problem - UWAGA!!!
PostWysłany: Pią 22:42, 20 Gru 2013
Olencjusz125
domownik
 
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Górny Śląsk





Hej. Kupiłem podczas KFG buty Dynafit TLT6. Wczoraj z radochą pojechałem zamontować wiązania Speed Turn by z niecierpliwością czekać na pierwszą turę. Wiązania zamontowane, sprawdzamy czy wszystko działa jak powinno i nagle szok!!! Jeden but nie wypina się z wiązania, po przekręceniu tyłu wiązania nie rozwierają się ramiona z insertami. Lewy but ok, prawy nie działa... Sprawdzamy inne modele butów na zamontowanych wiązaniach - wszystko ok (kilka modeli Scarp, Dynafit). Wiązania ok. Sprawdzamy buty na innych wiązaniach. Verticale, Radicale, stare Speedy - lewy ok, prawy nie wypina. Myślimy - kupiłem jakiś felerny model. Otwieramy nowiutką pakę z Dynafitami TLT6 - nie wypina ani jeden but, na żadnym wiązaniu.
CO JEST GRANE? SPOTKAŁ SIĘ JUŻ KTOŚ Z CZYMŚ PODOBNYM...???
Buty za tyle kasy, wszystko z jednej firmy, zamontowane w profesjonalnym zakładzie i lipa. Dodam, że oglądaliśmy gruntownie buty, mierzyliśmy suwmiarką, nie widać żadnych wad i różnic, a jednak coś jest... Szlak mnie trafia, za oknem sypie śnieg, mam dwa tygodnie wolnego i jestem w ciemnej du.....ie. Czekamy na odpowiedź od przedstawiciela Dynafita co jest grane...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:41, 20 Gru 2013
przemo_k
domownik
 
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Czeladź Wieś





Tak czułem, że tak będzie.... i więc kupiłem La sportivy - miodzio butek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:55, 20 Gru 2013
Olencjusz125
domownik
 
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Górny Śląsk





To żeś mnie pocieszył..... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:08, 21 Gru 2013
MajorSki
domownik
 
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Jaworzno





Dzięki za info bo też przymierzam się w styczniu do TLT6. Ciekaw jestem co jest przyczyną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:22, 22 Gru 2013
darek56
rozmowny
 
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: masyw śnieżnika





Piszesz "Buty za tyle kasy, wszystko z jednej firmy, zamontowane w profesjonalnym zakładzie i lipa. . Szlak mnie trafia, za oknem sypie śnieg, mam dwa tygodnie wolnego i jestem w ciemnej du.....ie. Czekamy na odpowiedź od przedstawiciela Dynafita co jest grane..."
Tak to bywa ,podobnie z wiązaniami Dynaf. Rad. Vert. było o tym na forum pękniecie podpórki itp.
A może nie GŁUPIEĆ !! z tzw. nowymi modelami , aby uniknąć "przepychanek " pisaniny ,reklamacji , kasy itp. -szkoda czasu, nerwów -bo sezon zleci ! tylko sprawdzone i tak np. Comforty Tristep[nie zniszczalne] itp. a buty w/g uznania.
p.s. Podobnie jak autami im nowszy to bardziej upierdliwy i kosztowny w naprawie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:30, 22 Gru 2013
spytrec
domownik
 
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Kraków





Darek, mam wrażenie, że tym postem włożyłeś kij w mrowisko.

Z jednej strony rozumiem Twoje podejście i sam też staram się takich zakupów dokonywać, z drugiej, sprzęt za taką kasę to nie tandeta z marketów, reklamacje tego typu (coś jest krzywe, pęka po 2 tygodniach) powinny być załatwiane od ręki z pisemnymi przeprosinami i czekoladą gratis.

Olencjusz, proponuję zrobić trochę szumu w społecznościówkach, to często jest znacznie skuteczniejsze niż droga formalno-prawna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spytrec dnia Nie 15:31, 22 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:22, 22 Gru 2013
darek56
rozmowny
 
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: masyw śnieżnika





A tak z ciekawości -ile wynosi czas gwarancji? Co potem , jak z częściami i czy jest możliwość wymiany uszkodzonego elementu ? czy hasiok?
I tak np. w T1 bez problemu wymiana szyny-lagi , ba nawet zmiana rozm. na dowolny "S","M","XL", ale tylko !! w tzw. starym rupieciu T1 , natomiast w pozostałych modelach nie możliwości [hasiok] -Diamir poszedł po rozum do głowy -kosztem klienta. Podobnie inni producenci.
I takich przykładów niestety coraz więcej i nie dotyczy to art. jak piszesz słusznie z marketu!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:33, 22 Gru 2013
Olencjusz125
domownik
 
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Górny Śląsk





darek56 napisał:
Piszesz "Buty za tyle kasy, wszystko z jednej firmy, zamontowane w profesjonalnym zakładzie i lipa. . Szlak mnie trafia, za oknem sypie śnieg, mam dwa tygodnie wolnego i jestem w ciemnej du.....ie. Czekamy na odpowiedź od przedstawiciela Dynafita co jest grane..."
Tak to bywa ,podobnie z wiązaniami Dynaf. Rad. Vert. było o tym na forum pękniecie podpórki itp.
A może nie GŁUPIEĆ !! z tzw. nowymi modelami , aby uniknąć "przepychanek " pisaniny ,reklamacji , kasy itp. -szkoda czasu, nerwów -bo sezon zleci ! tylko sprawdzone i tak np. Comforty Tristep[nie zniszczalne] itp. a buty w/g uznania.
p.s. Podobnie jak autami im nowszy to bardziej upierdliwy i kosztowny w naprawie.



Oczywiście masz rację, ale myślać w ten sposób, powinniśmy jezdzić wszyscy do tej pory Fiatami 126p, bo tanio i łatwo naprawić i sprawdzone przez lata. Tak samo z nartami, wiązanie Beta w zjazdówkach i druciaki Silvretty na turach...
Ja nie kupiłem jakiegoś mega nowoczesnego modelu, zupełnej nowości typu Boeing Dreamliner. To są zwykłe buty turowe, kontynuacja starego, dobrego, DZIAŁAJĄCEGO modelu. To nie jest jakiś cud techniki, to zwykły plastikowy but z insertami które wymyślił Dynafit i które są przeznaczone do tego waśnie rodzaju wiązań. Nawet nie przypuszczałem, że coś może nie grać. Zrozumiałbym może jakby pękł plastik, odleciała klamra, nie wiem co jeszcze... Ale tutaj istnieje niezłe zagrożenie zdrowia narciarza, nie wypinająca się narta, to nie jest jakaś tam usterka, albo wada materiału... Przypuszczam, że dużo właścicieli tego modelu może nie wiedzieć o takim problemie. Ja też bym tego nie sprawdził jakbym zmienił tylko buty. Strach myśleć jaki to może przynieść skutek. Może to jakaś wadliwa partia, ale moje kupiłem w Polarsporcie, sprawdzaliśmy jeszcze dwie pary z zupełnie innego źródła i wypina się tylko mój jeden but, RESZTA LIPA!!!! Ja wiem, że to tylko buty, może dla kogoś nic wielkiego, ale każdy z Nas płaci pieniądze i chce aby sprzęt był niezawodny i sprawdzał się w trudnych sytuacjach (tego nie da się sprawdzić w domowych warunkach). A ten but nie jest cudem techniki, nowym wynalazkiem z nowym rozwiązaniem, zupełnie innym rodzajem wiązań, to zwykłe buty ze starym, zwykłym, prymitywnym systemem Dynafita. Dla mnie to jest nowość i miałem prawo tego nie sprawdzić, to powinno działać i tyle. Na koniec, bo już mi się nie chce dłużej żalić pomyślcie co by było, jakby ktoś kupił renomowany detektor za grube pieniądze, używa i nagla metr pod lawiną okazuje się, że w fabryce coś spieprzyli i niestety nie działa tak jak powinien....
Ten sprzęt powinien być testowany, każdy osobno. Zrozumiałbym jeszcze sytuację jakby to tylko ten jeden but nie działał jak należy. Mogło coś się przydażyć w produkcji, ale z tego wynika, że to cała partia....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:04, 22 Gru 2013
darek56
rozmowny
 
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: masyw śnieżnika





Rozumie Twoje rozgoryczenie i wk....nie. Pisałem trochę szerzej w temacie -akt. prod.
I tak np. temat na forum "Dynaf.Radical ST mankamenty" Chyba Luboch słusznie napisał "lepsze stawało się wrogiem dobrego".
A z 126p, Beta, to już mocno przeginasz , można jeszcze lepiej Syrena,P70, Kandahary itp.
I tak np. Audi,Pasat B4 i dzisiejsze jednorazowe zabawki ?
Ale masz zacięcie literackie i może się to bardzo przydać w reklamacjach buciorów. Aby nie -życzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:18, 23 Gru 2013
Olencjusz125
domownik
 
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Górny Śląsk





darek56 napisał:
Rozumie Twoje rozgoryczenie i wk....nie. Pisałem trochę szerzej w temacie -akt. prod.
I tak np. temat na forum "Dynaf.Radical ST mankamenty" Chyba Luboch słusznie napisał "lepsze stawało się wrogiem dobrego".
A z 126p, Beta, to już mocno przeginasz , można jeszcze lepiej Syrena,P70, Kandahary itp.
I tak np. Audi,Pasat B4 i dzisiejsze jednorazowe zabawki ?
Ale masz zacięcie literackie i może się to bardzo przydać w reklamacjach buciorów. Aby nie -życzę.



Nie wiem czym to jest spowodowane, ale od początku wyczuwam złośliwość w Twoich wypowiedziach w tym temacie. Oczywiście, że tak teraz niestety bywa ze sprzętami. Temat założyłem po to, aby dowiedzieć się czy ktoś nie miał już podobnego przypadku, a także aby przestrzec ewentualnych nabywców TLT6. Twoje wnioski są chyba tutaj trochę nie na miejscu... Pozdrawiam!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:20, 23 Gru 2013
Sefer
domownik
 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Skąd: Kraków - góry;)





Do pół roku od zakupu nasz ustawodawca uznaje, że produkt jest niesprawny z winy producenta i na jego barkach(producenta) leży udowodnienie, że jest inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:04, 23 Gru 2013
pemi
domownik
 
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: zakopane





Tlt 6 - były testowane przez wielu skitorowców już w ubiegłym sezonie , ja jeżdżę w nich od marca , mam kilka par w wypożyczalni i problemu nie zauważyłem. Wady zdarzają się najlepszym producentom w każdej dziedzinie od tego mamy reklamację ! Więc proponuję poczekać na odpowiedź producenta , a później się żalić. Nie chcę bronić Dynafita bo sam reklamowałem kilka rzeczy i wiem że wpadki się zdarzały i będą się zdarzać , ale zawsze sprawa była załatwiona pozytywnie. Rozumiem też Twoje rozgoryczenie : kupa kasy wydana na wymażone buty a tu taki feler , ale nie ma sensu dać sie ponosić emocją szkoda zdrowia . Pomyslności !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Buty Dynafit TLT6 - problem - UWAGA!!!
PostWysłany: Nie 15:49, 29 Gru 2013
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Olencjusz125
Ostatnio sprawdzałem wprawdzie tylko 2 pary ale zawsze, nic podobnego się nie zdarzyło, bardzo fajnie że dałeś sygnał.



Cytat:
Z jednej strony rozumiem Twoje podejście i sam też staram się takich zakupów dokonywać, z drugiej, sprzęt za taką kasę to nie tandeta z marketów, reklamacje tego typu (coś jest krzywe, pęka po 2 tygodniach) powinny być załatwiane od ręki z pisemnymi przeprosinami i czekoladą gratis.


To pobożne życzenia czy rzeczywistość?
Czy ktoś za Garmonta cosmosa wersja damska i męska przepraszał ???
(dla jasności nie miałem w ręce egzemplarza pracującego poprawnie ze szczęką przednią)
Jakieś czekolady? Chętnie przeczytam.

Darku bardzo dobrze że pewnych części nie sprzedaje się.
Nie chcę drążyć tematu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Nie 15:51, 29 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:04, 31 Gru 2013
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Piotrek Gąsiorowski z Salewa Polska (user Dynafit) poprosił bym to wkleił bo jest teraz bez dostępu do firmowego kompa.

"Witajcie,

korzystam z wygenerowanego na szybko profilu - na ten od Dynafit'a - nie mam właściowego kompa itd. Stąd ten profil....
A więc, drogi Olencjuszu Smile
1) 23.12.2013 do nas, do Salewa Polska dotarł email z zapytaniem od jednego ze śląskich serwisów z zapytaniem czy jest jakaś oficjalna informacja dot. TLT6 (tu i sprawa opisana jak wyżej - z niewypinaniem się jednego z butów). Ponieważ póki co nie dostaliśmy żadnej informacji o takim zjawisku (co 2 tyg. dostajemy update co się u nas dzieje w centrali w ogóle i ze wszystkim) - traktujemy tę sprawę jako pierwszy przypadek w historii. (nie wiem, czy o tym samym piszemy - ale wydaje się to zbieżne, więc może się przyda).
2)Ponieważ otrzymaliśmy tylko zapytanie, a nie zgłoszenie reklamacyjne wraz z reklamowanym produktem - "przeforwardowaliśmy" je do właściwego działu R&D, aby otrzymać potrzebne info, które to po otrzymaniu dostarczymy do serwisu.
3) Olencjusz, jeśli chcesz zareklamować zakupiony towar - proszę zgłoś się z butami (w tym przypadku) do sprzedawcy , u którego zakupiles towar (wraz z dowodem zakupu). Zostanie sporządzone zgłoszenie i zostanie wdrożone normalne postępowanie reklamacyjne. A jeśli w tym czasie (14 dni od zgłoszenia) stwierdzisz, że właśnie ucieka Ci przygoda życia po prostu napisz @ o tym do [link widoczny dla zalogowanych] ... Coś wymyślimy żebyś Ty, ani nikt inny nie tracił czasu Wink.
Uwierz, że firma potrafi się wczuć w sytuację swoich Klientów i na pewno coś na to zaradzi (wiemy co to jest świeży opad; okno pogodowe; idealne warunki na wspin albo linie Smile ) . Acha jeszce w tej sprawie - niestety, ale może się okazać potrzebne dostarczenie nart z zamontowanymi wiązaniami, które nie wypinają. Inaczej trudno będzie cokolwiek stwierdzić. (a przyspieszy to bieg całej sprawy).

BTW. Drodzy Użytkownicy forum - weźcie poprawkę na to że mało kto u nas w pracy jest w stanie siedzieć na forum i śledzić kolejne posty. (mimo szczerych chęci). Jak jest sprawa, a ktoś nie wiecie jak się do niej zabrać - można zadzownić albo lepiej napisać do Salewa Polska. To pewnie skróci czas załatwiania sprawy.
Acha, samo "zapytanie" nie jest tożsame z ze zgłoszeniem reklamacji. Plis, pamiętaj/cie o tym - bo potem nagle ktoś będzie miał pretensje o rzekomą reklamację, która tak naprawdę nie miała miejsca.

Pozdro, szczęśliwego Nowego Roku! "


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:47, 01 Sty 2014
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





fajnie ze to wklejasz, dobrze było by przyczyny usterki poznać (asymetryczny? nierówny? but czy wadliwy montaż wiązań??...)

w Karkonoszach niemal pół GOPRu w "6" biegać zaczyna, śniegu na razie bardzo mało, ale na bank by się jakieś info pojawiło gdyby tylko coś się działo...

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:15, 01 Sty 2014
Olencjusz125
domownik
 
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Górny Śląsk





pokor napisał:
Piotrek Gąsiorowski z Salewa Polska (user Dynafit) poprosił bym to wkleił bo jest teraz bez dostępu do firmowego kompa.

"Witajcie,

korzystam z wygenerowanego na szybko profilu - na ten od Dynafit'a - nie mam właściowego kompa itd. Stąd ten profil....
A więc, drogi Olencjuszu Smile
1) 23.12.2013 do nas, do Salewa Polska dotarł email z zapytaniem od jednego ze śląskich serwisów z zapytaniem czy jest jakaś oficjalna informacja dot. TLT6 (tu i sprawa opisana jak wyżej - z niewypinaniem się jednego z butów). Ponieważ póki co nie dostaliśmy żadnej informacji o takim zjawisku (co 2 tyg. dostajemy update co się u nas dzieje w centrali w ogóle i ze wszystkim) - traktujemy tę sprawę jako pierwszy przypadek w historii. (nie wiem, czy o tym samym piszemy - ale wydaje się to zbieżne, więc może się przyda).
2)Ponieważ otrzymaliśmy tylko zapytanie, a nie zgłoszenie reklamacyjne wraz z reklamowanym produktem - "przeforwardowaliśmy" je do właściwego działu R&D, aby otrzymać potrzebne info, które to po otrzymaniu dostarczymy do serwisu.
3) Olencjusz, jeśli chcesz zareklamować zakupiony towar - proszę zgłoś się z butami (w tym przypadku) do sprzedawcy , u którego zakupiles towar (wraz z dowodem zakupu). Zostanie sporządzone zgłoszenie i zostanie wdrożone normalne postępowanie reklamacyjne. A jeśli w tym czasie (14 dni od zgłoszenia) stwierdzisz, że właśnie ucieka Ci przygoda życia po prostu napisz @ o tym do [link widoczny dla zalogowanych] ... Coś wymyślimy żebyś Ty, ani nikt inny nie tracił czasu Wink.
Uwierz, że firma potrafi się wczuć w sytuację swoich Klientów i na pewno coś na to zaradzi (wiemy co to jest świeży opad; okno pogodowe; idealne warunki na wspin albo linie Smile ) . Acha jeszce w tej sprawie - niestety, ale może się okazać potrzebne dostarczenie nart z zamontowanymi wiązaniami, które nie wypinają. Inaczej trudno będzie cokolwiek stwierdzić. (a przyspieszy to bieg całej sprawy).

BTW. Drodzy Użytkownicy forum - weźcie poprawkę na to że mało kto u nas w pracy jest w stanie siedzieć na forum i śledzić kolejne posty. (mimo szczerych chęci). Jak jest sprawa, a ktoś nie wiecie jak się do niej zabrać - można zadzownić albo lepiej napisać do Salewa Polska. To pewnie skróci czas załatwiania sprawy.
Acha, samo "zapytanie" nie jest tożsame z ze zgłoszeniem reklamacji. Plis, pamiętaj/cie o tym - bo potem nagle ktoś będzie miał pretensje o rzekomą reklamację, która tak naprawdę nie miała miejsca.

Pozdro, szczęśliwego Nowego Roku! "



Dzięki bardzo za zainteresowanie się sprawą. Dzwoniłem do Polarsportu, prosili abym przesłał, zrobią zwykłą reklamację, albo dostarczył buty bezpośrednio do Tatra Trade. Kontaktowałem się z Damianem z Tatra Trade, dostarcze mu buty w tym tygodniu wraz z nartami, mówił że zerknie i zadecyduje co dalej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:07, 02 Sty 2014
jurek
domownik
 
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa





Chyba miałem coś podobnego (choć chyba w mniejszym stopniu) ze Spirytami 3. Jeden z butów miał tendencje do przyblokowywania się przy wypinaniu w jedną stronę. Po kilku wypięciach (trochę na siłę) wszystko wróciło do normy. Chodziło o to że w jednym bucie w "dziurce" z jednej strony był rancik (może odkuwka była trochę zbyt głęboka lub nie do końca obrobiona) o który blokował się kieł z wiązania który działając jak klin ma spowodować rozwarcie szczęk.

Podejrzewam że w Twoich butach jest podobnie tylko trochę bardziej... Tak z czystej ciekawości możesz sprawdzić czy faktycznie o to chodzi?

Pzdr,
Jurek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:26, 08 Sty 2014
edv
domownik
 
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Laskowa





Ja mam tlt6cl i nie zauważyłem żadnego problemu. Przy próbie "ręcznej" wypina normalnie. Kiedyś jak montowałem wiązania radical do nart (wtedy do butów tlt5) gość przeprowadził test wiązań na maszynie i okazało się że na jednej narcie siła wypięcia (w bok) wykracza poza normę. Zasugerowano mi reklamację wiązania ale nie zdecydowałem się na nią bo moim zdaniem z wiązaniem było wszystko ok. Jeżdżę na tych nartach od tamtego sezonu, nieraz zaliczyłem dzwona i nie stwierdziłem żadnych problemów z wypinaniem. Wszystko działała jak należy.
Wg mnie testy wiązań dynafit nigdy nie będą tak miarodajne jak wiązań alpejskich. Idealne spasowanie tylu dziurek, pręcików bolczyków i sprężynek w wiązaniach tlt jest na pewno zdecydowanie trudniejsze niż w wiązaniach alpejskich gdzie wszystko jest gładkie i śliskie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:08, 08 Sty 2014
Olencjusz125
domownik
 
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Górny Śląsk





edv napisał:
Ja mam tlt6cl i nie zauważyłem żadnego problemu. Przy próbie "ręcznej" wypina normalnie. Kiedyś jak montowałem wiązania radical do nart (wtedy do butów tlt5) gość przeprowadził test wiązań na maszynie i okazało się że na jednej narcie siła wypięcia (w bok) wykracza poza normę. Zasugerowano mi reklamację wiązania ale nie zdecydowałem się na nią bo moim zdaniem z wiązaniem było wszystko ok. Jeżdżę na tych nartach od tamtego sezonu, nieraz zaliczyłem dzwona i nie stwierdziłem żadnych problemów z wypinaniem. Wszystko działała jak należy.
Wg mnie testy wiązań dynafit nigdy nie będą tak miarodajne jak wiązań alpejskich. Idealne spasowanie tylu dziurek, pręcików bolczyków i sprężynek w wiązaniach tlt jest na pewno zdecydowanie trudniejsze niż w wiązaniach alpejskich gdzie wszystko jest gładkie i śliskie.



Zgadzam się. To są mój pierwszy zestaw Dynafita, jakby nie Adam Gomola u którego montowałem wiązania wogóle bym problemu nie zauważył. Kontaktowałem się z Salewą, napewno im sprzęt dostarczę do kontroli. Jak narazie tego jeszcze nie zrobiłem, sezon niestety narazie w punkcie zero, ale czekam na jakieś warunki, od 17 stycznia mam 2 tygodnie urlopu nie chce zostać bez sprzętu. Przetestuje w terenie i ewentualnie wtedy będę coś działał. Mam tylko nadzieje, że przy jakieś glebie nie wyrwę wiązania z narty, albo jakiegoś więzadła w kolanie... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:20, 09 Sty 2014
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Cytat:

Zgadzam się. To są mój pierwszy zestaw Dynafita, jakby nie Adam Gomola u którego montowałem wiązania wogóle bym problemu nie zauważył. Kontaktowałem się z Salewą, napewno im sprzęt dostarczę do kontroli. Jak narazie tego jeszcze nie zrobiłem, sezon niestety narazie w punkcie zero, ale czekam na jakieś warunki, od 17 stycznia mam 2 tygodnie urlopu nie chce zostać bez sprzętu. Przetestuje w terenie i ewentualnie wtedy będę coś działał. Mam tylko nadzieje, że przy jakieś glebie nie wyrwę wiązania z narty, albo jakiegoś więzadła w kolanie... Very Happy


Troszkę mnie zastanawia sposób takiego rozumowania, śniegu nie ma, wybór butów na wymianę jest, więc w razie stwierdzenia wady z wymianą nie ma problemów, natomiast jak numeracja wyjdzie będziesz wtedy załatwiony na cacy. (zdaje się od stwierdzenia wady miałbyś już nowe po ewentualnej reklamacji)
Upośledzenie (jeśli faktycznie jest) pracy/wypinania szczeki przedniej jest jak najbardziej ingerujące w poprawne działanie bezpieczników. A jak możesz przeczytać w instrukcji, pełnosprawne wiązanie tylko ogranicza wystąpienie kontuzji a nie ją wyklucza i to poniżej kolana, za kolano nikt nie odpowiada. Jest jeszcze chyba termin stwierdzenia usterki i jego zgłoszenia u sprzedawcy. Ale to Twoja decyzja.
(o ile dobrze słyszałem partie garmonta z takimi objawami były wycofane z dystrybucji, oficjalnego pisma nie widziałem)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Czw 8:22, 09 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:51, 09 Sty 2014
Luboch
domownik
 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Rzeszów





A jak to Witku jest , np z F3 są modele które nie są idealnie równe w osi i nawet na Twoich zdjęciach pokazywałeś że do prawidłowego montażu potrzebujesz 2 buty aby ustawić przód i tył wiązania czy to jest wada techniczna buta i czy to się nadaje do reklamacji ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:45, 09 Sty 2014
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Luboch napisał:
A jak to Witku jest , np z F3 są modele które nie są idealnie równe w osi i nawet na Twoich zdjęciach pokazywałeś że do prawidłowego montażu potrzebujesz 2 buty aby ustawić przód i tył wiązania czy to jest wada techniczna buta i czy to się nadaje do reklamacji ?


To jest pytanie do właścicieli butów, sprzedawców i dystrybutorów.
Nie do mnie. Ja nie jestem stroną w tych sprawach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:51, 09 Sty 2014
Olencjusz125
domownik
 
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Górny Śląsk





W.G. napisał:
Cytat:

Zgadzam się. To są mój pierwszy zestaw Dynafita, jakby nie Adam Gomola u którego montowałem wiązania wogóle bym problemu nie zauważył. Kontaktowałem się z Salewą, napewno im sprzęt dostarczę do kontroli. Jak narazie tego jeszcze nie zrobiłem, sezon niestety narazie w punkcie zero, ale czekam na jakieś warunki, od 17 stycznia mam 2 tygodnie urlopu nie chce zostać bez sprzętu. Przetestuje w terenie i ewentualnie wtedy będę coś działał. Mam tylko nadzieje, że przy jakieś glebie nie wyrwę wiązania z narty, albo jakiegoś więzadła w kolanie... Very Happy


Troszkę mnie zastanawia sposób takiego rozumowania, śniegu nie ma, wybór butów na wymianę jest, więc w razie stwierdzenia wady z wymianą nie ma problemów, natomiast jak numeracja wyjdzie będziesz wtedy załatwiony na cacy. (zdaje się od stwierdzenia wady miałbyś już nowe po ewentualnej reklamacji)
Upośledzenie (jeśli faktycznie jest) pracy/wypinania szczeki przedniej jest jak najbardziej ingerujące w poprawne działanie bezpieczników. A jak możesz przeczytać w instrukcji, pełnosprawne wiązanie tylko ogranicza wystąpienie kontuzji a nie ją wyklucza i to poniżej kolana, za kolano nikt nie odpowiada. Jest jeszcze chyba termin stwierdzenia usterki i jego zgłoszenia u sprzedawcy. Ale to Twoja decyzja.
(o ile dobrze słyszałem partie garmonta z takimi objawami były wycofane z dystrybucji, oficjalnego pisma nie widziałem)



Kontaktowałem się z firmą Salewa. Prosili aby dostarczyć buty razem z nartami do Polarsportu do Krakowa lub Tatra Trade w Zakopanem. Muszą sprawdzić co jest. Problem w tym, że pradopodobnie będą musieli odesłać buty do Dynafita na kontrole, i na taką reklamację mają 14 dni. Licząc dni robocze wychodzi wraz z wysyłką 3 tygodnie... Jakbym wiedział w grudniu, że taka syta zima będzie, dawno byłoby już po sprawie... Miałem duuuużo wolnego, mam dużo wolnego na horyzncie, nie chce zostać bez sprzętu. Jest możliwość podobno załatwienia sprzętu zastępczego w Tatra Trade (nie udało mi się dowiedzieć na jakich warunkach), ale odwiedze ich dopiero przy najbliższej wizycie w Tatrach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:49, 10 Sty 2014
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Chyba mnie nie rozumiesz, jeśli połączenie but wiązanie jest trefne to sprzętu nie należy używać, niniejszym postem nr 1 w wątku zawiadomiłeś cały świat o tym ze wiesz, w chwili kiedy ulegniesz wypadkowi z tego powodu możesz znaleźć się z ręką w nocniku z powodów chyba oczywistych,(na własne ryzyko podejmujesz trefną eksploatację), ze wszystkimi konsekwencjami, łącznie z ewentualną utratą gwarancji. Bo to Ty ewentualnie niesprawnego buta będziesz z premedytacją eksploatował w sprawnym wiązaniu. Więc nie bardzo wiem po co Ci but który może kosztować Cię ciężką kontuzję? I właściwie tylko to mnie dziwi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Pią 10:53, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:25, 10 Sty 2014
Olencjusz125
domownik
 
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Górny Śląsk





W.G. napisał:
Chyba mnie nie rozumiesz, jeśli połączenie but wiązanie jest trefne to sprzętu nie należy używać, niniejszym postem nr 1 w wątku zawiadomiłeś cały świat o tym ze wiesz, w chwili kiedy ulegniesz wypadkowi z tego powodu możesz znaleźć się z ręką w nocniku z powodów chyba oczywistych,(na własne ryzyko podejmujesz trefną eksploatację), ze wszystkimi konsekwencjami, łącznie z ewentualną utratą gwarancji. Bo to Ty ewentualnie niesprawnego buta będziesz z premedytacją eksploatował w sprawnym wiązaniu. Więc nie bardzo wiem po co Ci but który może kosztować Cię ciężką kontuzję? I właściwie tylko to mnie dziwi.



Rozumiem dokładnie co piszesz. Przy najbliższej wizycie w Zakopcu oddam sprzęt chłopakom, mam nadzieje, że uda mi się załatwić jakiś rezerwowy. Mam trochę kilometrów do Zakopca, czy Krakowa, kurierem też mi się jakoś nie uśmiech sprzętu wysyłać, więc przy najbliższym wyjeździe napewno Tatra Trade odwiedze...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:00, 30 Wrz 2014
MaciekZ
domownik
 
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 384
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 12 razy





I jak tam sprawa wadliwych Dynafitów? Wyjaśniło się? Napisz coś więcej bo nowy sezon idzie więc na pewno wiele osób chętnie się dowie - zarówno o przyczynie zjawiska jak i o trybie i wynikach reklamacji. Jeśli - oczywiście - możesz. Bo a nuż producent nałożył embargo na informacje... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:12, 30 Wrz 2014
Olencjusz125
domownik
 
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Górny Śląsk





MaciekZ napisał:
I jak tam sprawa wadliwych Dynafitów? Wyjaśniło się? Napisz coś więcej bo nowy sezon idzie więc na pewno wiele osób chętnie się dowie - zarówno o przyczynie zjawiska jak i o trybie i wynikach reklamacji. Jeśli - oczywiście - możesz. Bo a nuż producent nałożył embargo na informacje... Wink



Hej, oczywiście już wyjaśniam, zabierałem się za to już od jakiegoś czasu, zawsze zapominałem...

A więc tak, buty zostały wysłane do siedziby firmy Dynafit, tam zostały przebadane na maszynach i okazało się, że..... wszystko z nimi ok. Rozmawiałem z chłopakami Dynafita z Polski, wyjaśniali mi, że faktycznie lewy but trochę inaczej się wypina jeżeli użyjemy siły rąk. Ale na maszynach testowych do regulacji wiązań buty wykazują 100% sprawność, przy różnych nastawach. Buty były testowane na maszynach firmy Montana i Wintersteiger. Facet wyjaśnił mi, że siła rąk nie odzwierciedla prawdziwej siły jaka działa na but i wiązanie w terenie (z czym się zgadzam) a maszyny testowe nie wykazują problemu. Muszę przyznać, że sprawa z reklamacją była rozwiązana bardzo profesjonalnie, facet z Dynafita (Salewa Polska) gwarantował mi, że buty są w pełni bezpieczne i mogę bez problemu je użytkować. Sprawa jest zamknięta, chociaż ja jednak i tak mam małe wątpliwości co do poprawnego działania zestawu. Jak wygrzebie sprzęt ze letniego wypoczynku nagram filmik jak moje buty działają z wiązaniami - ocenicie sami...

Tutaj jeszcze przesyłam końcową korespondencję od firmy Dynafit:

"Testy wykonane na maszynach-diagnostykach Montana Jet Bond oraz Wintersteiger Speedtronic – wykazały, że obydwa buty działają poprawnie. Tj. wypinają się z wiązań TLT Radical ST oraz TLT Speed Turn (jako dane wprowadzono kolejno masę użytkownika 70kg, 80 kg, 90 kg oraz „umiejętności”: dobry narciarz ).
W przypadku, jeśli chciałby Pan samodzielnie przetestować buty na maszynach diagnostycznych - w przesyłce znajdują się instrukcje dla serwisantów.
(na płytce DVD załączyłem filmik z testów butów dostarczonych od firmy Alpinka. Zostały przeprowadzone w naszej siedzibie – w Niemczech).
Oprócz tego załączyliśmy mały upominek od naszej firmy…
W przypadku dalszych pytań i wątpliwości – proszę o kontakt."

W prezencie dostałem koszulkę techniczną i opaskę na głowę Dynafita chyba w ramach rekompensaty za brak sprzętu i przymusową, prawie 3 tygodniową przerwę w sezonie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:47, 01 Paź 2014
MaciekZ
domownik
 
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 384
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 12 razy





No nieźle! Mam nadzieję że w toku eksploatacji potwierdzi się opinia firmy, tj. że Tobie nic się nie stanie. No i miło przeczytać o wzorcowo załatwionym problemie. Dynafit - przynajmniej u mnie - zapunktował Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:39, 01 Paź 2014
MajorSki
domownik
 
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Jaworzno





Olencjusz125 wrzuć później filmik, sam jestem ciekaw jak pracuje but ponieważ też mam TLT6 i Speed Turn.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:02, 04 Gru 2016
Ania Makowiecka
domownik
 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 814
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz





Buty Dynafit One - w ubiegłym sezonie pękła środkowa klamra... Wymieniłąm dzięki uprzejmości Polarsportu. Wczoraj druga. A niby taka dobra firma! Kto jest przedstawicielem w PL?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Buty Dynafit TLT6 - problem - UWAGA!!!
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin