Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Dyskusje-informacje-aktualne warunki -> Przedsylwestrowy rekonesans w Krainie Janosika - Mała Fatra
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Przedsylwestrowy rekonesans w Krainie Janosika - Mała Fatra
PostWysłany: Pon 2:00, 30 Paź 2006

Witam!
Oto krótki raport grupy do zadań specjalnych (poszukiwawczo-exploracyjnej pod dowództwem Joan) z wyprawy mającej na celu zbadanie zaproponowanego miejsca spędzenia czasu poświąteczno-sylwestrowego u naszych południowych sąsiadów. Wybór padł na Kraine Janosika czyli Terchovą w Małej Fatrze na Słowacji.
Przybyliśmy, zobaczyliśmy ... uwieczniliśmy: [link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji oczywiście zrobiliśmy mały rekonesans po okolicy.
Zaliczyliśmy: Dolne Diery oraz Horne Diery czyli dwie piękne dolinki przypominające Słowacji Raj z drabinkami i kładkami nad potokiem. Zasadnicza różnica między Dierami a Słowackim Rajem to ilość wody. Tu potok jest zdecydowanie większy. Opadłe jesienne liście dodały jeszcze jesiennego uroku ... hej!
Następnie udaliśmy na Vel'ky Rozsutec. Szczyt o "charakterze dolomitowym" Wink 1609 m n.p.m., który pomimo przeciwności pogodowych (mgła i wiatr) bohatersko zdobyliśmy! Pozostawiwszy stosowny wpis w znalezionym na szczycie kajeciku, zeszliśmy w stronę Sedla Medziholie. Na szczęście mgła i zła pogoda pozostała na szczycie a poniżej ... ujrzeliśmy to, na co liczyliśmy czyli piękny kawałek graniowego przejścia idelany na skitury. Był przed nami Stoh, Hromove oraz Chleb. Ze względu na szybko zapadający zmrok pognaliśmy w dół ... aż do schroniska w Stefanowej. Oczywiście nie byli byśmy sobą i nie mogliśmy sobie odmówić przyjemności wracania do autka w Bielym Potoku przez góry i po ciemku. Poszliśmy więc leśną drogą ze Stefanowej do Dolnych Dier, jak się szybko okazało Drogą Salamander. Spotkaliśmy ich łącznie 4 szt. Salamandry + nocne łażenie po śliskich i mokrych kamieniach oraz drabinkach i kładkach wynagrodziły nam niedogodności pogodowe i jak się później niestety okazało, musiały starczyć na następny dzień. W niedziele od rana padało więc wycofaliśmy się na z góry upatrzone pozycje i wróciliśmy do Krakowa.
O tym co udało się nam załatwić w związku z poszukiwaniem miejsca na impreze ... dowiecie się już wkrótce hej!
Dovi
Wink

PostWysłany: Pon 21:04, 30 Paź 2006
kimawug
administrator

Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 2018

Bastiann,

Dzięki za relacje i za piękne zdjęcia! Minęło już 9 miesięcy gdy mnie tam nie było.

PostWysłany: Pon 22:22, 30 Paź 2006

Cześć Zygi!
Miejsce urokliwe, stoki pierwsza klasa ... aż miło było popatrzeć i pomarzyć o śniegu i zjazdach np. ze Stoha Wink
Naprawdę fajny pomysł na świąteczny wypoczynek, hej!

Pozdr

Seba

PostWysłany: Czw 10:12, 02 Lis 2006
Joana

Dołączył: 13 Paź 2006

Witam,

Seba pięknie to wszystko opisał i zdjęciami okrasił, hej Very Happy

pozdrawiam Joan

PostWysłany: Czw 23:56, 02 Lis 2006

He he Wink
Trzeba wybrać się na dalszą exploracje okolic jeszcze przed sezonem zimowym, hej!

Seba

Przedsylwestrowy rekonesans w Krainie Janosika - Mała Fatra
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu