Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Dyskusje-informacje-aktualne warunki -> Tatry warunki 2017/18 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
PostWysłany: Pią 8:45, 08 Gru 2017
Lion

Dołączył: 05 Paź 2006

Skąd: zkpn

okolice Łatanej, 7.12:
-podejście na nartach od Zwierówki
-zjazd z Rakonia do Wyżniej Chochołowskiej - urozmaicony:śnieg
zsiadły, trochę przewianego i co nieco twardego
- z Rakonia granią na Zabrat twardo, ale były też fajne miejsca
- z Zabratu w stronę Tatliakovej Chaty zmięk jak na wiosnę
- z Zabratu przez Szyndlowiec - zsiadły, kosówki już nawet dobrze przysypane, ale potok w dole Szyndlowca jeszcze nie;) zjazd do samej Zwierówki, choć na drodze trochę trocin, gałęzi itp (sporej części wycieczki towarzyszył jazgot pił z doliny)

pozdrowienia dla spotkanej ekipy z KW Kraków, z której ktoś się chyba też tu udziela;)

PostWysłany: Pią 9:13, 08 Gru 2017
Lion

Dołączył: 05 Paź 2006

Skąd: zkpn

AgentCooper napisał:
Wypadek lawinowy w Staroleśnej Sad

tutaj - [link widoczny dla zalogowanych] - jego analiza na stronie Strediska Lavinovej Prevencii HZS, przy okazji warto zapamiętać nowy adres tej strony

PostWysłany: Nie 21:38, 10 Gru 2017
matragona

Dołączył: 14 Gru 2012

Skąd: B-B

Wczoraj w Tatrach sypało,większość dnia.Dziś z tego co wiem-wieje.
"Kwiat forum" w drodze na RakońWink

PostWysłany: Nie 21:52, 10 Gru 2017
Szymon

Dołączył: 19 Gru 2008

Skąd: Żywiec

Dziś w Tatrach urwanie głowy. W dol. Rohackiej do 10-11 znośnie, później porywy wiatru mocno nieprzyjemne a pod koniec dnia wręcz kładące na łopatki.
Śnieg za to wyborny, acz nie wszędzie. Ogólnie był w miarę stabilny. Po wietrznym dniu już sporo groźniej. Zaczynały schodzić połówki i drobne lawiny.
Droga od Zuberca do Zverowki od g.16 nieprzejezdna (powalone drzewa), brak możliwością wyjazdu/dojazdu. Może będzie udrożniona w poniedziałek po 10 ( mam nadzieję).

Pozdrawienia z chaty Horskiej Służby w Zverowce Smile

Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Nie 21:58, 10 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Nie 22:41, 10 Gru 2017

Dołączył: 04 Lut 2014

Podobnie w polskich Tatrach. Do południa bardzo przyjemne podejście przez Boczań na Halę. Sporo skiturowców. Koło południa wiało coraz mocniej - wybrałem się na Karb przez pojezierze. Zjeżdżałem podobnie chociaż byli tacy co pomimo lawinowej trójki i fury nawianego w żlebie śniegu zjeżdżali na Czarny Staw. Parę osób wycofało się z podejścia na butach na Kościelec. Koło 14-tej już nie dało się wejść na Kasprowy - wiatr chwilami chciał przewrócić. W kurniawie momentami nie było wiadomo gdzie góra a gdzie dół. Jakoś dotarłem do schroniska a gdy przed 16-tą zbierałem się do zjazdu nartostradą dyżurny ratownik dał znać żeby nawet nie myśleć o Boczaniu, bo jest nie do przejścia - dostał info telefoniczne od próbujących tamtędy podejść. Na monitorze w schronisku wyświetlało się że porywy osiągają na Kasprowym chwilami 246 km/h, no ale może to błąd Matrixa...
Na koniec okazało się że nic z Kuźnic nie kursuje bo dwa spore drzewa zwaliły się na drogę i właśnie Straż walczyła aby je usunąć.

Ostatnio zmieniony przez MaciekZ dnia Nie 22:43, 10 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Pon 9:14, 11 Gru 2017

Dołączył: 05 Mar 2006

Pierwszy raz cieszę się, ze foki przestały mi lepić. Ze zvierowki ewakuowałem się o 14.
W kociołku pod Zabratem piękny (był) zsiadły puch. Łatana cała porządnie przysypana.

K

PostWysłany: Pon 11:25, 11 Gru 2017

matragona napisał:
Wczoraj w Tatrach sypało,większość dnia.Dziś z tego co wiem-wieje.
"Kwiat forum" w drodze na RakońWink

Pozdrawiamy serdecznie Smile Udało się wejść i zjechać z Wołowca - chociaż sens tego był umiarkowany, ale Groszka opanowała gorączka szczytowa.

Potem z Rakonia do Wyżniej fenomenalny śnieg, nawet na chwilę chmury się rozeszły i coś było widać.

Niedziela znakomita, po 12 ten wiatr robił się mocniejszy, ale jesteśmy przyzwyczajeni - cały sezon wieje Smile

PostWysłany: Pon 13:42, 11 Gru 2017

Skąd: Zabrze

kp, dobrze że się ewakuowałeś, bo my spędziliśmy noc w hzsie. Połamało drzewa na polance na drodze ze Zverowki po godz. 16:00. Co Hasici uprzątnęli to spadały kolejne stromy. Zapadła decyzja, że wycof, do chaty HZS, ale do tyłu już też nie dało rady, bo też połom. Szybko udrożnili i bezpiecznie zanocowaliśmy do rana. Dzięki i szacun dla HZS! Za to Spalena w pełnej praszanowej esktazie....

Ostatnio zmieniony przez Łorzełek dnia Pon 13:43, 11 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Pon 15:14, 11 Gru 2017
Stańczyk
rozmowny

Dołączył: 27 Sty 2009

Skąd: Ruda Śląska

Szkolenia lawinowe, książki, komunikaty TOPR, a i tak ludziska lezą w Tatry przy dość dyskusyjnych warunkach.
A co trochę się powymądrzam. Wink Smile

PostWysłany: Pon 16:35, 11 Gru 2017

Łorzełek napisał:
kp, dobrze że się ewakuowałeś, bo my spędziliśmy noc w hzsie.

Trzeba było jechać z e...ntuzjastami w Bieszczady- spędzilibyście w sumie noc w samochodzie.Wink.
Na Zabracie można było się przekonać ile śniegu jest w stanie przewiać wiatr. Zrobiłem tam prawie pięć kursów - pierwszy raz przecierałem, drugi i trzeci miałem już przetarte, czwarty i piąty znowu przecierałem i gubiłem swój ślad...

pzdrw

Edwin

Dołączył: 30 Lis 2010

kp napisał:

Właśnie wiedziałem, że skądś znam tego zawodnika Smile My co prawda nieco wolniej ale przecieraliśmy za Krzyśkiem jak jego ślady zasypywało. Później jak już zjechałeś to jeszcze byliśmy u góry też już totalnie torując od nowa.

U góry zaczynało się wyraźnie deskować - mała warstwa i nie dość sprasowana ale wyraźnie pęknięcia powoli zaczynały propagować.

Przy aucie byliśmy ok 15. Wyjazd bez problemu ze Zverovki.

Swoją drogą tydzień wcześniej to samo miejsce 3.12.2017:

Ostatnio zmieniony przez Edwin dnia Wto 13:54, 12 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Wto 14:35, 12 Gru 2017

Dołączył: 05 Mar 2006

No cóż, nie ma to jak się spotkać Wink. Dopóki nie zobaczyłem rejestracji auta na dole, byłem przekonany, że Wy tacy bardziej słowaccy jesteście Smile.
W zeszłym roku zjeżdzałem tym środkowym lejem częściowo z lawiną, która na dole miala dobrze koło półtora metra spiętrzenia.

Pozdrawiam,
Krzysiek

PostWysłany: Wto 20:40, 12 Gru 2017
AndRand

Dołączył: 29 Mar 2015

Skąd: WWA

kp napisał:

Ja się tak kiedyś przejechałem na Ornaku z buta - myślałem, że wrócę po twardym po własnych śladach. A wystarczyło niecałe 15-20 minut a ich nie było widać Surprised
No i po udo w labiryncie kosówki.

Ostatnio zmieniony przez AndRand dnia Wto 20:41, 12 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
PostWysłany: Wto 22:11, 12 Gru 2017

Dołączył: 05 Mar 2006

Ja nie piszę o zawiewaniu... Ciekawy w tym wszystkim był „opad” z nawiewania śniegu z przeciwległego zbocza (tego pod górę w stosunku do tego z góry).

K

Ostatnio zmieniony przez kp dnia Wto 22:14, 12 Gru 2017, w całości zmieniany 3 razy
PostWysłany: Śro 13:36, 13 Gru 2017
Edwin

Dołączył: 30 Lis 2010

kp napisał:

Haha my to samo powiedzieliśmy o Tobie Razz Jak ten wiatr zmienia postrzeganie rzeczywistości

Klip:

PostWysłany: Śro 17:50, 13 Gru 2017

pozdro od czarterów dla czarterów - 2 dolinki obok też się działo:

PostWysłany: Śro 19:33, 13 Gru 2017
AgentCooper

Dołączył: 25 Lut 2010

Jak tam po halnym sytuacja ? Myślałem o biegówkach na Chotarzu co prawda ale tam wszystko spłynęło Sad

PostWysłany: Śro 20:56, 13 Gru 2017

Dołączył: 16 Sty 2008

Słyszałem, że obecnie kilka cm świeżego na betonie (Mięguszowiecka).

Post został pochwalony 1 raz
PostWysłany: Sob 20:00, 16 Gru 2017
MK
nowy na forum

Dołączył: 16 Gru 2017

Byłem dzisiaj na Grzesiu. Szliśmy na fokach z parkingu, ale tylko dzięki temu, że w nocy spadło 10 cm. W dół z Polany dało sie zjechać jakieś 2 km, później kamienie. W lesie na szlaku ok, parę razy trzeba było się wypiąć z uwagi na powalone drzewa, przy zjeździe uwaga na kamienie pod koniec. Sam zjazd z Grzesia ok, warstwa świeżego śniegu na twardym podłożu. Zrezygnowaliśmy z Rakonia, bo weszła mgła, a idący z tamtego kierunku dwaj skiturowcy odradzali ze względu na mocno przewiane fragmenty.

Ktoś był może w okolicach Hali Gąsienicowej?

Ostatnio zmieniony przez MK dnia Sob 20:01, 16 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Nie 10:00, 17 Gru 2017
hawkeye

Dołączył: 12 Paź 2008

Skąd: Słopnice

w Hali Gasienicowej wczoraj 5-15 cm swiezego, w okolicy Karbu podobnie, miejscami wystaje zmrozony snieg

edit podejscie nartostrada od Nosalowej Przeleczy wysniezone, ok 3 powalone drzewa trzeba obejsc ale zjazd bezproblemowy do w/w przeleczy, przez Boczan duzo gorzej. nartostrada przez Goryczkowa zjazd do Kuznic

Ostatnio zmieniony przez hawkeye dnia Nie 10:02, 17 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Nie 12:53, 17 Gru 2017

Dołączył: 04 Lut 2014

Na Boczaniu gorzej ze zjazdem, czy przy podejściu też są jakieś utrudnienia? Może się jutro wybiorę...

PostWysłany: Nie 15:02, 17 Gru 2017
hawkeye

Dołączył: 12 Paź 2008

Skąd: Słopnice

przez Boczan nie szedlem ale spotkane osoby ktore podchodzily stwierdzily ze niesli narty przez 70 % drogi

PostWysłany: Nie 17:04, 17 Gru 2017

O! Muszę chyba zmienić plany Sad

PostWysłany: Nie 20:03, 17 Gru 2017
AgentCooper

Dołączył: 25 Lut 2010

Bez przesady. Przez Boczan dzis na KW 2-3 razy zdejmowałem narty na odcinki jakieś 200-300m. Poza tym bez obaw o foki mozna bez problemu. Wyżej 5-10 cm puchu na betonowym podkładzie. Ps. Na nartostradzie z Goryczkowej proporcje skiturowcy vs. Zjazdowowcy jakieś 70:30 (!)

PostWysłany: Nie 23:13, 17 Gru 2017
MK
nowy na forum

Dołączył: 16 Gru 2017

Potwierdzam. Parę razy zdejmowałem narty i generalnie dużo igliwia, ale 90% na nartach.

Zjazd z Karbu całkiem fajny. Trochę twardo miejscami, ale można było znaleźć świeży śnieg. Spotkałem grupę zjeżdżającą ze Skrajnej Przełęczy - pierwsze 70 metrów twardo, potem super.

PostWysłany: Wto 8:30, 19 Gru 2017

Skąd: Zabrze

Na Iwanicką przełęcz z hali Ornak warto dołożyć sobie 1-1,5h na "tatrzańską masakrę piłą mechaniczną". Potem już górą aż do Starorobociańskiego bez problemu. Dość twardo, warto zabrać harszle i raki. Jak dawno nie używałem harszli, to teraz warun był dla nich wzorcowy, czyli 5-10cm świeżego na twardym. Generalnie twardo, ale można wyhaczyć dobry pałder

PostWysłany: Wto 17:52, 19 Gru 2017
scisly
rozkręcam się

Dołączył: 28 Gru 2016

19.12 Kasprowy-Karb-Zawrat-Kasprowy.
Śnieg i pogoda super, słonecznie i zimno. Ok. 20cm suchego lekkiego puch na bardzo twardym podkładzie. Grań zlodzona i bardzo przewiana. Raki konieczne. Wszystkie zjazdy (Skrajny🤫, Karb, Zawrat) petarda. Karb trochę rozdeptany ale i tak fajny.

PostWysłany: Wto 20:28, 19 Gru 2017
winswand
rozkręcam się

Dołączył: 01 Mar 2017

Staroleśna w niedzielę 17.12. Od bramy bardzo twardo - harszle/raki konieczne. Zjazd general szus również wywiany, ale miejscami dało się znaleźć przyjemny puch. Bez problemu można zjechać aż do Smokowca trasą saneczkową.

Tatry warunki 2017/18
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu