Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Prawdy serwisowe.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Prawdy serwisowe.
PostWysłany: Wto 12:10, 01 Lut 2011
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Miejsce na potwierdzone fakty a nie wydaje mi się bądź stryjenka słyszała.

Nie zadajemy pytań i nie rozwlekamy wątku.
Mamy pewny patent lub 100% kicha nas spotkała opisać dla potomnych co tak co kategorycznie nie.
Dyskusje na dany temat zakładać lub kontynuować w sprzętowym normalnym trybem.
Proszę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pokor dnia Pią 10:57, 04 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Re: Prawdy serwisowe.
PostWysłany: Wto 15:09, 01 Lut 2011
marcin-wawa
domownik
 
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Warszawa





pokor napisał:
Miejsce na potwierdzone fakty a nie wydaje mi się bądź stryjenka słyszała.


Serwis Rowerowo-Narciarski
Darel-Sport
ul. Morcinka 32, Warszawa

Wygrzewanie butów termoformowalnych:
"Wie pan, mamy dmuchawę. Podgrzejemy, Pan założy, zapnie na zicher i pochodzi 20 minut. Piana się idealnie ułoży". Wolałem robić gdzieś indziej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Prawdy serwisowe.
PostWysłany: Wto 17:00, 01 Lut 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Sposób poprawnej, oczywiście według mnie, eksploatacji fok, tak by maksymalnie wydłużyć okres użytkowania.

Przygotowanie ślizgu pod foki z klejem.
Prawidłowa obsługa fok z klejem.

Nową fokę, a zwłaszcza fokę po wymianie kleju zawsze kleimy wyziębioną, na zimny ślizg. Czyli nie robimy tego w temperaturze pokojowej a na zewnątrz.

Ślizg w narcie powinien być suchy, czysty, nasmarowany, bez głębokich rys.

Nasmarowany to znaczy dobrze zaimpregnowany np. czystą parafiną z apteki lub smarem hydro-karbonowym , czyli smarem bez jakiejkolwiek domieszki związków fluoru.
Wkłady parafinowe z oświetlenia nagrobnego mogą zawierać oleje i inne substancje wchodzące w reakcje z klejem więc nie.
Parafiny kosmetyczne, nie.
Czysta parafina po zabiegach kosmetycznych, nie.

Smary szybkie czyli pasty, płyny, sztyfty są bardzo dyskusyjne, bo najczęściej zawierają fluor i nieodpowiednio zaaplikowane oraz nie wykończone prawidłowo, niszczą klej.

Parafina, smar hydro-karbonowy (aplikowany metodą wcierania) jest dopuszczalny pod warunkiem mocnego wtarcia na suchy ślizg, następnie należy ślizg i krawędzie dokładnie wycyklinować i bardzo dokładnie wyszczotkować. Finalnie powinno wyglądać tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
i strzałką w R.

Najlepszy efekt smarowania jest jednak żelazkiem, po ostygnięciu cyklinujemy, szczotkujemy ma finalnie wyglądać tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
i strzałką R

Zdjęte foki przekładamy taśmą lub siatką (jeśli świeżo po regeneracji to bezwzględnie zabrania się klejenia klej w klej)

Po przyjściu do domu suszymy w temperaturze pokojowej.

Przechowujemy z przekładką z foli, siatki. możliwie w chłodnym miejscu.

Błędem jest wystawianie nart z fokami na ekspozycję słoneczną, zwłaszcza na ostre wiosenne słońce (szczególnie dotyczy to ciemnych fok) Łapią wysoką temperaturę i klej wchodzi w reakcję z tym co na ślizgu. A może to prócz smaru być takie coś:
[link widoczny dla zalogowanych]

Impregnaty, smary do fok należy używać delikatnie i rozważnie bez głębokiej aplikacji we włosie.
Tu jest do przeczytania http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/przechowywanie-fok,6479.html autor lynx
Nie używać przypadkowych substancji gdyż jeśli takowe przesiąkną do warstwy kleju, może on być uszkodzony, w przypadkach ostrzejszych aplikacji, regeneracja kleju może być niemożliwa do wykonania.
Tu jest kilka przypadków dokonań klientów

[link widoczny dla zalogowanych]
I strzałką w R komentarze pod zdjęciami.

Tu foka impregnowana olejem silikonowym, regeneracja bardzo dyskusyjna i na pewno mocno ryzykowna.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 6 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Pon 15:22, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Prawdy serwisowe.
PostWysłany: Wto 18:38, 01 Lut 2011
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





W.G. napisał:

Tu foka impregnowana olejem silikonowym, regeneracja bardzo dyskusyjna i na pewno mocno ryzykowna.
[link widoczny dla zalogowanych]


To ja się dorzucę - kiedyś praktycznie bezkarnie można było impregnować olejem parafinowym. Obecnie tak jak Witek pisze tak NIE ROBIĆ. Szczegóły np. tu: Impregnacja fok - olej parafinowy UPDATE

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Prawdy serwisowe.
PostWysłany: Wto 20:25, 01 Lut 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Żadne współczesne znane mi wiązanie zjazdowe nie jest przystosowane do wpinania i bezpiecznej eksploatacji butów z podeszwą gumową.
Czyli skitourowego buta nie należy w to nawet wpinać.

Wysokość podeszwy jest diametralnie różna między innymi po to by nie łączyć tych dwu standardów.
Wygląda to tak.
[link widoczny dla zalogowanych]

To jest z kolei wiązanie skitourowe w którym but zjazdowy nie powinien być eksploatowany

Silvretta widać która, nie piszę nazwy gdyż jest to produkt o kilku nazwach na rynku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Strzałkami w R podpisy wyjaśniają dlaczego.

Może warto przeczytać to http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/scarpa-tx,7148.html
Warto zerknąć na daty, cycki do ziemi opadają (cytując Marcina wawa)

To zdjęcie chyba wyjaśnia dlaczego w niektórych wiązaniach zjazdowych szczęka przednia jest regulowana.
[link widoczny dla zalogowanych]

Tu jeszcze jedna sesja zdjęciowa, z opisem pod:
[link widoczny dla zalogowanych]
W albumie w R strzałką

wiązania touringowe, ISO 9523,
wiązania alpejskie ISO 5355.
jeśli jesteś ciekawy, zapłać dostaniesz dostęp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Sob 20:57, 14 Sty 2012, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:19, 03 Lut 2011
MackoS
administrator
 
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 611
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: BB





hammet napisał:
Możecie podać linka do jakiegoś dobrego opracowania/filmiku odnośnie serwisowania narty (chodzi mi tylko o kwestie smarowania, najlepiej pod kątem póżniejszego foczenia), troche mnie wystraszyła ta informacja z fluorem i włąsnie zmywałem (zmywacz swix) smar z nart Smile


Zobacz na [link widoczny dla zalogowanych]

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Prawdy serwisowe.
PostWysłany: Pią 12:22, 04 Lut 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





By prawidłowo oczywiście tylko według mnie dobrać but z wkładką termo musisz wykonać:

Jest to ciaśniejsza alternatywa pasowania butów nie koniecznie do uformowania w każdym serwisie.

Stosujesz jeśli chcesz na własną odpowiedzialność!

1. Wkładasz nogę w cieniutkiej skarpetce, może być goła, w skorupę, palce do samego przodu (bez podkurczania) ma być max 2 cm pomiędzy piętą a środkiem wnęki na piętę w skorupie. Jest link do zdjęcia dla niedowiarków.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ponieważ występują na rynku buty z cienką i grubą ścianą botka (grubość gąbki termo) proponuję buty z cienkim botkiem np dynafit dobierać ciaśniej tzn do 2 cm w samej skorupie.
Buty o grubszym botku scarpa, garmont, do 2 cm max 2,5 cm.

2. Następnie wycofujesz o 1 cm stopę, stajesz na niej, jeśli but jej nie wykrzywia (czyli nie jest zdecydowanie o innym kształcie niż stopy) to jest ok.

3. Kładziesz stopę na wyściółce, stajesz na tej nodze i stopa ma przykryć całą, może wystąpić jakieś małe odstępstwo w rejonie palców od przodu na nich się nie jeździ. Finalnie odrobinę mają podpierać z przodu. Okolice ich nasady powinny wkładkę przykryć. Tu musi finalnie trzymać.

4. Aplikujesz nogę do zmontowanego kompletnego buta i jeśli ze wszystkich kierunków Cię ściska czyli trzyma, jest OK. (nawet jeśli bardzo)

5. Zapinasz lekko klamry i ostateczna kontrola, ma trzymać na beton
piętę, kostkę, śródstopie, nasadę palców. W sposób nawet nie akceptowalny. O użytkowanie tak spasowanego buta raczej nikogo nie posądzę. A są tacy którzy tak mają i ja tak spasowane mam.

Po spełnieniu tych 5 pomiarów z obu nóg, jeśli jest jak napisałem, to są to buty dla CIEBIE.
Małe różnice w budowie nóg zostaną skompensowane podczas prawidłowej, wysokotemperaturowej indywidualizacji.

Jeśli jest gdzieś luz - to źle rokuje, nic bowiem się nie dopełni tylko wygniecie.
Mogę powiedzieć że pierwsi tak spasowani rozpoczęli eksploatację w 2008 dlaczego się nie ujawniają? Może przyjemniej patrzeć na świat jak inni mają gorzej.

Między innymi tak właśnie są zrobieni ostatnio:
Robert Wilk, Jim, Ketivv, PTB z linkowanego forum
Proponuję z ich opiniami się zapoznać.

Jest jeszcze kilku którzy sobie tu czytają ale się nie wypowiadają.
Oczywiście są również tacy których robiłem warunkowo, w lekko za dużych butach ale to używki, czyli już posiadane, lub strachliwi i nie mogący się przemóc do takiego pasowania.

Na chwilę obecną lata w Polsce 18 osób plus
2 z krajów sąsiednich, które ja tak pasowałem.
Żyję, gęby mi nikt nie obił z tego powodu.

Tu jest link do innego forum gdzie inny mój klient sympatycznie i konkretnie "moje pasowanie" opisał.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dokładny opis, http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/bd-prime,6461.html#63197 Maarek

Ja od strony użytkownika nie chciałem się wypowiadać,
(mógłbym być bowiem posądzony o jakiś niecny cel) obecnie tak właśnie mam spasowane 2 osobiste pary butów z termo botkiem.
Odnoszę wrażenie że wiem bardzo dokładnie o co w tej technologi chodzi, stosuję ją już kilka lat, zarówno jako usługodawca termoformowania jak i użytkownik tego produktu.

Dotyczy to termoformowań u mnie w serwisie, o innych nie będę się wypowiadał z tego co piszecie i opowiadają klienci, bywają dziwne.

Plusy takiego pasowania.
Maksymalne obniżenie wagi.
Maksymalna sterowność nartą.
Znakomite zabezpieczenie stawu skokowego przed kontuzją, przy zapiętym bucie.
Najlepsze zabezpieczenie przed otarciami nóg.
[link widoczny dla zalogowanych]

Ultra komfort i trzymanie, w lekko zapiętych klamrach
Maksymalne wydłużenie poprawnej eksploatacji botków mniej ruchów to mniej otarć, przetarć, i rozbijania rejonów odpowiedzialnych za trzymanie.

Minusy
Trzeba dobrze dopasować.
Przymus formowania.
Musi się na początku przestrzegać poprawnej eksploatacji, potem to nawyk się robi.


Mała anegdota prawie.
Formowałem jednego umówionego klienta, przywiózł go kolega który nie mógł czekać na termin u mnie i zrobił gdzieś tam...
Jak zobaczył jak się to przeprowadza u mnie, to w czasie utwardzania kolegi pojechał po swoje buty.
Wygląda na to że termoformowanie musieli mu robić (w identycznych jak kolega butach) jakoś zdecydowanie inaczej

Na wyrwane z kontekstu cytaty nie będę odpisywał, proszę traktować tę instrukcję jako całość. Oczywiście na własną odpowiedzialność.


Reszta do przeczytania:
http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/dobor-butow-skitourowych-telemarkowych-z-wkladka-termo,6240.html
I kilku innych miejscach o botkach termo.

Porównywanie odczuć w tak spasowanym bucie i bucie kilka numerów za dużych pozostawiam do przemyślenia we własnym towarzystwie nie podejmuję się w tym temacie polemizować.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Śro 20:05, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
Re: Prawdy serwisowe.
PostWysłany: Nie 22:37, 06 Lut 2011
Mischa
rozkręcam się
 
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów






W.G. napisał:
Żadne współczesne znane mi wiązanie zjazdowe nie jest przystosowane do wpinania i bezpiecznej eksploatacji butów z podeszwą gumową.
Czyli skitourowego buta nie należy w to nawet wpinać.

Wysokość podeszwy jest diametralnie różna między innymi po to by nie łączyć tych dwu standardów.
Wygląda to tak.
[link widoczny dla zalogowanych]

To jest z kolei wiązanie skitourowe w którym but zjazdowy nie powinien być eksploatowany

Silvretta widać która, nie piszę nazwy gdyż jest to produkt o kilku nazwach na rynku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Strzałkami w R podpisy wyjaśniają dlaczego.


Co prawda istnieją wiązania zjazdowe, takie jak seria Salomon (S 912) oraz Marker MR, które mają możliwość regulowania górnej szczęki, to i tak jazda w nich w butach skitour jest ryzykowna. Osobiście jeździłem w ten sposób na Salomonach S912 w Garmont Adrenalin no i czasem nie wypinało .... raz tak przytrzymało, że skrzywił się trzpień przedniej szczęki (sic!).
Super rozwiązaniem jest możliwość przekręcenia podeszwy ze skutoruwoej na zjazdową, tak jak jest to w Adrenalinach.
Z taką podeszwą chodzi się oczywiście gorzej i niebezpieczniej, ale można zawsze użyć raków i dyskonfort znika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Prawdy serwisowe.
PostWysłany: Pią 22:39, 18 Mar 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Ski-stopy to hamulce przechodzące bardzo restrykcyjne badania jeśli chodzi o skuteczność zatrzymywania nart.
Nie podlegają żadnym modyfikacjom, rozginaniu, skracaniu, sztukowaniu.


Skistop nie rozwiązuje wszystkich problemów związanych z zatrzymaniem narty, zwłaszcza na oblodzonych dużych pochyłościach, w puchu.
Dlatego należy dodatkowo stosować troki. IM KRÓTSZE tym lepiej
Ja sobie takie coś przygarnąłem i eksploatuję:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kto ponosi odpowiedzialność za wypadki spowodowane uwolnioną nartą która atakuje znajdujących się poniżej, wiadomo.(szczególnie przyjemne w wąskich źlebach)
Oczywiście narty tylko z trokami warto dozbroić w skistop.
(Nie dotyczy kilku wersji dynafita)

Blokowanie przodów do jazdy w dynaficie:
Zwiększa siłę wypięcia (może być powodem kontuzji)
Powoduje większe obciążenia szczęki i może finalnie doprowadzić do zniszczenia konstrukcji wiązania, jego mocowania w narcie, czy też samej narty do poczytania tu
[link widoczny dla zalogowanych]
http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/koniec-wiecznosci,4035.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Nie 15:43, 03 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:00, 18 Gru 2011
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Kodeks FIS jest zbiorem reguł obowiązujących na stokach całego świata, zapoznaj się z nim zanim wyruszysz na trasy.

1. Wzgląd na inne osoby
Każdy narciarz powinien zachować się w taki sposób, aby nie stwarzać niebezpieczeństwa dla innej osoby i nie powodować żadnej szkody.
Komentarz FIS :
Narciarz odpowiedzialny jest także za złe działanie sprzętu, który używa. W szczególności dotyczy to nowinek technicznych ( płyty karwingowe lub do wyczynu).

2. Panowanie nad szybkością
Narciarz musi zjeżdżać z szybkością stosowną do swoich umiejętności, rodzaju i stanu trasy oraz pogody.
Komentarz FIS :
Kolizje na stoku najczęściej zdarzają się z powodu nadmiernej szybkości, niezapanowania nad nartami lub niezauważenia innego uczestnika ruchu. Narciarz obowiązany jest porusza się tak aby w razie konieczności móc zatrzymać się lub skręcić w ramach umiejętności jakie posiada. Narciarz obowiązany jest poruszać się wolno w miejscach zatłoczonych, w okolicach wyciągów, na zakończeniu trasy, lub zmniejszenia widoczności z powodu warunków pogodowych lub załamania stoku.

3. Wybór kierunku jazdy
Znajdujący się na stoku narciarz, który za względu na lepszą widoczność z góry, dysponuje większą możliwością wyboru trasy jazdy, musi wybrać taki tor jazdy aby uniknąć wszelkiej możliwości zderzenia z narciarzem znajdującym się poniżej na stoku.
Komentarz FIS :
Narciarstwo i snowboarding są sportami wolności ruchu przy przyjęciu zasady, że każdy uczestnik stosuje się do reguł uprawiania tych sportów. Na stokach rządzi zasada, że pierwszeństwo przysługuje temu kto znajduje się „przed” lub „niżej”. Każdy znajdujący się powyżej musi pamiętać, że jego zachowania nie mogą wpłynąć na zachowania tych przed lub poniżej.

4. Wyprzedzanie
Wyprzedzanie może następować zarówno po stronie dostokowej jak i odstokowej, po stronie prawej lub lewej, lecz w takiej odległości, która pozwoli uniknąć potrącenia wyprzedzanego.
Komentarz FIS :
Wyprzedzający narciarz ponosi całkowitą odpowiedzialność za skutki manewru wyprzedzania do chwili jego ukończenia. Ta zasada odnosi się też do omijania stojących na stoku.

5. Przejazd i krzyżowanie torów jazdy
Narciarz, który przystępuje do zjazdu na trasie lub pólku narciarskim, powinien sprawdzić, patrząc w górę i w dół, czy nie spowoduje niebezpieczeństwa dla siebie i innych. To samo obowiązuje go przy każdym ruszaniu z miejsca po chwilowym zatrzymaniu.
Komentarze FIS :
Doświadczenie dowodzi, że ogromna część wypadków zdarza się wskutek nieprzewidywalnego włączenia się w ruch nowego uczestnika. Jest podstawowym nakazem bezpieczeństwa pełne sprawdzenie czy włączenie się narciarza nie spowoduje utrudnienia dla któregokolwiek z będących w ruchu. Dopiero po płynnym włączeniu się w ruch korzysta się z pierwszeństwa przyznanego 3 reguł FIS. Wprowadzenie snowboardów i nart głęboko taliowanych (karwingowych) umożliwia ich użytkownikom wykonywanie skrętów i ruch w kierunku przeciwnym do głównego nurtu ruchu– w dół stoku. Ten kto wykonuje manewr „w poprzek lub pod prąd” nurtu ruchu musi tak się zachować, aby osoby poruszające się _ w dół stoku nie były zagrożone.

6. Zatrzymanie się
Tylko w razie absolutnej konieczności narciarz może zatrzymać się na trasie zjazdu, zwłaszcza w miejscach zwężeń i miejscach o ograniczonej widoczności. Po ewentualnym upadku narciarz winien usunąć się z toru jazdy, tak szybko jak jest to możliwe.
Komentarz FIS :
Z wyjątkiem szerokich stokowych zatrzymywanie się powinno następowana skraju trasy. Nikt nie może się zatrzymywać w miejscach niewidocznych dla jadących z góry lub zza zakrętu.

7. Podchodzenie
Narciarz powinien podchodzić tylko poboczem trasy, a w przypadku złej widoczności powinien zejść zupełnie z trasy. To samo zachowanie obowiązuje narciarzy którzy pieszo schodzą w dół.
Komentarz FIS :
Trasy narciarskie są z założenia przeznaczone do ruchu jednokierunkowego – w dół. Pojawienie się osoby poruszającej się w przeciwnym kierunku stwarza zagrożenie dla poruszających się w dół. Ślady _butów wyciśnięte w śniegu pogarszają warunki bezpieczeństwa jazdy i odpowiada za nie ten kto je pozostawił.

8. Stosowanie się do znaków narciarskich
Każdy narciarz winien stosować się do znaków narciarskich, ustawionych na trasach.
Komentarz FIS :
Trasy narciarskie oznakowane są w zależności od stopnia ich trudności kolorami ( od najłatwiejszych do najtrudniejszych): ZIELONYM, NIEBIESKIM, CZERWONYM I CZARNYM. Każdy uczestnik ruchu sam decyduje o wyborze trasy. Na trasach ponadto umieszczone są znaki informujące o utrudnieniach lub niebezpieczeństwach np. o lawinach, czy zamknięciu trasy. Uczestnik ruchu ma obowiązek obserwować znaki i stosować się _ do nich. Uczestnik ruchu narciarskiego powinien zdawać sobie sprawę, że znaki umieszczono dla jego własnego dobra i bezpieczeństwa.

9. Wypadki
W razie powstania wypadku każdy, kto znajdzie się w pobliżu, powinien udzielić poszkodowanym pomocy.
Komentarz FIS :
Jest oczywistą zasadą etyczną, że uprawiający sport ma obowiązek nieść pomoc poszkodowanemu niezależnie od istnienia prawnego obowiązku. W szczególności pomoc powinna polega na udzieleniu tzw. Pierwszej pomocy, na zawiadomieniu właściwych służb oraz natychmiastowym zabezpieczeniu ( oznakowaniu) miejsca wypadku tak aby nie zagrażało ono innym uczestnikom ruchu. FIS wyraża nadzieję, że zachowanie polegające na uderzeniu w innego uczestnika ruchu i ucieczce z miejsca zdarzenia będzie przez właściwe ustawodawstwa karne wszystkich państw traktowane jak identyczne wykroczenie drogowe oraz że państwa, które tego jeszcze nie uregulowały wprowadzą właściwe postanowienia do swych ustaw.

10. Stwierdzenie tożsamości
Każda osoba wmieszana w wypadek, lub będąca jego świadkiem, jest zobowiązana podać swoje dane osobowe.
Komentarz FIS :
Świadkowie i opis zdarzenia mają kardynalne znaczenie dla ustalenia odpowiedzialności i w związku z tym każdy, kto był świadkiem musi czuć się zobowiązanym do uczestniczenia w procedurach wyjaśniających. Raporty właściwych służb oraz zdjęcia stanowić będą _dowody we wszelkich postępowaniach mających na celu ustalenie winnych.

Polska wersja językowa : © SITN PZN Kraków 2002

TU JEŚLI MASZ NIEJASNOŚCI
http://www.youtube.com/watch?v=TqMMUXwDxZ0&feature=player_embedded#t=372

Wbrew obiegowym opiniom poza trasą jest również stosowany, warto o tym pamiętać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Sob 17:15, 05 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:04, 31 Mar 2014
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Dla tych co im się wydaje że blokowanie przodów jest bezproblemowe.
[link widoczny dla zalogowanych]
W albumie w R strzałką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:57, 14 Lut 2015
gegugegugegu
rozkręcam się
 
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wwa





Witam ,, nie wiem czy to dobe miejsce ale mam wielka prośbę do was.
Potrzebuje termoformowac botki do Dynafit TLT5 , mieszkam w Warszawie ,, najlepiej było by jaky ktos polecił dobrego fachowca w okolicy stolicy.
Byłem skłonny tez jechac do Pana G. do Krakowa ale niestety terminów obecnie nie ma wolnych SadSad
Serdecznie pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:13, 12 Kwi 2017
Tokis
domownik
 
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa





Podziękownia dla Pana W.G. za porady z tego forum dotyczące butów, z których skorzystałem - rewelacja! Po zakupie byłem załamany i już chciałem oddawać (że niby za małe) - ale po formowaniu i 2 turach okazały się super - ani sladów obtarcia, co w poprzednich, teraz widzę za duzych - było normą


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:02, 08 Gru 2017
DCDMT
rozkręcam się
 
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów






Uszanowanie.

Chciałbym nauczyć się ostrzenia krawędzi w nartach/snowboardzie. Ktoś orientuje się gdzie mogę znaleźć jakiś poradnik w tej materii? w stylu "ostrzenie dla głupków" najlepiej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foki klejowe.
PostWysłany: Śro 7:55, 28 Lis 2018
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





W kwestii "szacunku" czytaj wydłużenia ich dobrej kondycji.
Od pewnego czasu zauważam destrukcję kleju na fokach spowodowaną sposobem ich transportu w samochodzie wyeksponowanych za szyba na działanie słońca. ( topi się i reaguje klej z brudem z jego powierzchni) w ekstremalnym wydaniu aż do rdzenia. Oczywiście jak zwykle róbta co chceta regeneruję chętnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:52, 14 Mar 2020
sportstravel
nowy na forum
 
Dołączył: 13 Mar 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczyrk





Ja polecam w Warszawie serwis nart na Górce Szczęśliwiej ul. Drawska 22, 02-202 Warszawa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Prawdy serwisowe.
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin